17 اسفند 1390
شماره خبر: 5574

گزارش پیام سپیدار از جشنواره شگفتی های زنبور عسل در استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

گزارش پیام سپیدار از جشنواره شگفتی های زنبور عسل در استان البرز

سپیدار آنلاین: جشنواره شگفتی های زنبور عسل از دیدگاه علوم مختلف، 13 تا 18 اسفند از سوی پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج در استان البرز دایر است.
زهرا نیکویی مدیر پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا با اعلام این خبر گفت: سومین جشنواره علمی، پژوهشی و آزمایشگاهی ملاصدرا با موضوع تخصصی شگفتی های زنبور عسل از دیدگاه علوم مختلف با هدف بسط و گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در دانش آموزان، ایجاد نشاط علمی و پژوهشی در مدارس و آشنایی دانش آموزان با زنبور عسل به عنوان یکی از شگفتی های خلقت خداوند در چند بخش تخصصی از سوی پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا از امروز ( شنبه ) برپا شده است.
زهرا نیکویی در ادامه افزود: در این جشنواره دانش آموزان در قالب گروههای چند نفره به پژوهش و تحقیق در 7 بخش اصلی جشنواره با موضوعات شگفتی های زنبور عسل در قرآن کریم، شیمی، فیزیک، ریاضی، نانو و زیست شناسی خواهند پرداخت. وی افزود: در بخش زنبور عسل و قرآن کریم، دانش آموزان با موضوعاتی همچون محتوای سوره نحل، زنبور عسل در قرآن کریم و ماموریتهای آن، اندیشه در شگفتی ها و خلقت زنبور عسل از دیدگاه آیات قرآن کریم، خواص معجزه آسای عسل، بررسی خانه سازی زنبور، حرکت زنبور، کارخانه عسل‏سازى، خواص درمانى عسل و اثر گیاهان و گلها، و درس‏ها و عبرت‏ها از زندگی زنبور عسل آشنا خواهند شد. نیکویی در ادامه گفت: انتشار 7 ویژه نامه تخصصی موضوعی، آماده سازی نرم افزار تخصصی زنبور عسل، برگزاری نمایشگاه تخصصی شگفتی های خلقت زنبور عسل، برگزاری مسابقه های علمی برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان برگزاری کارگاه تشریح اندام زنبور عسل، بررسی زنبور عسل در فیلم های سینمایی و کارتونی، هنر و ادبیات ، بررسی نژادهای زنبور عسل، محصولات زنبور عسل، گرده افشانی زنبور عسل، شکل شناسی و زیست شناسی زنبور عسل از دیگر بخشهای این جشنواره بزرگ علمی است.
نیکویی افزود : همچنین بررسی استاندارهای عسل ، بررسی خواص شیمیایی محصولات زنبور عسل و ساخت انواع لوازم بهداشتی و آرایشی با این محصولات، بررسی لانه سازی زنبور عسل، استحکام بالها، نحوه جهت یابی و رقص زنبور عسل از عمده ترین موضوعاتی است که در این جشنواره 5 روزه مورد بحث و بررسی و کنکاش دانش آموزان قرار خواهد گرفت. وی در پایان گفت : دبیرخانه دائمی جشنواره شگفتی های زنبور عسل در این پژوهشسرا تشکیل گردیده و این جشنواره در سال آینده به صورت استانی و ملی برگزار خواهد شد و علاقمندان برای همکاری با این دبیرخانه می توانند با شماره های 4574040 و 4550480ـ 0261 تماس حاصل نمایند.
باید اضافه کنیم اتحادیه زنبور داران ایران، انجمن زنبور عسل ایران، دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران و دانشگاه خوارزمی تهران یاریگر پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا در برگزاری این جشنواره علمی تخصصی هستند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود