11 آذر 1393
شماره خبر: 132905

احداث پایانه قطار شهری در مجموعه مرغ مادر مورد موافقت اعضا شورا قرار گرفت

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

احداث پایانه قطار شهری در مجموعه مرغ مادر مورد موافقت اعضا شورا قرار گرفت


در یکصد و هفدهمین جلسه علنی شورا، اعضای این پارلمان شهری ضمن پرداختن به لوایح شهرداری کرج با احداث پایانه قطار شهری در مجموعه مرغ مادر مورد موافقت کردند.
در این جلسه در محل شورا و با حضور اعضای شورا و علی ترکاشوند، شهردار کرج برگزار شد، لوایح شهرداری مورد بررسی قرار گرفت. از جمله لوایح مهمی که مورد ارزیابی قرار گرفت، بررسی موقعیت اراضی 120 هکتاری مرغ مادر واقع در منطقه حصارک به منظور جانمایی پایانه (دپو) قطار شهری بوده که اعضای شورا با توجه به موقعیت این اراضی و لحاظ کردن صرفه و صلاح شهرداری مبنی بر احداث توقفگاه با کمترین هزینه ممکن با لایحه شهرداری در این خصوص موافقت کردند. معیار این موافقت داشتن ده ها میلیارد تومان صرفه اقتصادی برای شهرداری به منظور احداث پایانه و یا توقفگاه قطار شهری (دپو) بوده است. قابل ذکر است، این لایحه پس از تصویب در شورای شهر کرج برای تعیین تکلیف نهایی به کمیسوین ماده 5 ارسال می شود که با توجه به رای و نظر مثبت استاندار و معاون عمرانی وی، تصویب این مصوبه از ضریب بالایی برخوردار است. در این جلسه به درخواست شهروندان ساکن در کوچه 4 متری واقع در شیخ آباد مبنی بر افزایش عرض کوچه به 14 متر اشاره شد که به دنبال آن مسائلی همچون وجود قطعات ریزدانه در این معبر مطرح شد.
حجت الله غلامرضایی، رئیس کمیسوین عمران شورای شهر عنوان کرد: انجام این اصلاحی حجم وسیعی از قطعات ریزدانه را در بر می گیرد، بگونه ای که می توان گفت، با اضافه کردن 10 متری معبر چیزی از قطعات ریز دانه باقی نمی ماند؛ این در حالیست که در جلسه گذتشته کمیسیون عمران موضوع بهره گیری از زمین های دامپزشکی و جهاد کشاورزی مطرح شد. غلامرضایی اظهارداشت: کمیسیون عمران نیز با اعطای امتیازهای منطقی به دو مجموعه دامپزشکی و جهاد کشاورزی همچنین بستن تفاهم نامه ای به منظور بهره مندی از موقعیت اراضی این مجموعه ها جهت اضافه کردن عرض کوچه شیخ آباد به گونه ای که انجام این اصلاحی بار مالی برای شهرداری نداشته باشد، موافقت کرده است. سرحدی دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرج نیز پیرو گفته های رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه، اصل کار بسیار خوب است و باید از مجموعه شهرداری بابت این اقدام قدردانی کرد، اظهار داشت: این اصلاحی باید بگونه ای انجام شود که بار مالی را برای شهرداری نداشته باشد. وی، عنوان کرد: تاکنون شهرداری خسارت های زیادی را برای انتفاع عموم پرداخت کرده، در خصوص این لایحه نیز چنانچه شهرداری تفاهم نامه ای با دامپزشکی و جهاد کشاورزی امضا کند، اجرای طرح بلا مانع است. شهردار کرج نیز در این جلسه با استماع گفته های اعضای شورای شهر به ضرورت افزایش عرض معنبر در کوچه چهار متری شیخ آباد اشاره کرد و با بیان اینکه، در حال حاضر معبر پاسخگوی پوشش حوادث احتمالی ناشی از بحران هایی از جمله زلزله و یا اتش سوزی نیست، افزود: بخش عمده ای از این معابر فاقد اعتیانی است و تنها یک تملک برای بازگشایی مسیر طرح وجود دارد که گفتگو با مالک نیز منوط بر رای کمیسیون ماده 5 به مصوبه افزایش معبر می باشد. علی ترکاشوند اضافه کرد: طبق قانون پس از تصویب مصوبه در کمیسیون ماده 5، شهرداری کرج برای تملک و راضی کردن مالک اقدام می کند. بنابراین گزارش، محمدجواد باغستانی، دیگر عضو شورای شهر کرج خواستار تعیین تکلیف احداث گرمخانه کرج از سوی شهردار شد. تکلیف احداث گرمخانه کرج در حالی هنوز روشن نیست که شورای شهر سال گذشته برای احداث آن 500 میلیون تومان اعتبار مصوب کرده است. شهردار کرج نیز با اشاره به وعده فرمانداری در خصوص تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار بابت تجهیز ساختمان گرمخانه، وعده داد: این موضوع به عنوان یک اولویت پیگیری می شود. گفتنی است در این جلسه علاوه بر موضوعات مطرح شده مسائلی در خصوص ساماندهی و کمربند سبز، تعیین تکلیف احداث گرم خانه کرج همچنین سازماندهی نرخ سرویس مدارس مطرح شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود