24 آبان 1393
شماره خبر: 131739

انتقال تجربیات و ایجاد مفاهیم مشترک بین شهرها فصلی از نقش روابط عمومی ها است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

انتقال تجربیات و ایجاد مفاهیم مشترک بین شهرها فصلی از نقش روابط عمومی ها است


سرپرست روابط عمومی و بین الملل شهرداری کرج اظهار داشت: بسترسازی برای توسعه فضای اطلاع رسانی و ارتقای دیدگاه های شهروندی نسبت به عملکرد مدیریت شهری، باری سنگین به دوش این حوزه است و انتقال تجربیات و ایجاد مفاهیم مشترک میان شهرهای مختلف، راهگشای بسیاری از رویدادهای مثبت در این خصوص خواهد بود.
احمد خیری با اشاره به بازدید جمعی از اعضای شورای اسلامی و شهرداری این کلانشهر از روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد، این دیدارها را سبب گشایش در تعاملات بیشتر میان این دو کلانشهر ارزیابی کرد. وی بیان داشت: همزمان با سفری که به منظور شرکت جمعی از مسئولان شهری کرج در ششمین کنفرانس ملی برنامه ریزی و مدیریت شهری در مشهد انجام گرفت، این گروه با حضور سرزده در محل روابط عمومی شهرداری این کلانشهر در جریان نحوه عملکرد، میزان اختیارات و امکانات این حوزه مدیریت شهری در مشهد مقدس قرار گرفتند. خیری با ارزیابی مثبت از این دیدار، جایگاه روابط عمومی در مدیریت شهری را بسیار پر اهمیت توصیف کرد و اظهار داشت: رفع ابهام و پرسش های شهروندان، انعکاس خواسته های آنان و نیز ارائه عملکرد شهرداری به مردم عمده ترین وظیفه روابط عمومی هاست که این اطلاع رسانی در بسترهای مختلفی شکل می گیرد.
وی بهره گیری از ظرفیت های مختلف از جمله رسانه های جمعی و محیطی را یکی از روش های اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به شهروندان برشمرد و تصریح کرد: وجود یک رسانه اختصاصی برای مدیریت شهری به منزله وجود پلی مستقیم برای رسیدن به کارکردهای واقعی این حوزه است. چنان که شهرداری مشهد با بهره گیری از یک رسانه اختصاصی به نام «شهرآرا» توانسته است به بخش قابل توجهی از خواسته های خود در این زمینه دست یابد. به گفته خیری، این در حالی است که طبق اعلام مدیر روابط عمومی شهرداری مشهد، 10 درصد از رسانه های محیطی مانند تلویزیون شهری، بیلبوردها و استندهای بادبانی علاوه بر این امکان قدرتمند رسانه ای که روزانه اخبار و اطلاعات مدیریت شهری را در اختیار شهروندان این کلانشهر قرار می دهد، در اختیار روابط عمومی قرار دارد. سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرج تاکید کرد: این اختیارات و امکانات، الگویی مناسب برای مدیریت شهری کرج به شمار می آید تا بتوان با استفاده از تمامی توان رسانه ای در حوزه های محیطی و جمعی، روح آگاهی را در شهر ارتقاء داده و سبب اصلاح دیدگاه شهروندان نسبت به خدماتی شود که این دستگاه بزرگ خدمات رسان به آنان ارائه می دهد. وی به رضایت اعضای شورای اسلامی حاضر در این بازدید نیز اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه این ملاقات آغازی مثبت بر تعاملات میان مدیریت شهری دو کلانشهر کشور به شمار آمده و امید می رود اقدامات آتی با توجه به دیدارهای فوق، روندی مطلوب به خود گیرند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود