8 آبان 1393
شماره خبر: 130978

امسال کمک به هیئات مذهبی کرج در بستر عدالت اجتماعی صورت گرفت

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

امسال کمک به هیئات مذهبی کرج در بستر عدالت اجتماعی صورت گرفت


عضو شورای اسلامی شهر کرج در بازدید از نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و غذایی محرم با عنوان «سفره اشک»، ضمن ابراز رضایت از روند برگزاری این رویداد فرهنگی و مذهبی اظهار داشت: امسال کمک به هیئات مذهبی در بستر عدالت اجتماعی انجام شد و رضایتمندی عزاداران حضرت ابا عبدا... الحسین (ع) را به همراه داشت.
فاطمه آجرلو ظهر امروز در بازدید از نمایشگاه «سفره اشک» ضمن دیدن از غرفه های این نمایشگاه، با نمایندگان هیئات مذهبی که برای خرید و نیز دریافت بن خرید به ضلع شمالی پارک تنیس مراجعه کرده بودند، به گفتگو نشست و دغدغه های آنان را برای برگزاری هر چه باشکوه تر مجالس عزای حسینی (ع) جویا شد. وی که با همراهی حسین آجرلو مدیر دفتر ارتباطات مردمی خویش از این رویداد فرهنگی و مذهبی بازدید می کرد، در بدو ورود به نمایشگاه مورد استقبال سعید حسنی قائم مقام معاونت فرهنگی و دیگر مسئولان معاونت و سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرج قرار گرفت و در معیت آنان به بازدید از بخش های گوناگون نمایشگاه «سفره اشک» پرداخت. مسئولان برپایی «سفره اشک» عاشورایی ضمن ارایه گزارشی از مراحل مختلف برپایی این نمایشگاه، از تمدید یک هفته ای آن به دلیل استقبال چشمگیر هیئات مذهبی، حسینیه ها، مساجد و تکایا خبر دادند و از رویکرد ویژه شورای اسلامی شهر در راستای حمایت از فعالیت های فرهنگی و مذهبی به ویژه برنامه های مرتبط با ایام حزن انگیز ماه محرم تقدیر و تشکر کردند.
نماینده مردم در پارلمان شهری همچنین در بازدید از غرفه های ارایه محصولات فرهنگی و غذایی مورد نیاز هیئات مذهبی، سوالاتی را درباره کیفیت و قیمت اجناس و کالاها و تفاوت های آن با بازار آزاد از غرفه داران مطرح کرد و در ادامه با طرح پرسش های تکمیلی از بازدیدکنندگان و خریداران، مباحث مطرح شده را مورد راستی آزمایی قرار داد. آجرلو در بخش پایانی بازدید از نمایشگاه «سفره اشک»، در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن اعلام رضایت از کم و کیف این رویداد، به صورت ویژه از کمیسیون فرهنگی شورای شهر و معاونت و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کلانشهر کرج تقدیر و تشکر کرد. عضو پارلمان شهری کرج با بیان اینکه همه ساله در آستانه فرا رسیدن ماه محرم شاهد تردد نمایندگان هیئات مذهبی و مساجد به تهران جهت خریداری لوازم مورد نیاز بودیم که در تشدید ترافیک تهران – کرج نقش بسزایی داشت، گفت: امسال و به دنبال تدبیر مدیریت شهری، نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و غذایی مجالس عزاداری حسینی (ع) تحت عنوان «سفره اشک» در یکی از نقاط مرکزی شهر (ضلع شمالی پارک تنیس در بلوار جمهوری) گشایش یافت تا دیگر نیازی به تردد غیر ضروری همشهریان به تهران بزرگ نباشد و خادمان دستگاه امام شهید بتوانند با خیالی آسوده به خرید کالاها و اجناس مد نظر بپردازند. آجرلو به اشاره بازدید خود از غرفه ها و گفتگو با مراجعه کنندگان، کیفیت و نیز قیمت اجناس را به نسبت به سایر مراکز فروش مناسب و عادلانه ارزیابی کرد و بیان داشت: به دلیل حضور مستمر مسئولان ارشد معاونت و سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرج در محل نمایشگاه و بازدید و نظارت مستمر بر روند فعالیت غرفه ها، شاهد ابراز کمترین گلایه و انتقاد از سوی خریداران هستیم که موجب دلگرمی و امیدواری مضاعف است. وی در ادامه از توزیع نزدیک به 10 میلیارد ریال بن خرید بین مجالس عزاداری (داری مجوز رسمی فعالیت) ایران کوچک خبر داد و خاطر نشان کرد: اکنون نمایندگان هیئات مذهبی با در دست داشتن مستندات قانونی لازم به غرفه های اداری نمایشگاه «سفره اشک» مراجعه می کنند و با دریافت چهار میلیون ریال بن خرید، مایحتاج مورد نیاز را از غرفه های موجود خریداری می کنند. آجرلو اذعان داشت: بن های تحویلی به هیئات مذهبی قابل خرید و فروش نیست و تنها از غرفه های نمایشگاه قابل خریداری می باشد. ضمن آنکه اعتبار قانونی اش تا آخرین ساعت فعالیت نمایشگاه است و این موضوع، هزینه کرد اعتبار حمایتی مدیریت شهری در امور مرتبط با مجالس عزاداری حسینی (ع) را تضمین می نماید. وی در پایان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام حزن انگیز ماه محرم به خادمان دستگاه حضرت ابا عبدا... الحسین (ع) در سراسر جهان اظهار کرد: امید است در سایه رویکرد حمایتی مدیریت شهری و مشارکت عمیق شهروندان بتوانیم هر یک از مناسبت های ملی و مذهبی سال را به صورت ویژه و باشکوه تر از سالیان گذشته گرامی بداریم و به آنچه وظیفه ایمانی و انقلابی و شرعی مان ایجاب می کند، عمل نماییم که چشم دشمنان انقلاب و اسلامی به جوشش عاشورایی دوستداران حسین (ع) در ایران اسلامی و سایر ملل اسلامی دوخته شده است و باید از آزمون خطیر ولایتمداری سربلند بیرون بیاییم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود