15 تیر 1393
شماره خبر: 125341

حیات کرج در گرو آب سد و رودخانه آن است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

حیات کرج در گرو آب سد و رودخانه آن است


عضو شورای اسلامی شهر حیات این کلانشهر را در گرو وجود آب سد و رودخانه کرج دانست و از صدور این آب به خارج از شهر به عنوان یک ظلم بارز و طرح ملی ای ناصواب ارزیابی کرد که تنها در راستای تامین حقوق شهروندان پایتخت اجرایی شده است.
حمیدرضا ابوالحسنی یکی از بزرگ ترین مشکلات فعلی شهر کرج را انتقال ناعادلانه آب این شهرستان به تهران دانست و آلودگی های آب آشامیدنی این کلانشهر را ظلمی آشکار به ساکنانش عنوان کرد. ابوالحسنی با بیان اینکه وظیفه محیط زیست استان رساندن پیام نارضایتی و مشکلات مردم در این خصوص به مسئولان کشوری و ارشد است، اظهار داشت: حیات کرج به آب آن وابسته است و وظیفه ماست که از حق خود دفاع کنیم.
کدام قانون حامی طرح انتقال آب کرج به تهران است؟
وی اظهار داشت: می گویند انتقال آب کرج به تهران، طرح ملی است، اما کدام قانون این طرح را تایید می کند که مردم یک شهر از آب آلوده و نامناسب استفاده کنند و مردم پایتخت از سهم آب سالم و گوارای این کلانشهر بهره مند شوند؟ عضو شورای اسلامی شهر بیان کرد: هم اکنون ساخت و سازهای تهران تا گرمدره رسیده و پایتخت تا نزدیکی های این استان توسعه یافته است؛ این در حالی است که آنها از آب کرج و طالقان بهره مند می شوند و آب اهالی این شهرها از منابع دیگر تامین می شود.
آرامستان منشاء آلودگی نیست، مبداء شکل گیری فضای سبز است
ابوالحسنی تامین فضای سبز در شهر و استان را نیز یک ضرورت بسیار مهم ارزیابی کرد و این اقدام را به منظور تامین نیازهای زیست محیطی شهر برشمرد. وی اذعان داشت: تاسیس آرامستان در 4 منطقه از شهر مد نظر شهرداری بود که محیط زیست با مخالفت با این اقدام آن را منشاء ایجاد آلودگی در خاک و آب های زیرزمینی خوانده است. در حالی که سابقه تاسیس و شکل گیری آرامستان ها نشان داده که همواره در کنار این آرامگاه ها، تعداد زیادی درخت و فضای سبز ایجاد شده است که مردم خود آنها را کاشته و به آن رسیدگی می کنند. ابوالحسنی تصریح کرد: اگر این آرامستان ها تاسیس می شد، نه تنها آلودگی ایجاد نمی شد که در کنار این فضا حداقل پنج هکتار فضای سبز ایجاد می شد که به تنفس شهر نیز کمک می کرد. ین عضو شورا با تاکید بر اینکه ایجاد این آرامستان ها نیاز شهر است، ادامه داد: اگر آرامستان در نزدیکی مردم و در دسترس آنها باشد، تردد و آلودگی شهر هم کاهش خواهد یافت. وی اذعان داشت: در حالی که مردم برای زیارت قبور از دست رفتگان خود ناچارند مسیری طولانی را در شهر طی کنند و معمولا از خودروهای شخصی هم برای این منظور استفاده می کنند، آلودگی های بیشتری برای شهر به همراه خواهد داشت که ظاهرا تصمیم گیران به این موضوع نیاندیشیده اند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود