15 شهریور 1393
شماره خبر: 128708

آمادگی کامل مدیریت شهری برای استقبال از فصل بازگشایی مدارس

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

آمادگی کامل مدیریت شهری برای استقبال از فصل بازگشایی مدارس


معاون خدمات شهری شهرداری کرج با تاکید بر آمادگی کامل مدیریت شهری برای استقبال از فصل بازگشایی مدارس اظهار داشت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در سراسر کشور، شهرداری کرج ده ها طرح در زمینه زیباسازی، هوشمندسازی و شاداب سازی مدارس را به اجرا گذاشته است.
حسن مدیر روستا با اشاره به برنامه های اجرایی ستاد استقبال از مهر شهرداریهای کشور بیان کرد: این ستاد با هدف ارایه خدمات ویژه و شاداب سازی شهر قصد دارد از فرصت پیش رو استفاده نموده و با ارایه مکتوبات آموزشی ویژه دانش آموزان و اولیای آنها، در ارتقای سطح فرهنگ عمومی شهروندان و آموزش از پایه ایفای نقش کند و مشارکت همگانی را در راستای تحقق اهداف مدیریت شهری جلب نماید. این مسئول عنوان کرد: ستاد استقبال مهر از شهرداری کرج متشکل از معاونین خدمات شهری، فنی و عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، فرهنگی و اجتماعی، مدیران مناطق، روسای سازمان های پارکها و فضای سبز، اتوبوسرانی و تاکسیرانی، عمران و نوسازی، آتش نشانی، زیباسازی و در صورت ضرورت از سایر حوزه های خدمات رسان استان و مدیران شهری همچون رئیس پلیس راهور، مدیران آموزش و پرورش و... در راستای آماده سازی محیط شهر و رسیدگی به وضعیت ظاهری مدارس و فضای اطراف آنها تلاش می کند.
بهسازی و رنگ آمیزی دیوارها و جداول مدارس
مدیرروستا از انتخاب تعدادی مدارس با هماهنگی آموزش و پرورش جهت ارایه خدمات ویژه و انجام طرح شاداب سازی و رفع مشکلات جاری خبر داد و افزود: لکه گیری آسفالت و مرمت نوارهای حفاری کلیه معابر شهری، بهسازی و رنگ آمیزی دیوارها و جداول مدارس معرفی شده از سوی آموزش و پرورش، بازسازی، نصب علایم و تابلوهای هشدار دهنده در سطح شهر بویژه نقاط پر تردد دانش آموزان، خط کشی معابر بویژه خط کشی بلوک عابر پیاده در مقابل مدارس، مرمت و بازسازی فضای سبز موجود در مدارس، مهیا نمودن شهر در ابعاد مختلف برای حضور مفرح دانش آموزان در سطح معابر و تهیه تیزر مرتبط با اقدامات اجرایی شهرداریها در بازگشایی مدارس و پخش آن در شبکه های سراسری سیمای جمهوری اسلامی ایران از جمله اقدامات پیش بینی شده در ستاد استقبال از مهر است که با قوت در حال اجرا می باشد. معاون خدمات شهری شهرداری کرج تصریح کرد: مدارس محل تعلیم و تربیت و سنگری برای دفاع از هویت ملی و دینی افراد به شمار می روند که شخصیت علمی و اجتماعی آینده سازان این مرز و بوم زیر سقف آن شکل می گیرد و چنانچه بتوانیم فضای مدارس را برای حضور با نشاط دانش آموزان مهیا کنیم، آنگاه کل بخش های کشور از آثار و ثمراتِ مطلوبش بهره مند می شوند. به گفته وی، چاپ بنر تبریک بازگشایی مدارس، کمک رسانی به آذین بندی مدارس در روزهای آغازین سال جدید تحصیلی، تهیه مکتوبات و بسته های آموزش فرهنگ شهروندی با هماهنگی حوزه های فرهنگی و اجتماعی، برگزاری دوره های آموزشی توسط عوامل سازمان آتش نشانی، پارکها و فضای سبز و معاونت خدمات شهری با همکاری حوزه های فرهنگی و اجتماعی، ارایه مطالب و مفاهیم آموزش رعایت امور ترافیکی، استفاده از خودروهای عمومی و... از دیگر رویکردهای ستاد استقبال از مهر است. مدیر روستا گفت: در همین زمینه، ارتباط تنگاتنگی بین مدیریت شهری و اداره کل آموزش و پرورش استان البرز برقرار است و در روز بازگشایی مدارس نیز شاهد برگزاری مراسم ویژه در هر از مناطق دوازده گانه شهری کرج خواهیم بود. وی با اشاره به دغدغه های اولیای دانش آموزان مبنی بر رفت و آمد فرزندان در مسیر خانه و مدرس اظهار کرد: همچون سالهای گذشته تفاهم نامه های لازم میان آموزش و پرورش و سازمان های اتوبوسرانی و تاکسیرانی جهت سرویس دهی به مدارس منعقد می شود تا خیال خانواده از بابت امنیت سرویس مدرسه فرزندانشان آسوده باشد.
نواخته شدن زنگ بازگشایی مدارس با حضور شهردار کرج
این مسئول با تاکید بر کمک ویژه شهرداری کرج به اجرای طرح هوشمندسازی مدارس، از تخصیص اعتبار قابل توجهی در این زمینه خبر داد و گفت: همزمان با روز بازگشایی مدارس، زنگ آغاز سال تحصیلی با حضور شهردار محترم کلانشهر کرج در یکی از مدارس منتخب سطح شهر به صدا در می آید و رسما فصلی جدید از تعلیم و تربیت در نظام آموزشی کشور رقم می خورد. مدیر روستا بیان کرد: همچنین اعضای شورای شهر، مدیران مناطق و جمعی از مسئولان شهری برای سخنرانی و آرزوی سالی توام با موفقیت های چشمگیر علمی و درخشش در عرصه های داخلی و جهانی و تاکید بر نیاز مدیریت شهری به پرورش نیروهای متخصص و متعهد از دلِ مدارس در برخی واحدهای آموزشی حضور می یابند و مراتب خرسندی مدیریت شهری از آغاز سال جدید تحصیلی را به دانش آموزان، کادر مدارس و اولیای دانش آموزان ابلاغ می کنند. وی افزود: اکنون دبیرخانه اصلی ستاد در معاونت خدمات شهری ستاد مرکزی شهرداری کرج و ستاد فرعی در هر یک از مناطق دوازده گانه فعال است و در پایان عملکرد کلیه همکاران در عمل به وظایف محوله مورد ارزیابی قرار می گیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود