2 تیر 1393
شماره خبر: 124473

شهرداری کرج خدمات قابل ارائه توسط اصناف را به اتحادیه ها واگذار کند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شهرداری کرج خدمات قابل ارائه توسط اصناف را به اتحادیه ها واگذار کند


رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک و عضو شورای اسلامی شهر کرج با تبریک سالروز ملی اصناف به همگان بویژه کسبه، بازاریان و فعالان عرصه های تولید، توزیع و فروش اظهار داشت: اصناف از بدو تشکیل انقلاب اسلامی تاکنون یار و یاور امام و رهبری بوده و برای برداشتن باری از دوش دولت و نظام تلاش فراوانی داشته اند.
میرابراهیم صدیق ادامه داد: اصناف به عنوان بخش غیر دولتی و خصوصی نقش قابل توجهی در شکوفایی اقتصادی و فرهنگی کشور ایفا می کنند و سهم آنان از بازار اشتغال و سرمایه در گردش روز به روز در حال افزایش است.
اصناف؛ بازوان توانمند دولت و مدیریت شهری
وی از اصناف و بازاریان به عنوان بازوان توانمند دولت و مدیریت شهری یاد کرد و اذعان داشت: فعالان صنفی – صنعتی چه آن زمان که در جبهه های نبرد حق علیه باطل در برابر دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی قد علم کرده بودند و چه در شرایط کنونی که نبض اقتصادی کشور را در دست دارند و برای داشتن اقتصادی سالم، پویا و رقابتی تلاش می کنند، خیرخواه کشور و حامی ولایت فقیه و رهبری بوده و هستند و جا دارد در این روز عزیز و مبارک به همه آنان دست مریزاد و خداقوت گفت و از همت بلند آنان در راستای چرخاندن چرخ های اقتصادی و تولیدی کشور صمیمانه تقدیر و تشکر نمود. رئیس شورای شهرستان کرج با تقدیر از نگاه مثبت علی ترکاشوند، شهردار و سایر معاونت ها و مناطق شهرداری کرج نسبت به اصناف و همکاری صمیمانه با آنان، اتحادیه های صنف و مدیریت شهری را دلسوزان مردم و در کنار یکدیگر دانست و گفت: به حمد الهی در سایه تعاون، همدلی و وحدت موجود میان شهرداری و اتحادیه های صنفی درک صحیحی از دغدغه های متقابل وجود دارد و هر بر اجرای صحیح قوانین و مقررات تاکید دارند. عضو هیات مدیره اتاق اصناف شهرستان کرج در بیان مطالبات جامعه صنفی شهر از مدیریت شهری خاطر نشان کرد: چنانچه با دستور شهردار محترم کلانشهر خدمات قابل ارایه توسط اصناف در حوزه کاری شهرداری همچون دریافت عوارض تابلو، ساماندهی تابلوها، دریافت عوارض کسب و پیشه و... به خودِ اتحادیه های صنفی واگذار شود، روند اعتمادزایی بین طرفین تقویت می گردد و شاهد همکاری بهتری از سوی واحدهای صنفی جهت پرداخت مطالبات قانونی شهرداری خواهیم بود.
واگذاری جمع آوری عوارض کسب و پیشه به اتاق اصناف
به گفته صدیق، چنانچه جمع آوری عوارض کسب و پیشه که بر اساس قانون نظام صنفی از واحدهای صنفی دریافت می شود، به اتاق اصناف یا اتحادیه های مربوطه واگذار شود، به دلیل وجود نگاه تخصصی و آشنایی با نکات آشکار و پنهان، زمینه رضایتمندی از مدیریت شهری افزایش می یابد و خانواده بزرگ اصناف به عنوان بخش مهمی از جامعه مشارکت بیشتری در روند آبادانی و سازندگی این کلانشهر خواهند داشت. وی اضافه کرد: همچنین شهرداریها و اتحادیه های صنفی با همکاری و برنامه ریزی مشترک می توانند نسبت به برگزاری کلاسها، همایش ها و کارگاه های آموزشی اقدام نمایند و در بستری از تعامل و وحدت و همکاری به بیان مطالبات خویش بپردازند. عضو پارلمان شهری کرج، اصناف را رشته ای مرتبط با مباحث اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی دانست و بیان کرد: تاثیرگذاری اصناف در تمامی بخش های کشور قابل مشاهده است و مدیریت شهری می تواند با نگاه جامع و آینده نگر از پتانسیل های عظیم مادی و معنوی اتحادیه های صنفی بهره مند گردد.
واگذاری زمین به اتحادیه ها جهت احداث مجتمع های تفریحی
رئیس شورای شهرستان کرج با اشاره به سیاست کلیدی شهرداری کرج مبنی بر مشارکت با بخش خصوصی، اصناف را سرآمد سرمایه گذاری و بخش غیر دولتی معرفی کرد و گفت: از شهردار محترم و کوشای کلانشهر کرج تقاضا دارم در صورت امکان جهت افزایش سرانه های بهداشت و درمان، فرهنگی و ورزشی شهر زمین های دارای کاربری های مربوطه را در اختیار اتحادیه های صنفی قرار دهند تا با ساخت مراکز درمانی، ورزشی، تفریحی و گردشگری امکان استفاده از آن برای عموم بویژه خانواده اصناف شهر فراهم شود.
انعقاد قرارداد و خرید کالا تنها از کسبه دارای مجوز کسب
صدیق ادامه داد: همچنین تقاضا داریم در واگذاری قراردادهای مربوط به اتحادیه های صنفی یا انجام خریدهای روزمره و ضروری در خانواده بزرگ شهرداری کرج، تنها با مراکزی انعقاد قرارداد انجام شود که دارای پروانه معتبر کسب و مورد وثوق اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه باشند.
اصلاح مدت زمان قرارداد بهره برداری از کیوسک ها
به گفته عضو هیات مدیره اتاق اصناف شهرستان کرج، ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی و دکه ها و بازنگری در مدت زمان قراردادها که متولی اش سازمان میادین است، یکی دیگر از مطالبات جامعه صنفی کرج در روز ملی اصناف است؛ چرا که اکنون سقف زمانی قراردادهای منعقده شش ماه الی یک ساله است و اگر این زمان با لحاظ موارد قانونی و مقررات جاری به چهار، پنج سال افزایش یابد از سرگردانی بهره برداران جلوگیری می شود. صدیق همچنین از سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج خواست؛ نسبت به زیباسازی و کاشت گل و چمن در حاشیه و زمین های خالی اطراف اتحادیه های صنفی اقدام نماید تا شهروندان با حضور در مراکز تولیدی و خرید احساس آرامش مصاعفی داشته باشند. وی همچنین از معاونت خدمات شهری شهرداری جهت همکاری بیشتر در زمینه تنظیف شهری و جمع آوری زباله ها بویژه در حوزه های متراکم به لحاظ استقرار اتحادیه های صنفی دعوت بعمل آورد. عضو پارلمان شهری کرج اظهار کرد: در صورت توجه کافی به دغدغه ها و مطالبات اصناف می توان از پتانسیل آنان در حفظ و نگهداری امکانات شهری نظیر سطل های زباله، تابلوها، پل های مکانیزه و... بهره جست.
پیگیری راه اندازی مرکز صنفی – صنعتی کرج
وی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری شهردار مرکزی کرج و مدیر منطقه 2 در خصوص تسریع در راه اندازی مرکز صنفی – صنعتی کرج بیان کرد: تفاهم نامه خروج برخی صنایع مزاحم و پر سر و صدا از درون شهر به حاشیه کرج در زمان حضور ترکاشوند جوان در شهرداری کرج منعقد شد و اکنون با گذشت ده سال، مجددا ترکاشوند باتجربه موانع اجرایی اش را رفع کرد که جای تشکر دارد. وکیل مردم در پارلمان شهری کرج با توجه به گلایه های شهروندان از حضور صنایع و مشاغل مزاحم در شهر و آلودگی های محیط زیستی و صوتی ناشی از آن که تهدیدی برای سلامت جسمی و روحی شهروندان محسوب می شود، بر سرعت پیگیریها جهت گشایش مرکز صنفی – صنعتی کرج افزود شود. صدیق در پایان بهره برداری از بلوار کامیون داران با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال به طول 1.3 کیلومتر را امتیاز مثبتی برای مجتمع صنفی – صنعتی نوروزآباد کرج خواند و باری دیگر از توجه و نگاه مثبت شهردار کرج و مدیر منطقه 2 نسبت به این مهم تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود