11 شهریور 1391
شماره خبر: 10974

شهردارکرج: مهندسان استان بامشارکت فعال درانتخابات افراد لايق راانتخاب کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شهردارکرج: مهندسان استان بامشارکت فعال درانتخابات افراد لايق راانتخاب کنند

سپیدار آنلاین: شهردار کرج گفت: با توجه به اينکه انتخاب افراد لايق در سازمان نظام مهندسي مي تواند ضامن ارتقا کيفيت و استاندارد ساخت و سازها در استان باشد، بنابراين مهندسان بايد فعالانه در اين انتخابات مشارکت کنند
انتخابات سازمان نظام مهندسي استان البرز چهاردهم شهريورماه جاري مصادف با روز سه شنبه هفته آينده برگزار مي شود. مهندس سيدعلي آقازاده در خصوص گفت: براي افزايش کيفيت ساخت و ساز بايد ارتباط تنگاتنگ و نزديکي بين شهرداري، نظام مهندسي و سازندگان ساختمان ايجاد شود و ما بطور جدي در تلاش براي تقويت اين ارتباط هستيم. وي با تاکيد بر پرهيز از حضور تشريفاتي نظام مهندسي در طرحها و پروژه هاي مختلف گفت: يکي از راههاي مهم براي حضور عملياتي اعضاي نظام مهندسي، برگزاري انتخابات به دور از حاشيه ها و انتخاب اعضاي لايق و کارآمد در سازمان نظام مهندسي استان است. شهردار کرج اظهار داشت: تحقق اين هدف در گرو مشارکت فعال در انتخابات نظام مهندسي و انتخاب افرادي است که به روز باشند و از آخرين يافته ها، تحقيقات و استانداردهاي ساخت و ساز مطلع شده و آنها را با دقت در اجراي طرحها و پروژه ها مد نظر قرار دهند. وي با تاکيد براينکه صنعت ساخت و ساز همچون ديگر پديده هاي علمي همواره در شرف تغيير و تکميل است، گفت: وقتي که يک سازنده نتوانسته در طول 10 سال هيچ تغييري در کيفيت ساخت و ساز خود ايجاد کند بهتر است که اين حرفه را رها کرده و به دنبال کار ديگري برود، چرا که مردم و متقاضيان به دنبال سازندگان معتبر هستند و طبيعي است که کارهاي خود را به او ارجاع دهند. شهردار کرج گفت: با توجه به اهميت و قيمت رو به افزايش سوخت و انرژي در دنياي امروز، صرفنظر از استحکام و زيبايي، افزايش عمر بنا و ديگر ويژگيها، مساله مصرف بهينه انرژي نيز بايد در ساخت و ساز ها در نظر گرفته شود که بي توجهي به اين مقوله مهم در صنعت ساختمان امروزه ديگر پذيرفته نيست. وي تاکيد کرد: بطور خلاصه انتخابات هفته آينده نظام مهندسي قرار است جهت گيري و سمت و سوي ساخت و ساز در استان را دستکم براي سه سال آينده تعيين کند و انتخاب اعضاي هيات مديره کارآمد براي اين سازمان در واقع مسووليتي است که برعهده تک تک مهندسان استان قرار گرفته و آنان بايد با دلسوزي و آينده نگري در شکل گيري سازمان نظام مهندسي موفق در استان کوشش کنند.
چهاردهم ماه جاري دومين دوره انتخابات سازمان نظام مهندسي استان البرز برگزار مي شود و بيش از 50 نفراز اعضاي اين سازمان براي راهيابي به هيات مديره به رقابت مي پردازد. سازمان نظام مهندسي يک سازمان غيردولتي و متکي به مهندسان هر استان است که با انتخابات شکل مي گيرد و داراي مجمع عمومي، هيات مديره و رييس است. انتخابات اعضاي هيات مديره سازمان نظام مهندسي هر سه سال يکبار برگزار و حکم اعضاي هيئت مديره پس از انتخاب، توسط مقام عالي وزارت صادر مي‌شود. هيئت مديره سازمان نظام مهندسي طبق قانون، مسئوليت هدايت، برنامه‌ريزي و نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسي ،کمک به ارتفاي کيفيت ساخت و ساز، ترويج اصول مهندسي و رعايت مقررات ملي ساختمان را بر عهده دارد.





منبع: شبکه خبری البرز

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود