5 آذر 1393
شماره خبر: 132537

ایجاد کمپ تخصصی امداد و نجات برای کرج برنامه ریزی شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ایجاد کمپ تخصصی امداد و نجات برای کرج برنامه ریزی شود


عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به موقعیت ژئوتکنیکی شهر کرج، ایجاد کمپ امداد و نجات در داخل این کلانشهر را برای پیشگیری از آسیب بحرانهای احتمالی ضروری دانست و گفت: متاسفانه این کلانشهر برغم نیاز از داشتن این محروم مانده است.
روح الله کیان با بیان این مطلب در جمع اعضای شورای شهر، شهردار کرج، مدیر و اعضای جمعیت هلال احمر استات البرز، به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه " حوادث طبیعی بلا نیست بلکه عملکرد ما آن را به بلا تبدیل می کند "، اظهار داشت: باید در این خصوص تمام دستگاه ها بطور هماهنگ با یکدیگر به منظور عملیاتی کردن برنامه هایی که آسیبهای ناشی از بحران را کاهش می دهد، اقدام کنند. وی با اشاره به اعلام نیاز جمعیت هلال احمر مبنی بر درخواست زمین یک هکتاری به منظور احداث فضایی برای ایجاد کمپ استانی امداد و نجات، با تاکید بر ضرورت انجام این مهم، پیشنهاد داد: علاوه بر ایجاد کمپ استانی که به گفته شهردار امکان احداث آن در مجاورت زمینی که برای احداث دانشگاه آتش نشانی در محل حصار ویسه وجود دارد، می توان برای ایجاد کمپ بحران و امداد و نجات برای کلانشهر کرج با توجه به ضرورتی که در این خصوص وجود دارد، برنامه ریزی کرد. این عضو شورای اسلامی شهر کرج اعلام کرد: شهرداری می تواند برای اختصاص زمین مورد نیاز اجرای این پروژه پس از بررسی و ارزیابی از ظرفیت املاک تحت مالکیت سازمان متروی تهران با توجه به دسترسی آن از جاده کرج قزوین استفاده کند.
لزوم پیشگیری از موازی کاری اقدامات فرهنگی
عضو شورای شهر کرج در بخش دیگری از سخنان خود یکی از اقدامات مهم روابط عمومی مدیریت شهری را جلوگیری از موازی کاری اقدامات فرهنگی خواند و افزود: عدم توجه به این موضوع باعث می شود اقدامات فرهنگی آنطور که باید به ویژه در طولانی مدت از باردهی و خروجی خوب و مطلوبی برخوردار نشود. کیان با تاکید بر ضرورت توجه به این مهم به گستردگی اقدامات فرهنگی اشاره کرده و با بیان اینکه عدم انسجام مدیریت فرهنگی موجب آسیب رسانی به حوزه فرهنگ است، عنوان کرد: به منظور پیشگیری از این مهم لازم است، برنامه های فرهنگی منسجم، هدفمند و بدون هیچ موازی کاری تدوین و اجرایی شوند. وی با اشاره به موازی کاری در دستگاه های فرهنگی یادآور شد: یکی از مشکلاتی که در برنامه های فرهنگی مشکل ایجاد می کند، موازی کاری دستگاه ها در حوزه فرهنگ است و این روند موجب می شود، برنامه های فرهنگی آنطور که باید و مورد نظر مسئولان فرهنگی است، اجرا نشود. این مسئول، موازی کاری در تهیه و اجرای طرح های فرهنگی و سیاست گذاری در این عرصه را آفت حوزه فرهنگ دانست و گفت: صرف هزینه‌ های مالی و تناقض در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست گذاری های فرهنگی حاصل انجام موازی کاری فرهنگی است. کیان با تاکید بر اینکه، روابط عمومی شهرداری کرج نباید وظیفه اصلی خود را گم کند، تاکید کرد: تحقق این مهم مستلزم برنامه ریزی و هماهنگی روابط عمومی های مناطق، سازمان ها و ادارات ستادی در شهرداری است. وی، ایجاد "مدیریت واحد فرهنگی" را راهکار عبور از این بحران خواند و عنوان کرد: انجام اقدامات فرهنگی راهکار برون رفت بسیاری از مشکلات شهری است، از این رو پرداختن به این حوزه، بسیار حساس، زمان بر، تخصصی و در عین حال اثرگذار است، باید اذعان داشت اهداف کلان فرهنگی با همدلی، همراهی و مشارکت همچینن یکپارچه سازی فعالیت های این عرصه به نحو مطلوبی محقق می شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود