4 تیر 1393
شماره خبر: 124679

روابط عمومی مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان ها را تقویت می کند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

روابط عمومی مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان ها را تقویت می کند


شهردار کرج با بیان اینکه روابط عمومی ها با رویکرد حرفه ای می توانند مسئولیت پذیری اجتماعی سازمانها را تقویت نمایند، اظهار داشت: «روابط عمومی» زبانی برای سخن گفتن با جامعه و انتقال بهتر عملکردها و دغدغه های سازمانی به جامعه و بالعکس است؛ چرا که اگر باور داریم برای مردم کار می کنیم، باید خود را ملزم به پاسخگویی در برابر آنان بدانیم.
علی ترکاشوند اظهار داست: روابط عمومی در کشور اسلامی باید عامل وحدت، حفظ یکپارچگی و انسجام بین دولت و ملت باشد و با حرکت در مسیر ارزش های اسلامی و انسانی، تصویری از کار و خدمت دولتمردان مطابق آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی مطالبه کرده اند، را به جامعه منعکس کند تا امیدواری مردم نسبت به حاکمیت بیشتر شود.
این مسئول شهری با بیان اینکه روابط عمومی ها با برخورداری از بینش و درک صحیح باید قادر به ارزیابی و پیش بینی تغییر و تحولات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه باشند و آن را به مدیران بالادست منتقل نمایند، گفت: اگر روابط عمومی دیدگاه عالمانه ای نداشته باشد، سازمان متبوع را با مشکلات مضاعفی مواجه می کند و همچنین مردم را در اطلاع از توانمندیها دچار انحراف می سازد. ترکاشوند با تاکید بر اینکه سود و فایده عملکرد کارشناسانه روابط عمومی ها قابل اندازه گیری نیست، خاطر نشان کرد: در عصری که سرعت انتشار شایعات و اخبار کذب به کمتر از چند صدم ثانیه رسیده، روابط عمومی ها با مجهز کردن خودن به تجهیزات سخت افزار و نرم افزاری لازم، باید با بهره گیری از فکرافزار مناسب بتوانند اخبار صحیح را در مدت زمان مناسب در اختیار مخاطب قرار دهند و به بهترین نحو ممکن فضا را مدیریت کنند و از ایجاد خسارت مادی و معنوی به منافع سازمان متبوع خویش جلوگیری به آورند. شهردار کرج، روابط عمومی را هنر خدمت به مردم و برقراری ارتباط سازنده و مفید میان آحاد جامعه با یکدیگر خواند و با تاکید بر اینکه روابط عمومی فراتر از آنکه یک علم باشد، یک هنر است، گفت: اکنون به مدد علوم ارتباطات مرزهای مکانی و زمانی کنار گرفته و اطلاعات با درنوردیدن جغرافیا و زمان، به شبکه های در هم تنیده ارتباطی نفوذ کرده اند و در این بین، اگر مدیران روابط عمومی از تسلط و دانش کافی بهره مند نباشند، دچار سردرگمی می شوند و در میان انبوهی از پردازش‌های ارتباطی و اطلاعاتی قادر به انتخاب بهترین گزینه نخواهند بود. ترکاشوند با اشاره به موفقیت «پایگاه خبری مدیریت شهری کرج» در کسب رتبه برتر نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی، ضمن تبریک این دستاورد به فعالان عرصه خبر و روابط عمومی در کلانشهر کرج اظهار کرد: روابط‌ عمومی‌ها در قامت یک مجموعه متخصص و دیده‌بان پردازش‌های اطلاعاتی و ارتباطی در این جهان شبکه‌ای شده، با مهارت و هنر خود، حافظ منافع سازمان بوده و به طور همزمان، منافع جامعه را نیز در داخل سازمان پاسداری می‌کنند. مسئولیتی که رعایت آن مستلزم هنر و تخصص و مهارتی است که با رعایت ملاحظات متعدد، تعادل و پایداری متقابل را برای مجموعه و سازمان متبوع به ارمغان می‌آورد. کلیددار شهر کرج گفت: «پایگاه خبری» نهالی بود که توسط «مدیریت شهری کرج» در زمین کاشته شد و پس از توجه ها و مراقبت های لازم اکنون به ثمر نشسته است و همانطور که شاهد بودیم سال گذشته به عنوان منتخب جشنواره ملی روابط عمومی الکترونیک و طی سال جاری به عنوان رتبه برتر جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی برگزیده شد. ترکاشوند اضافه کرد: با راه اندازی این رسانه الکترونیک سهم، مدیریت شهری کرج از اطلاع رسانی در فضای مجازی رشد چشمگیری داشت و با تولید دست کم 16 هزار محتوای خبری در هر سال نقش بسزایی در برقراری ارتباط سازنده با شهروندان و انتقال دستاوردها و عملکردهای شهرداری به آنان ایفا کرده است که البته کافی نیست و باید تقوی تشود. وی در پایان با بیان اینکه روابط عمومي تنظيم كننده مديريت ارتباط بين سازمان و كاركنان خواهد بود و به نوعي وظيفه خطير اطلاع رساني و سخنگويي و اعلام مواضع آن سازمان را در سطح جامعه و افكار عمومي برعهده دارد، گفت: اگر مديران مي خواهند هنر مردم داري را تحقق بخشند، لازمه آن به كارگيري مديران توانمند و تقویت مادی و معنوی روابط عمومي هاست که امروز شهرداری کرج به این باور رسیده و بازتاب های مثبت آن را نیز شاهد است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود