27 شهریور 1391
شماره خبر: 11708

اداره موفق شهر نیازمند فرایندهای علمی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اداره موفق شهر نیازمند فرایندهای علمی است

سپیدار آنلاین: شهردار کرج بر گذراندن سرفصل های علمی در زمینه های مختلف شهری تاکید کرد و گفت: مدیرت موفق شهر نیازمند گذراندن فرایندهای علمی است.
سید علی آقازاده با بیان این مطلب تاکید کرد: کاربردی کردن فرایندهای علمی نیز به عنوان مکمل پرداختن به مباحث علمی در مبحث مدیریت شهری بسیار حائز اهمیت است. وی عنوان کرد: مدیریت بر شهر علاوه بر داشتن مهارت های علمی، فنی و دانش، نیاز به تجربه، تخصص و آگاهی دارد که این مهم نیز با اشراف و آگاهی مدیران از مباحث و جزئیات مختلف شهر محقق می شود. این مسئول همچنین بر تخصص گرایی افراد در حوزه های مدیریتی به ویزه مدیریت شهری که فاصله بسیاری کمی را با مردم دارد، تاکید کرد و گفت: داشتن تخصص و مهارت کاری در زمینه های مختلف مدیریت شهری از اهداف مهمی است که مسئولان و مدیران ارشد کشور نیز بر این مهم تاکید دارند. آقازاده اظهارداشت: تنها تخصص و آگاهی است که فعالیت های مختلف اعم از فرهنگی، اقتصادی، خدماتی و عمرانی در شهر را توجیه می کند و به این دلیل نیاز است مسئولان ذیربط در ساماندهی نیروهای انسانی و بکارگیری اصولی و منطقی افراد دقت داشته باشند.
پايش علمی افراد در آزمون استخدامی شهرداری
شهردار کرج در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی شهرداری در خصوص منوال و روند برگزاری آزمون های استخدامی در سازمان شهرداری ها گفت: آزمون استخدامی شهرداری ها با هدف انتخاب افرادی خبره، متخصص و آگاه صورت می گیرد. آقازاده اظهارداشت: آزمون استخدامی بر اساس نیازسنجی های صورت گرفته و با توجه به کمبود نیروهای انسانی در حوزه ها، معاونت ها و سازمان ها انجام می شود. وی با تاکید بر افزایش رفاه نسبی در زندگی شهروندی، عنوان کرد: بهره مندی از توانایی و ظرفیت افراد کارشناس رسیدن به اهداف مدیریت شهری که افزایش رفاه نسبی زندگی شهروندی نمونه بارز و مهم آن است را محقق می کند.
بکارگیری 160 نیروی انسانی در شهرداری کرج
شهرداری کرج از جذب و بکارگیری 160 نیروی انسانی در شهرداری کرج از طریق برگزاری آزمون استخدامی خبرداد و عنوان کرد: این تعداد نیرو برای انجام امور مختلف در شهرداری گزینش و انتخاب می شوند. آقازاده با اشاره به تدوین برنامه ها و سیاست های مربوط به جذب نیروهای انسانی در ساختار مدیریت شهری، عنوان کرد: متقاضیان بومی کرج بر اساس مصوبه شوراي شهر مورخ چهارم مردادماه سال جاری می توانند در آزمون استخدامی شهرداری شرکت کنند. وی خاطرنشان کرد: برگزاری آزمون های استخدامی علاوه بر جذب تخصصی افراد و بالابردن راندمان کاری شهرداری، در ایجاد اشتغال نیز بسیار مفید و موثر واقع می شود. آقازاده عنوان کرد: كارشناسي شهرسازي، كارشناس معماري، کارشناس آزمایشگاه، كارشناس عمران، كارشناس نقشه برداري، كارشناس تأسيسات، برق، مکانیک، کارشناس محیط زیست، کارشناس فضای سبز ، کارشناس آمار و اطلاعات و امور رایانه و انفورماتیک، کارشناس انهار و مسیلها، کارشناس امور اداری و بیمه ای و حسابدار از جمله رشته هایی این دوره آزمون استخدامی است.وی ادامه داد: مدیریت بازرگانی، کارشناس حقوقی، کارشناس تربیت بدنی، کتابدار، کارشناس برنامه ریزی آموزشی و کارشناس هنری از دیگر سر فصل های این آزمون است. اين مسئول اظهار اميدواري كرد تا با جذب نيروهاي جديد بستر توسعه شهر با بهره گيري از نيروهاي متخصص و توانمند فراهم شود.




منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود