26 مرداد 1393
شماره خبر: 127555

خاطرات آزادگان شهرداری مدون می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

خاطرات آزادگان شهرداری مدون می شود


مدیر امور ایثارگران شهرداری کرج از جمع آوری اطلاعات و خاطرات آزادگان و ایثارگران این مجموعه خدمات رسان به منظور تهیه مستندی 45 دقیقه ای خبر داد.
برزو کلانتری با اشاره به روز بازگشت آزادگان دفاع مقدس به ایران اسلامی، مقاومت آزادگان را پایه های مقاومت ایران در ایام دفاع مقدس و حتی روزهای پس از آن ارزیابی کرد و این روز را به همه اسرای آزاد شده و خانواده های آنان تبریک گفت. کلانتری گفت: حکایت سر آوردن روزهای اسارت برای هر یک از آزادگان حکایت و روایتی منحصر به فرد است که انواع لحظه های خوب، بد، شاد و غمگین را برای آنان به همراه داشته و در هر لحظه از این دقایق، درس عبرتی نهفته است که دانستن آن می تواند برای آیندگان بسیار مفید باشد. وی جمع آوری خاطرات آزادگان و ایثارگران شهرداری کرج را در همین راستا عنوان کرد و بیان داشت: با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران اقدام به جمع آوری خاطرات آزادان و ایثارگران این مجموعه کرده ایم تا بتوانیم از این منظر فرهنگ ایثار و آزادگی را به مجموعه کارکنان شهرداری منتقل نماییم. مشاور شهردار کرج، انعقاد قرارداد با یک شرکت فیلمسازی را به منظور تهیه فیلمی مستند از خاطرات جمع آوری شده عنوان کرد و ادامه داد: مقرر شده است بعد از اتمام مراحل جمع آوری اطلاعات و خاطرات، مستندی 45 دقیقه ای از این منابع تهیه نموده و در اختیار کارکنان و شهروندان قرار دهیم. کلانتری از دیگر اقدامات در نظر گرفته برای این منظور را تهیه کتابچه ای از خاطرات آزادگان و ایثارگان دفاع مقدس شاغل در مجموعه شهرداری کرج ذکر کرد و بیان داشت: این فعالیت ها با مشارکت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری در حال انجام است. مدیر امور ایثارگران شهرداری کرج، همچنین به برگزاری برنامه ای به منظور گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی که امروز از سوی امور ایثارگاران شهرداری کرج در منطقه کردان در حال برگزاری است، اشاره کرد و افزود: این برنامه نیز با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در اردوگاه ایثار برگزار می شود و طی آن با اهدال لوح یادبود و هدایایی از آزادگان سرفراز، تقدیر و تجلیل به عمل می آید.
وی از دیگر فعالیت های صورت گرفته توسط این واحد برای تجلیل از ایثارگران و آزادگان شهرداری کرج را برگزاری اردوهای تفریحی و ورزشی برای فرزندان و خانواده های آنان ذکر کرد و ادامه داد: تلاش می کنیم با انجام اموری از این دست جایگاه و شأن انسانی و ایثارگرانه این عزیزان را پاس داشته و از یاد نبریم که اگر جانبازی ها و از پایداری اسرای جنگ تحمیلی در برابر انواع حیله، شکنجه و تدبیر دشمن برای گرفتن اعتراف و اطلاعات نبود، ممکن بود بسیاری از داشته های دفاع مقدس و پس از آن امروز در اختیار ما قرار نداشته و بخشی از خاک ما به چنگ متخاصمین افتاده بود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود