14 مهر 1392
شماره خبر: 107363

نجات گجت ها پس از افتادن در آب

سپیدار‌آنلاین: گروه جالب و خواندنی

نجات گجت ها پس از افتادن در آب


اقدامات اورژانسی که پس از خیس شدن تبلت یا تلفن همراه باید انجام داد.
ابزارک یا گجت (Gadgets) به وسایل و تجهیزات الکترونیکی نسبتا کوچکی گفته می شود که فناوری های نوینی در آنها به کار گرفته شده و هرکدام امکانات خاصی را در اختیار کاربران قرار می دهند. مسواک های برقی، قوطی بازکن، تبلت و تلفن های همراه نمونه هایی از این گجت ها به شمار می روند. تابه حال تلفن همراهتان در آب افتاده است؟ با گسترش استفاده از تلفن های همراه، این مشکل برای بسیاری از کاربران پیش آمده و هنوز هم این مشکل ادامه دارد (صرف نظر از تلفن های همراه و تبلت های ضدآب) و کاربران بسیار زیادی تلفن همراه یا تبلتشان در آب می افتد! به نظر شما بهترین و ضروری ترین اقدام پس از خیس شدن تلفن همراه و تبلت چیست؟ آیا پاک کردن رطوبت روی دستگاه توسط یک دستمال کاغذی یا استفاده از سشوار راه حل خوبی است؟ امیدواریم هیچ وقت گجت شما خیس نشود اما اگر این اتفاق افتاد به شما توصیه می کنیم مجموعه اقدامات زیر را انجام دهید:
اقدام اول:
منبع انرژی را قطع کنید
اگر تلفن همراه یا تبلت شما خاموش است پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه برای اطمینان از بروز اشکال یا سالم بودن دستگاه، آن را روشن نکنید! همچنین اگر دستگاهتان روشن است به سرعت آن را خاموش کرده و در صورتی که امکان خروج باتری از دستگاه وجود دارد این کار را انجام داده و بسرعت باتری را خارج کنید. توجه داشته باشید رطوبت به تنهایی موجب خرابی دستگاه شما نمی شود، اما می تواند با عملکرد رسانایی خود بین قطعات الکترونیکی به کار رفته در دستگاه شما موجب اتصالات مختلف شده و دستگاه را از کار بیندازد. پس قطع منبع انرژی بهترین و اولین اقدام برای جلوگیری از بروز این اتصالات است.
اقدام دوم:
جداسازی هرآنچه جدا می شود
قاب دستگاه، در باتری، کارت حافظه، سیمکارت، درپوش سوکت هدفون و هرچیز دیگری را که فکر می کنید براحتی از تلفن همراه یا تبلت شما جدا می شود جدا کنید تا هوا براحتی بتواند به دستگاه شما وارد و رطوبت نیز بتواند به راحتی از آن خارج شود!
اقدام سوم:
اجرای عملیات مکش

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود