20 مهر 1393
شماره خبر: 130456

عملکرد بخش خصوصی بهینه و کارآ باشد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

عملکرد بخش خصوصی بهینه و کارآ باشد


عضو شورای اسلامی شهر کرج در بازدید از سازمان تاکسیرانی این کلانشهر با تاکید بر بهینه و کارآ بودن عملکرد بخش خصوصی، گفت: نظارت بر کارکرد و عملکرد بخش خصوصی از سوی سازمان هایی که از ظرفیت این بخش بهره مندند امری ضروری و مهم است.
مریم قهرمانی با بیان این مطلب به نقش بخش خصوصی در پیشبرد اهداف کلان سازمانها و دستگاه های خدمات رسان شهری اشاره کرد و افزود: عملکرد بخش خصوصی در صورتی که مطلوب و کارآمد باشد، زمینه را برای خدمت رسانی گسترده و موثر فراهم می کند.
بخش خصوصی در سازمان تاکسیرانی هدفمند عمل کند
عضو شورای اسلامی شهر کرج در ادامه با اشاره به فعالیت بخش خصوصی در سازمان تاکسیرانی بر ضرورت فعالیت هدفمند این بخش تاکید کرد و گفت: از نقش ها و رسالت های مهم بخش خصوصی که تحت عنوان پیمانکار در سازمان های مختلف بویژه سازمانهای تحت پوشش شهرداری فعال هستند، تسهیل در امور سازمانی و خدمات رسانی بهینه به مجموعه ذیربط است. قهرمانی با اشاره به فعالیت 15 پیمانکار بخش خصوصی در سازمان تاکسیرانی اظهارداشت: از جمله وظایف این پیمانکاران ساماندهی سرویس مدارس است که با توجه به اهمیت و نقش سرویس مدارس در جابجایی دانش آموزان لازم است، فعالیت این بخش به خوبی رصد و ارزیابی شود تا مجموعه شهر و شهروندان همچنین سازمان تاکسیرانی به عنوان سازمان متولی از کارکرد بخش خصوصی منتفع شوند. وی با اشاره به پروسه اخذ کارنامه تاکسیرانی و سرویس مدارس با بیان اینکه پیمانکاران نقش بسزایی در تسهیل فرایند انجام این اقدام اداری دارند، افزود: برنامه ریزی صحیح و اصولی پیمانکاران می تواند ضمن ساماندهی و هدفمند کردن اقدامات سازمان تاکسیرانی در عرصه های پیش بینی شده زمینه را برای استفاده شهروندان از تسهیلات این سازمان که پذیرش مسئولیت سرویس مدارس از جمله آن می باشد به نحو مطلوبی فراهم کند. قهرمانی، نصب برچسب سرویس مدارس را مهم ارزیابی کرد و با عنوان اینکه نصب این برچسب اطمینان خاطری برای اولیاء دانش آموزان است؛ بر ضرورت توجه پیمانکاران به این مهم تاکید کرد. وی به منظور کوتاه شدن پروسه اخذ کارنامه تاکسیرانی پیشنهاد داد: از سال آینده نمایندگانی از آموزش و پرورش و پلیس راهور به این منظور در سازمان تاکسیرانی مستقر شوند تا علاوه بر صرفه جویی در زمان مراجعین از انجام سفرهای درون شهری نیز پیشگیری شود. قهرمانی با اشاره به فعالیت پنج هزار راننده تاکسی و سرویس مدارس تحت پوشش سازمان تاکسیرانی تاکید کرد: ساماندهی و سازماندهی این حجم از افراد که مسئول جابجایی مسافران در دانش آموزان در سطح شهر هستند نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد و می توان گفت این برنامه ریزی ها با توجه به آمار موجود می تواند به صورت سازمانی طراحی، تدوین و اجرایی شود.
افزایش نرخ کرایه ها در تاکسیرانی همزمان با تصویب بودجه صورت گیرد
عضو شورای اسلامی شهر کرج در ادامه اظهارداشت: از دیگر پیشنهاداتی که موجب ارتقاء عملکرد سازمان می شود، تعیین تکلیف نرخ کرایه های تاکسی و تعرفه سرویس مدارس است. قهرمانی عنوان کرد: بر این اساس لازم است هر گونه افزایش نرخی در سازمان تاکسیرانی قبل از آغاز سال جدید و همزمان با تصویب بودجه پیش بینی و مصوب شود.
وی با اشاره به نرخ 20 درصدی تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی بیان کرد: نرخ کرایه های تاکسی و تعرفه سرویس مدارس نیز باید متناسب با میزان تورم موجود در کشور و شرایط اقتصادی جامعه شهری افزایش یابد تا رانندگان نیز بتوانند تحت شرایط مناسب تری فعالیت کنند. گفتنی است، در این بازدید مریم قهرمانی به عنوان نماینده پارلمانی شهر با مراجعین و متقاضیان کارنامه تاکسیرانی و سرویس ودارس به گفتگو پرداخت و از نزدیک با مشکلات و دغدغه ها آنان آشنا شد در این دیدار قهرمانی با پرویز اسکندری مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در خصوص طرح های قابل اجرا در سازمان با هدف ساماندهی بهتر اقدامات به گفتگو نشست.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود