7 مرداد 1392
شماره خبر: 42322

اعمال شب بيست و يكم ماه مبارك رمضان

سپیدار‌آنلاین: گروه جالب و خواندنی

اعمال شب بيست و يكم ماه مبارك رمضان


امشب بيست و يكم ماه مبارك رمضان و دومين شب قدر است، در اين شب نوراني ضمن دعا براي تعجيل در فرج مولا و سيدمان حضرت وليعصر(عج)، براي ساير مومنين نيز خير و نيكي بخواهيم.
امشب، شب بيست و يكم ماه مبارك رمضان و برابر با دومين شب قدر است، براي اين شب هم اعمال عبادي خاصي در نظر گرفته شده است كه آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي فقيه برجسته و استاد اخلاق طي يادداشتي فرازهاي اعمال عبادي امشب را تشريح كرده‌اند كه در ادامه مي‌خوانيد.
اعمال شب‌هاى قدر:
اعمال شب‌هاى قدر بر دو قسم است، یک قسم آن مشترک میان هر سه شب است و قسم دیگر اعمالى است که مخصوصِ هر یک از این سه شب مى‌باشد.
اعمال مشترک شب‌هاى قدر:
1ـ غسل شب قدر است، مرحوم «علاّمه مجلسى» فرموده: بهتر است غسلِ شب‌هاى قدر را مقارن غروب آفتاب انجام دهند که نماز مغرب را با غسل بخوانند.
2ـ دو رکعت نماز بخواند؛ که در هر رکعت بعد از حمد، هفت مرتبه سوره «قُل هُوَ اللّه» را تلاوت کند و بعد از پایان نماز، هفتاد مرتبه بگوید: اَسْتَغْفِرُ اللّهَ وَ أَتُوبُ اِلَیْهِ در روایتى از رسول خدا(صلى الله علیه وآله) آمده است: کسى که این عمل را بجا آورد، از جاى خویش برنخیزد مگر این که خداوند متعال او و پدر و مادرش را بیامرزد و خداوند فرشتگان را مأمور مى کند تا سال آینده براى وى حسنات بنویسند...
3ـ امام باقر(علیه السلام) درباره عمل دیگر این شب فرمود: قرآن را بگشاید و در برابر خود قرار دهد و بگوید:
اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ بِکِتابِکَ الْمُنْزَلِ وَما فیهِ،وَفیهِ اسْمُکَ ]الاَْعْظَمُ

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود