25 مرداد 1393
شماره خبر: 127451

بازدید نمایندگان مردم از روند اجرای پروژه های عمرانی در یک روز تعطیل

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بازدید نمایندگان مردم از روند اجرای پروژه های عمرانی در یک روز تعطیل


جمعی از اعضای شورای شهر کرج روز گذشته ترجیح دادند به جای استراحت و گذراندن یک روز تعطیل در کنار خانواده و دوستان، به بازدید از روند اجرای پروژه های عمرانی بپردازند و از کم و کیف ارائه خدمت رسانی به شهروندان مطلع گردند.
مریم قهرمانی، روح الله کیان، مصطفی سعیدی و علی حاج کاظم چهار تن از اعضای شورای اسلامی شهر با همراهی شهردار و رئیس سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج با حضور در محل اجرای سه پروژه بازگشایی ادامه بلوار ماهان در منطقه 7، تقاطع غیر همسطح شهدای دانش آموز در منطقه 9 و تقاطع غیر همسطح شهدای ارتش در منطقه 3، از روند اجرای آنها بازدید به عمل آوردند. وکلای مردم در پارلمان شهری با مشاهده میزان پیشرفت فیزیکی پروژه ها و سرعت انجام کار، موارد لازم را به مدیران شهرداری گوشزد کرده و همچنین از اهتمام شهرداری برای تکمیل پروژه های نیمه تمام تشکر کردند. شهردار کرج در حاشیه این بازدید، انگیزه بالای نمایندگان مردم را موجب تقویت روحیه مجریان پروژه ها دانست و گفت: قطعا نظارت کارشناسی پارلمان شهری موجب ترسیم راهکارهای جدید برای ارایه خدمات رسانی بیشتر و بهتر به شهروندان می شود و توسعه همه جانبه شهر را به همراه دارد. علی ترکاشوند با اشاره به بازگشایی ادامه بلوار ماهان، اتصال حد فاصل سه باندی رجایی شهر تا بلوار باغستان را نیت اصلی طراحی و اجرای آن دانست و بیان کرد: این طرح بزرگ که در یکی از شریان های مواصلاتی در مسیر شرق به غرب انجام می شود، موجب کاهش ترافیک در سطح منطقه و خیابان شهید بهشتی به سمت غرب شهر و بالعکس گردیده و دارای 1700 متر طول و عرصه ای حدود 17 هکتار است. وی، انجام توافق با موسسه دامپروری جهاد کشاورزی به منظور تملک بخشی از اراضی این موسسه در مسیر اجرای پروژه را یادآوری کرد و افزود: اجرای فاز اول طرح عمرانی ترافیکی اتصال بلوار ماهان به باغستان یک و نیم میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.
سرعت انجام پروژه بالاتر از انتظار است
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر کرج نیز با ابراز رضایت از میزان پیشرفت فیزیکی پروژه بازگشایی بلوار ماهان بیان کرد: برغم آغاز کار در فصل بهار اما اکنون شاهد پیشرفت 50 درصدی آن هستیم که با روند فعلی به ثمر رسیدن آن تا پایان امسال یا اوایل سال آینده دور از انتظار نیست. مریم قهرمانی با بیان اینکه موسسه دامپروری طی سالهای گذشته زیر بارِ توافق با مدیریت شهری جهت واگذاری اراضی مورد نیاز نمی رفت، جلب رضایت این موسسه را اقدامی مهم برشمرد و افزود: با اتصال بلوار ماهان به باغستان که به صورت دو باندی اجرا می شود، شاهد روان سازی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه در منطقه مذکور خواهیم بود که بخشی از بار ترافیکی خیابان شهید بهشتی را نیز کاهش می دهد. وی ادامه داد: در زیر سازی محور دو باندی ادامه بلوار ماهان به باغستان از خاک استحصالی از حفر تونل پروژه زیرگذر شهدای دانش آموز برای مخلوط ریزی استفاده می شود که با توجه به جنس و کیفیت مرغوبِ آن، قطعا بر دوام بلوار احداثی و نیاز کمتر آن به زیرسازی مجدد در آینده می افزاید. به گفته قهرمانی، پروژه مذکور با همکاری معاونت فنی و عمرانی و سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج در حال انجام است و مدیریت شهری با اتکا به توانمندیهای فنی و کارشناسی و بدون جذب پیمانکار خارج از مجموعه نسبت به تعریف، مطالعه، طراحی و اجرای آن همت گمارده است.
پیشرفت روزانه پروژه شهدای دانش آموز کاملا ملموس است
نماینده مردم در شورای شهر کرج با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی تقاطع غیر همسطح شهدای دانش آموز نسبت به بازدید دو روز قبل بنده و همکاران از پروژه کاملا ملموس است، گفت: یکی از رویکردهای مثبت شهردار کرج، توجه ویژه به تکمیل پروژه های نیمه تمام قبل از آغاز طرح های جدید عمرانی است؛ چرا که وجود طرح های نیمه کاره مشکلات خاص خود را برای شهر و شهروندان به همراه دارد و روند زندگی عادی ساکنین را مختل می کند. شهردار کرج نیز در محل کارگاه عمرانی پروژه به خبرنگار ما گفت: این پروژه که با سرعت زیاد در حال تکمیل است و طی روزهای گذشته شاهد اتصال رمپ شرق به غرب آن بودیم، ابتدای شهریور ماه جاری به بهره برداری می رسد و تا حد زیادی از بار ترافیکی در هسته مرکزی شهر می کاهد. ترکاشوند با اشاره به پیشرفت فیزیکی 70 درصدی این پروژه 170 میلیاردی، خاطرنشان کرد: این تقاطع دارای پنج پل بتنی با دهانه حداکثر 40 متر طول است و این دو پل از مسیر شرق به غرب و غرب به شرق بوده و تامین کننده دسترسی شمال به جنوب و جنوب به شمال بلوار نبوت است. به گفته وی، در این پروژه اولین سیستم پانل پیش ساخته بتنی بکارگرفته شده است و در سیستم نمای این زیرگذر انواع پانل های پیش ساخته بتنی طرح دار همچنین بتن و آرماتور مصرفی بکار رفته است.
ترکاشوند با اشاره به وجود یک پل به منظور تامین دسترسی شرق به شرق بلوار دانش آموز، یادآور شد: یک دوربرگردان شرقی به منظور دسترسی به غرب بلوار دانش آموز به شمال بلوار نبوت در این تقاطع تعبیه شده است.
اعتبار 150 میلیارد ریالی برای ساخت پل شهدای ارتش
قهرمانی در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگار ما که در محل کارگاه عمرانی پل روگذر شهدای ارتش در جاده ملارد فردیس صورت گرفت، از تخصیص 150 ملیلیارد ریال اعتبار به منظور ساخت و تکمیل آن خبر داد و بیان کرد: بر اساس وعده مجریان پروژه، پل قبل از آغاز بازگشایی مدارس که با اوج ترافیک و تردد خودروها در سطح شهر همراه است، مورد بهره برداری قرار می گیرد و زیر بار ترافیک می رود. وی اظهار داشت: با گشایش تقاطع غیرهمسطح شهدای ارتش در فلکه پنجم فردیس تا پایان تابستان امسال، ترافیک سنگین در این منطقه کاهش خواهد یافت. این مسئول با بیان اینکه مدیریت شهری جهت تکمیل سریع تر پروژه مذکور اعتبار ویژه تخصیص داده است، گفت: با بهره برداری از این تقاطع، مسیر ترافیکی از هسته مرکزی فردیس به شرق این منطقه و جاده شهریار انتقال می یابد. قهرمانی افزود: تردد زیاد خودروهای شهرستانهای ملارد و شهریار سبب ترافیک سنگین در مسیر فردیس تا پل شهید سلطانی کرج شده است. یادآوری می شود بازدید چهار تن از اعضای شورای اسلامی شهر کرج تا عصر دیروز جمعه ادامه داشت و بازدید از دیگر پروژه های عمرانی نیز به بازدیدهای آتی موکول شد. نمایندگان مردم از مجموع اقدامات صورت گرفته ابراز رضایت کردند و خواستار جدیت بیشتر در تکمیل طرح های نیمه تمام شدند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود