22 مهر 1391
شماره خبر: 13110

رویکرد حذف گرایانه با دست فروشان مناسب نیست

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

رویکرد حذف گرایانه با دست فروشان مناسب نیست

سپیدار آنلاین: شهردار کرج با بيان اينكه رویکرد سلبی و حذف گرایانه در خصوص دست فروشان مناسب نیست، گفت: باید با برنامه ریزی مناسب به سمت سامان دادن این امر حركت كرد.
سید علی آقازاده در نشستی مشترك با مدیر منطقه 5 شهرداری کرج در ساختمان این منطقه به موضوع مهم دست فروشان اشاره کرد و اظهار داشت: بافت عمراني، اقتصادي منطقه 5 شهرداری کرج و حجم دستفروشان در مقایسه با مناطق دیگر بیشتر و باید برای آن تدابیر مناسبی اندیشيده شود. آقازاده بیان كرد: اقدامات مناسبی در گذشته صورت گرفته كه كافي نيست و مساعدت و همیاری سایر حوزه های مربوطه را هم می طلبد. وی افزود: به استناد قانون ماده 55 شهرداری‌ها کسب و کار دستفروشان به هر شکلی ممنوع است و شهرداری به عنوان ضابط قضایی در این امر باید اقدامات قانونی را اتخاذ كند. آقازاده ادامه داد: از آنجا که دست فروشان نيز نان ‌آور خانواده خود هستند، شهرداری به عنوان مجری قانون درصد است تا با تعامل ،برای همیشه به این مشکل بهداشتی منطقه 5 و شهر کرج پایان داده تا شرایط بهداشتی و زیباتری برای شهر مهيا و ارتقاء مبلمان شهري را رقم بزند.
وی اضافه کرد: در اين زمينه نقاط مختلفی در شهر کرج از جمله پارک‌ها، میادین، پارک‌های محله‌ای و ... شناسايي و در اولویت طرح قرار گرفته است. آقازاده تأکید کرد: دستفروشان شهر کرج براي جلوگيري از سد معبر و رعايت حقوق شهروندي ساماندهي مي‌شوند. وی هدف از ساماندهي دستفروشان را حفظ ملک عمومي و جلوگيري از تجاوز اشخاص عنوان کرد و افزود: رعايت حقوق شهروندي از مهمترين اهداف ساماندهي دستفروشان است. این مسئول در ادامه با اشاره به ساماندهي دست فروشان در اين منطقه افزود: در اين راستا طي مدت اخير بازار ارغوان در انتهاي 45 متري گلشهر كه به صورت غيرمجاز ايجاد شده بود، جمع آوري و تخريب شد. وی عنوان كرد:ساماندهي دست فروشان در اين منطقه در سال جاري نيز به صورت ويژه ادامه دارد و با هرگونه سد معبر و انجام امور غيرمجاز در اين بخش برخورد خواهد شد. آقازاده در پایان از اقدامات مناسب منطقه 5 شهرداری کرج به خصوص مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز و ساماندهی دست فروشان و تسریع در اجرای پروژه ها نسبت به گذشته تقدیر و تشکر کرد. در این نشست سعید صفری معاون خدمات شهر شهرداری کرج،میری مدیر بازرسی شهرداری،علیزاده رئیس اداره حقوقی شهرداری معاون اجرایی سازمان میادین و مدیر و جمعي از مسئولین منطقه 5 حضور داشتند.



منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود