29 آبان 1393
شماره خبر: 132105

مدیران روابط عمومی مدیریت شهری کرج ارتباطات حرفه ای را آموزش دیدند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مدیران روابط عمومی مدیریت شهری کرج ارتباطات حرفه ای را آموزش دیدند


با برگزاری کارگاه آموزشی ارتباطات حرفه ای بر اساس مدل جهانی دیسک، مدیران روابط عمومی سازمان ها و مناطق 12 گانه شهرداری کرج، آموزش مهارت های ارتباطی مبتنی بر تیپ های شخصیتی را دیدند.
این کارگاه آموزشی به همت حوزه روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرج و با تدریس علیرضا تفرشی، کاندیدای دکترای تخصصی مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.
علیرضا تفرشی در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی در خصوص اهداف این دوره آموزشی به خبرنگار پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، گفت: هدف از برگزاری این دوره این است که فراگیران پس از دریافت آموزش ها بتوانند مدل های رفتاری خود و دیگران را بشناسند و قادر باشند در باره آن توضیح دهند؛ علاوه بر این فراگیر باید بعد از اتمام دوره توان تطبیق مدل ارتباطی خود با دیگران را نیز داشته باشند تا بتواند ارتباط موثری با افراد مختلف برقرار کند. این پژوهشگر کرجی در ادامه با تاکید بر ضرورت شناخت سطوح سازمانی با بیان اینکه شناحت ساختار رسمی و غیر رسمی در سازمان ها بسیار حائز اهمیت است، افزود: شناخت مدیران، سرپرستان، افراد کلیدی، ذینفع و تاثیرگذر نقش بسزایی در برقراری ارتباط موثر و به طور کلی " مدیریت ارتباطات " ایفا می کند؛ این شناخت همچنین می تواند موجب انتخاب های مناسب برای بهره برداری از ظرفیت های افراد در جایگاه های مختلف شود. وی در توضیح مدل ارتباط حرفه ای براساس مدل جهانی دیسک بیان کرد: مدل دیسک بر اساس مطالعات روانشناسی کارل یونگ و ویلیام مولتون مارستن مطرح شد؛ این مدل هم اکنون در سطح جهانی به عنوان مدل رفتاری برتر در بسیاری از موقعیت ها قابل استفاده می باشد. تفرشی با اشاره به فرضیاتی که در خصوص این مدل ارتباطی مطرح است، گفت: ابزار دیسک در گاهی به سوی ارتباطات است، البته باید اذعان داشت، منحصر به فرد بودن یک شخصف گسترده بر از این مدل می باشد، این فرضیات همچنین در خصوص اینکه هر شخص قابلیت موفق شدن را دارا است مباحثی را مطرح می کند و به این موضوع قائل است که یک مدل رفتاری برتری نسبت به مدل رفتاری دیگر را ندارد.
وی افزود: طراحی مدل رفتاری در این الگو ترکیبی از درصد های مخلف کم و زیاد از خصوصیات و ویژگی های فردی است که با چهار فاکتور disc مشخص می شود، در این الگو هر شخص توانایی و قابلیت تطابق با عههر مدل رفتاری را داراست، باید اذعان داشت در برخی مواقع این مطابقت نیاز به صرف انرژی بیشتری دارد و اینکه چقدر طول می کشد هر فرد با یک مدل رفتاری تطبیق پیدا کند قابلیتی منحصر به فرد و در هر فرد متفاوت است. استاد دانشگاه و صنعت در ارزیابی مثبت از تکنیک دیسک بیان کرد: این تکنیک تمایلات طبیعی و مدل رفتاری افراد را مشخص می کند و دانش مهارتی در اختیار آنها قرار می دهد، بگونه ای که فرد می تواند آگاهانه و بنا به ضروریات خود را با موقعیت ها تطبیق دهد که این مهم برای همه افرادی که در مجموعه های اداری و سازمانی ارائه خدمت می کنند و با اقشار مختلف مردم سر و کار دارند، ضروری است.
تاثیر آشنایی با مدلهای رفتاری بر تكريم ارباب رجوع
کاندیدای دکترای تخصصی مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه با اشاره به تاثیر آشنایی با مدلهای رفتاری بر تكريم ارباب رجوع به ویژه در شهرداری، عنوان کرد: حفظ حرمت و شخصيت مراجعین، خوشرويي و خوش برخوردي در مواجهه با آنها، پاسخگويي و مسئوليت پذيري در قبال كار ارباب رجوعاز جمله مزایای عمل به الگوهای رفتاری است. تفرشی عنوان کرد: بی شک برای انجام هرکاری در گام اول باید به شناختی از خود و سپس پیرامون خود برسیم، افراد مختلفی در دایره دوستی و کاری ما قرار دارند که هر یک متناسب با رویه های اخلاقی و طی کردن مراحل اجتماعی شدن، رفتار ها و واکنش های متفاوتی از خود بروز می دهند بنابراین برای رسیدن به ارتباطی مثبت و موثر باید با روحیات و مدل های رفتاری و اخلاقی آنها به منظور تشخیص مراحل تصمیم گیری آشنا بود.
•چقدر خودم را می شناسم؟ چقدر از توانایی ها و قدرت درونم آگاهم؟
•چقدر می توانم شخصیت افراد اطراف خود کارمندان و یا مدیران خود را بشناسم؟
•چرا افراد با شرایط مشابه تحصیلی و شغلی، وضعیت های متفاوتی در زندگی شان دارند؟
به گفته این پژوهشگر، این سوالات، روزانه ذهن میلیون ها انسان در جهان را به خود مشغول می کند و پاسخ به آن یکی از بهترین و مطمئن ترین راه های استفاده از دستاوردها و نتیجه کار افراد دیگر به خصوص افراد خبره است؛ به طوری که کسب شناخت خوب و درست در مورد خودتان و اطرافیان به خوبی پاسخگوی تمامی سوالات عنوان شده و بسیاری از درگیری های ذهنی شما خواهد بود. تفرشی عنوان کرد: با شناخت افراد و داشتن ذهنیت از آنها ضمن آنکه اهداف سازمان ها در ارتباط با سیاست ها و برنامه های پیش بینی شده تامین می شود، از تنش هایی که حاصل عدم شناخت از افراد است نیز کاسته خواهد شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود