آموزگار خیر البرزی که خود را وقف دانش آموزان کرده است
سپیدارآنلاین: گروه گزارش
فداکاری و مهربانی معلمان همیشه زبانزد بوده و این بار آموزگاری از منطقه حصار کرج معنای تازه ای به ایثار و فداکاری می بخشد.
شهلا فرهادی آموزگار پایه اول دبستان دخترانه شهید بختیاری است، آموزگاری مهربان، عاشق دانش آموزان و کارش. خانم فرهادی دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم تربیتی می گوید: هر چند کار با دانش آموزان کلاس اولی کار سختی است اما شیرینی خاص خود را دارد واستفاده از سبک های مختلف یادگیری با توجه به تفاوت های فردی دانش آموزان و ارتباط صمیمانه با آنها و والدین شان می تواند یک محیط امن و حمایتی برای دانش آموزان ایجاد کند. خانم فرهادی آموزگاری با ۱۵ سال سابقه خدمت است که بخش اعظم آن را صرف خدمت به دانش آموزان نیازمند کرده است.
او معتقد است: شیرینی های شغل معلمی بیشتر از مصائب آن است و هنگام ورود به کلاس در اولین روز سال تحصیلی، دانش آموزانی میبینم که مشتاقانه منتظر یادگیری هستند و با هر موفقیت هر چند کوچک آنان، لذتی در وجود معلم مینشیند که قابل توصیف نیست. خانم معلم ماجرا را اینگونه روایت می کند: در دوران کرونا کودکانی بودند که مشکل داشتند و به علت نداشتن تلفن همراه و یا رایانه نمی توانستند در کلاس های آنلاین شرکت کنند، با والدین آنها صحبت کردم و پیشنهاد دادم که به منزل شان می روم و تدریس را در آنجا انجام میدهم تا از آموزش ها عقب نمانند. این کار با اشتیاق فراوان اولیا روبه رو شد و البته آنها نیز در این امر کمک می کردند. وقتی از نزدیک با شیوه ی زندگی آنها برخورد کردم، همیشه سعی می کردم علاوه بر آموزش به بچه ها تاحدودی از مشکلات معیشتی آنان را نیز حل کنم تا بچه ها با فراغ بال بیشتری دل به درس بسپارند. در این راه دیگر همکاران نیز همسفر من شدند و توانستیم برای تعدادی از دانش آموزان تب لت و تلفن هوشمند و دیگر وسایل مورد نیاز را تهیه کنیم. خانم فرهادی با بیان اینکه معلمی عشق است و نباید به معلمی به عنوان شغل نگاه کنیم، اظهار میکند: از اینکه میدیدم دانش آموزانم سواد خواندن و نوشتن را یاد می گیرند، احساس رضایت خیلی خوبی داشتم و می دانستم که وظیفه ام را به عنوان معلم انجام داده ام و همین طور الگوی خوبی برای فرزندم و اطرافیان خود هستم تا آنها نیز مشارکت در کار خیر را بیاموزند.آموزگار مدرسه شهید بختیاری ادامه می دهد: انجام کارهای خیّری و جهادی باعث شد تغییرات مثبتی در زندگی شخصی و کاری ام ایجاد شود، با نیازمندان واقعی آشنا شوم، دوستان جدید پیدا کنم و به یک سطح عمیق تری از درک همنوعان و نیازمندان واقعی برسم.وی معلمی را تبلور عینی ایثار و هنر عشق ورزیدن دانست و افزود: در کلاس درس با دانش آموزانی مواجه هستیم که هر کدام از خانواده هایی با فرهنگ های مختلف در یک جا جمع شده اند ،باید ویژگیهای اخلاقی منحصر به فرد هر کدام از این دانش آموزان را کشف و شناسایی کرده و بر اساس این ویژگی ها سعی کنیم دروس مختلف و مهارت های زندگی را آموزش دهیم، اگر این هنر نیست، پس چه نام می توان بر آن گذاشت؟او در بخش پایانی اظهاراتش خاطرنشان می کند: به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ فرهنگیان، از همکاران محترم مدرسه، مدیر محترم مدرسه، دانش آموزان عزیز و اولیای گرانقدر آنها تشکر می کنم و آرزوی سلامتی و سربلندی برای ایران عزیزمان و تمام دانش آموزان این مرز و بوم دارم.