26 مرداد 1393
شماره خبر: 127506

قامت انقلاب با ایثار آزادگان استوار و ماندگار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

قامت انقلاب با ایثار آزادگان استوار و ماندگار شد


شهردار کرج ضمن بزرگداشت بیست و ششم مرداد سالروز بازگشت نخستین گروه آزادگان به میهن اسلامی گفت: قامت انقلاب با ایثار و استقامت ازادگان و صبوری و فداکاری هایشان استوار و ماندگار شد.
علی ترکاشوند افزود: بازگشت ایثارگران به وطن خاطره ای بس شیرین و روزی مبارک است چراکه در این روز وطن و ملت قدم صابران راست قامت جمهوری اسلامی ایران را پس از سال ها دوری از وطن در خاک میهن احساس کردند. وی با بیان اینکه هیچ قلمی نمی تواند صبوری و فداکاری آزادگان را نگارش کند، گفت: آزادگان و اسرا با استقامت و پایداری، پای مردی خویش را نه تنها به ملت ایران که به جهان ثابت کردند و به قدرتی برای تهدید ابرقدرت ها تبدیل شدند. ترکاشوند، صبوری، عزت، شرف و انسانیت را از ویژگی های ارزشمند ایثارگران خواند و با عنوان اینکه این ویژگی ها باید الگوی رفتاری و قلبی همه ملت باشد، گفت: ملت ایران که در برهه ای، سختی های جنگ تحمیلی را به دوش کشیدند باید ارزش های رفتاری شهداء، ایثارگران و آزادگان را به عنوان الگویی ارزشمند و انسانی درونی کنند تا ضمن گام برداشتن در مسیر کمال انسانی، تهدید برای دشمن محسوب شوند.
حرمت به آزادگان ؛ حرمت به انقلاب است
شهردار کرج در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان این جمله که "حرمت به آزادگان؛ حرمت به انقلاب" است، تاکید کرد: رزمندگان بنا به ایجاد شرایط دشوار و بحرانی جنگ تحمیلی و برای پاسداری از میهن و ناموس بدون هیچ منت و انتظاری و تنها برای حفظ آبرو و شرف میهن و جلب رضایت خداوند متعال راهی جبهه های حق علیه باطل شدند و دستاورد بزرگشان که امنیت و حفظ کشور بود را با گذشت از جان خود به ملت هدیه کردند. ترکاشوند ادامه داد: ایران اسلامی امروز با گذشت بیش از سه دهه از جنگ تحمیلی همچنان وجود ایثارگران و آزادگان از جان گذشتگی شهداء می بالد. وی بیان کرد: باید قدردان گذشت، ایثار و فداکاری همه آنهایی که روزی جانشان را در طبق اخلاص و به پای ماندگاری کشورشان گذاشتند بود که بزرگترین قدردانی بی شک حرمت گذاشتن به مردانگی و سپاس از بزرگی گذشتشان است. ترکاشوند اظهار داشت: مدیریت شهری کرج با اعتقاد به حفظ حرمت همه شهروندان، به ویژه احترام به آزادگان و ایثارگران مهم می داند و بر رعایت آن از سوی همه کارکنان این نهاد مردمی تاکید دارد. 24 سال پیش یعنی در 26 مرداد سال 1369، نخستین گروه آزادگان به میهن اسلامی بازگشتند و ایران را از عطر حضور خود آکنده کردند. آن روز، یادآور خاطره شیرین بازگشت آزادگان به میهن اسلامی است. روزی مبارک که در آن، صابران راست قامت جمهوری اسلامی ایران، پس از سال ها دوری از وطن به خاک میهن پای گذاشتند و به آغوش خانواده و ملت بازگشتند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود