11 شهریور 1393
شماره خبر: 128561

روابط عمومی چشمی برای دیدن وگوشی برای شنیدن واقعیت هاست

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

روابط عمومی چشمی برای دیدن وگوشی برای شنیدن واقعیت هاست


مدیر سابق روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج اظهار داشت: روابط عمومی چشمی برای دیدن و گوشی برای شنیدن واقعیت های جامعه و انتقال آن به بدنه سازمان است که هرگونه خلل در این فرایند حرفه ای می تواند بر کارکردهای سازمان اثر سوء بگذارد.
امیر رنجی که پیش از این به مدت ده سال در روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج فعالیت می کرد و نزدیک به سه سال نیز مدیریت این واحد را بر عهده داشت، پس از ارایه یک کارنامه موفق و ارتباط موثر با رسانه های جمعی و گروهی استان که منجر به انعکاس صحیح اخبار حوزه آتش نشانی در جامعه شده بود، با این سمت خداحافظی کرد و در هسته گزینش شهرداری کرج مشغول بکار شد. وی در گفتگویی به بهانه جدایی از روابط عمومی آتش نشانی کرج بزرگ، رسانه را گنج بی پایان روابط عمومی ها دانست و ضمن تقدیر از زحمات و همراهی اصحاب رسانه با وی در زمان تصدی مسئولیت فوق، اظهار داشت: روابط عمومی سازمان آتش نشانی به لحاظ درگیر بودن با اخبار حوادث و آتش سوزی و مرگ و میر به نسبت دیگر روابط عمومی های مدیریت شهری حال و هوای متفاوتی دارد و سرعت انتشار اخبار در آن حرف نخست را می زند.
امیر رنجی گفت: در صورتی که خبر و مستندات مربوط به حضور تیم های عملیاتی سازمان در محل سوانح و تصادف حتی با چند دقیقه تاخیر منتشر شود، بازتاب های متفاوتی در جامعه خواهد داشت و برخی آن را به معنی کم کاری آتش نشانی در امدادرسانی به حادثه دیدگان تلقی می کنند. کار در آتش نشانی شب و روز نمی شناسد و معمولا آتش نشانان همواره به سمتی در حال حرکت اند که همه از آنجا گریزانند. کار در این حرفه شب و روز بر نمی تابد و هر ساعت از شبانه روز که چشم انسانی به یاری ما دوخته شود، باید در محل خدمت حاضر شویم.

وی، حرکت روابط عمومی ها در هزاره کنونی را به سمت الکترونیک و بستر مجازی خواند و بیان داشت: روابط عمومی سازمان آتش نشانی با تجهیز واحد سمعی و بصری خود به امکانات و دانش روز، عمده فعالیتهای خود را به فضای مجازی منتقل کرده و ارتباطات گسترده ای را با جهان بیرون برقرار کرده است، بنحوی که اخبار سازمان در دهها رسانه کشوری و محلی منتشر می شود و موفق به کسب جایگاه مطلوبی در حوزه تولید اخبار و گزارش های سازمانی شده ایم.

وی، پایگاه خبری مدیریت شهری را به سکوی پرتاب روابط عمومی های مجموعه مدیریت شهری کرج به سمت پیشرفت و تعالی تشبیه و خاطر نشان کرد: با تشکیل پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، روند تولید محتوای اخبار و گزارش های متنی و تصویری انسجام بهتری به خود گرفت و هم اکنون آخرین اخبار و تحولات و انتصابات مدیریت شهری کرج در لحظه روی پایگاه قابل مشاهده است که جای تقدیر دارد.

رنجی ادامه داد: هم اکنون پرتال، پایگاه اطلاع رسانی، سامانه پیامکی، خبرنامه داخلی و... از جمله راههای دسترسی شهروندان و اصحاب رسانه به اخبار و اطلاعات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج است و ماهانه میانگین صدها خبر در رسانه های مکتوب و مجازی و خبرگزاریهای رسمی کشور از فعالیت های سازمان منتشر می شود.

مدیر سابق روابط عمومی آتش نشانی کرج، کسب چنین دستاوردهایی را مرهون نگاه کارشناسانه و دلسوزانه مدیریت و معاونین سازمان نسبت به مباحث اخبار و اطلاع رسانی و درک اهمیت تنویر افکار عمومی دانست و بیان داشت: اخبار حوادث به دلیل محتوای متفاوت و وجود ارزش های خبری تازگی، درگیری و... از جذابیت های بالایی برای مخاطبین برخوردار است و معمولا خبرنگاران با اطلاع از وقوع حوادث و حریق در بخش های مختلف کرج، بلافاصله جزئیات حادثه را از طریق روابط عمومی جویا می شوند و سیستم اطلاع رسانی لحظه ای برقرار است.

رنجی اضافه کرد: خبرنگاران سفیران آگاهی و روشنی بخش راه بشریت هستند و ما آنان را همکاران زحمتکش و خدوم خود در سنگر رسانه های جمعی و گروهی می دانیم و باور دارم بدون تلاش و همکاری صمیمانه آنان، جامعه غرق در تاریکی اندیشه و تفکر می شود.

به گفته وی، انتشار بروشور و کتابچه ویژه آموزش های ایمنی، تهیه گزارش های تصویری از عملیات های امداد و نجات، دریافت گزارش عملکرد واحدهای مختلف سازمان و تبدیل آن به محتوای رسانه ای، هماهنگی با رسانه های جمعی و گروهی جهت انتشار اخبار، بروز رسانی پرتال سازمانی و پایگاه خبری 125، تهیه اخبار و گزارش های مربوط به عملیات های امداد و نجات و انعکاس آن در رسانه ها، تهیه گزارش های تخصصی از نکات ایمنی و... از جمله اقدامات روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج است.

رنجی در پایان گفت: گرچه گام های خوبی در زمینه اطلاع رسانی برداشته شده و در مقایسه با گذشته به پیشرفت های مطلوبی دست یافته ایم اما همچنان راه ادامه دارد و نباید خود را بی نیاز از کسب و دانش و بهره مندی از تجربیات دیگران بدانیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود