21 مرداد 1393
شماره خبر: 127214

مرکز مکمل کنترل هوشمند ترافیک ایجاد شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مرکز مکمل کنترل هوشمند ترافیک ایجاد شود


رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر کرج، یکی از راهکارهای افزایش کمی و کیفی مرکز کنترل هوشمند ترافیک شهر را ساخت مرکزی مکمل برای معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج برشمرد.
مریم قهرمانی این مطلب را در حاشیه بازدید از مرکز کنترل ترافیک واقع در طبقه یازدهم شهرداری مرکز عنوان کرد و گفت: این فضا از حیث مساحت پاسخگوی حجم ترافیک شهر نیست و باید گسترش یابد. قهرمانی افزود: افزایش تعداد مانیتورها و دوربین ها در مرکز هوشمند کنترل ترافیک و سطح شهر از ارکانی است که می تواند به تقویت هر چه بهتر و موثرتر وضعیت ترافیکی شهر بیانجامد. وی سهولت هدایت و بازیابی مسیرهای مناسب را از طریق این امکانات میسر دانست و به کارگیری فناوری های روز را از مهمترین وظایف مدیریت شهری در راستای بهسازی وضعیت ترافیک برای شهروندان برشمرد.
مرکز فعلی پاسخگوی نیاز شهر نیست
این عضو شورای شهر، ساخت مرکزی مکمل برای این مرکز را یک ضرورت برای شهر دانست و ادامه داد: با توجه به رشد و توسعه ناموزون شهر که همواره کرج را با مشکلات عدیده و بسیار در زمینه ترافیک و حمل و نقل مواجه می کند، به کارگیری این ابزار بسیار ضروری است. قهرمانی تاکید کرد: وجود مرکز کنترل ترافیک به نوعی ضامن امنیت ترافیکی و آرامش روحی شهروندان نیز هست و می توان در اندک مدت تاثیرات ایجاد این مرکز را در شهر مشاهده کرد. رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر بیان داشت: محل فعلی به طور قطع پاسخگوی نیاز شهر در زمینه ترافیک نبوده و تجهیز این مرکز به مرکزی مکمل که به صورت تفکیک شده در اختیار معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج قرار گیرد، ضروری به نظر می رسد. به گفته وی، با اتمام و تجهیز محل فعلی، می توان از این مرکز به عنوان مرکز فرعی بهره برده و فعالیت های گسترده تر را در مساحتی بزرگ تر به انجام رساند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود