24 مرداد 1391
شماره خبر: 10242

سهم مدیریت ارزیابی در فرآیند ساخت و سازها جدی تلقی شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

سهم مدیریت ارزیابی در فرآیند ساخت و سازها جدی تلقی شود

سپیدار آنلاین: شهردار كرج تاكید كرد: سهم مدیریت ارزیابی و انتخاب پیمانكار در فرایند ساخت و سازهای شهری امر ی مهم است كه باید از سوی مسئولان اجرای پروژه ها جدی تلقی شود.
سید علی آقازاده در نشست بررسی پروژه های عمرانی كرج گفت: پیمانكاران نقش تعیین كننده ای در اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی در سطح خرد و كلان ایفا می كنند. وی با بیان اینكه، اجرای پروژه های عمرانی به ویژه پروژه های شهری نیاز به انجام عملیات های اختصاصی دارند، بیان كرد: با توجه به این مهم انتخاب پیمانكار توانمند برای انجام عملیات های عمرانی در قالب ساخت و سازهای شهری، اجرای طرح های عمرانی مرتبط با سازه های زیرساختی شهر از جمله تقاطعات غیر همسطح امری ضروری و مهم است. آقازاده با اشاره به اینكه، بیشترین بودجه های پیش بینی شده مدیریت شهری تحت عنوان پروژه های عمرانی صرف می شوند، افزود: این مهم نیز از دیگر مواردی است كه نیاز به انتخاب پیمانكار توانمند را دو چندان می كند. وی با تاكید بر توجه مجریان پروژه های عمرانی و زیرساختی به فاكتورهای زمان و منابع پیش بینی شده اظهارداشت: توجه به برنامه های زمانبندی از اولویت های مهمی است كه در كنار سایر فاكتورها از جمله توجه و مدیریت منابع مالی پیش بینی شده برای اجرای پروژه های باید مد نظر مسئولان قرار گیرد. آقازاده، كاهش زمان بهره برداری از طرح های عمرانی در سطح شهر را مهم ارزیابی كرد و در عین حال افزود: اهمیت زمان اجرای پروژه ها نباید به گونه ای باشد كه كیفیت تحت تاثیر زمان نادیده گرفته شود. وی مدیریت شهری را به عنوان مجری پروژه های عمرانی شهری معرفی كرد و افزود: شاخص های موثر بر انتخاب پیمانكار، میزان اهمیت و اولویت بندی این شاخص ها با استفاده از نظرات كارشناسی حوزه های مربوط در مدیریت شهری تعیین می شود. شهردار كرج در ادامه با بیان اینكه، حجم فعالیتهای عمرانی از جمله شاخص های اساسی رشد و توسعه شهری است، گفت: بر این اساس مدیریت شهری كرج اهتمام ویژه ای برای تعریف و اجرای پروژه های عمرانی متناسب با نیاز شهر دارد. آقازاده بر ضرورت تهیه و تدوین برنامه های دقیق و كارآمد به منظور جلوگیری از اتلاف منابع مالی فعالیت های عمرانی اظهارداشت: تحقق این مهم زمینه های افزایش بهره وری در استفاده از منابع موجود را مهیا می كند.
وی گفت: داشتن برنامه های زمانبندی و انتخاب صحیح و مناسب پیمانكار ضامن مطمئنی برای تحقق اهداف برنامه های توسعه و عمران شهری است. این مسئول با بیان اینكه، عمده بودجه پروژه های عمرانی صرف هزینه های عملیات اجرایی می شود، تاكید كرد: بر این اساس اجرای هر پروژه به پیمانكاری با توانایی های متناسب با پروژه نیاز دارد تا از افزایش بی مورد هزینه های اجرائی جلوگیری كرده و پروژه را در محدوده زمان و منابع پیش بینی شده به انجام برساند. شهردار كرج در ادامه با اشاره به اهتمام شهردار در تحقق انجام مناقصات و اجرای پروژه های عمرانی بیان كرد: با توجه به این مهم در چهار ماه نخست سال جاری شهرداری كرج بیش از یكصد و هفت میلیارد تومان تشریفات مناقصه عمومی برگزار كرد. آقازاده، عملكرد اداره پیمان ها و امور قراردادهای شهرداری را در تحقق این مهم یادآور شد و افزود: این اداره موفق به انعقاد قرارداد به میزان بیش از یكصد میلیون تومان با پیمانكارن واجد شرایط در بازه زمانی چهارماه شده است.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود