25 تیر 1399
شماره خبر: 238632

باغ بی برگی گل ریحان

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

باغ بی برگی گل ریحان


باوجود چالش هایی که در جامعه فوتبالی استان البرز وجود دارد آیا گل ریحان این پتانسیل را دارد که با بازیکنان جوان و با انگیزه خود مجدد در رده‌های بالای لیگ قرار بگیرد؟

سال‌هاست که استان البرز میزبان میهمانانی است که البته خود ساکن این خانه هستند.خانه و خانواده ای که فرزندان خود را با بی مهری فراوان از خود دور کرده است. حال اینکه فرزندان آن هنرمندان به نامی در سطح کشور و در مواردی در سطح جهان باشند یا ورزشکاران و قهرمانان نام آور، برای او تفاوتی ندارد و همواره از ابتدای استفلال در برابر تهران این معضل و دیده نشدن برای آن ها وجود داشته است.اما در این میان علیرغم تمامی بی مهری های موجود اما همچنان ورزشکارانی هستند که با تمام وجود برای این استان و به نام ورزشکاران البرزی افتخارآفرینی می کنند. اما آیا تا به حال مسئولین ورزشی استان به این موضوع فکر کرده اند که چقدر در خروج ورزشکاران از استان و یا حتی مهاجرت به سایر کشورها که در سال های اخیر به وفور شاهد آن بودیم، نقش داشته اند؟ آیا به این اندیشیده اند که چند تن از ورزشکاران البرز در فکر و به دنبال یافتن فرصتی برای خروج از استان و دیده شدن در سایر استان ها هستند؟
همواره زمانی که ورزش و ورزشکاران مطرح می شوند ناخودآگاه ذهن ها به سمت و سوی فوتبال راهی می شود و تیم های مطرح کشور زمزمه صحبت ها می شود اما در روزگار کنونی همین ورزش نیز در استان البرز که حتی با سرمایه گذاری روی آن می‌توان شاهد بروز جایگاهی برای جذب ورزشکاران بود، از شرایط مساعدی برخوردار نیست.
مدیریتی افسار گسیخته

تیم فوتبال گل ریحان که البته از سال 93 تا 97 با نام اکسین البرز در میان فوتبال دوستان و و رزشی ها شناخته شده بود علیرغم آنکه تیمی بومی در استان البرز به شمار می رود اما متاسفانه با بیشترین تلاش با بیشترین بی مهری از سوی مسئولین قرار گرفته است. بی مهری که سال هاست گریبان فوتبال البرز را گرفته است. بی مهری که بارها به جای توجه به تلاش های بازیکنان با توجه و تمرکز به انتقال تیمی همچون سایپا به البرز پاسخ داده شد. اما این درحالی است که همین تیم و بازیکنان با نگرشی عکس نگرش مسئولان در اولین سال حضورش در لیگ دسته دو به لیگ دسته یک صعود کرد.
تیم بومی درصدد خروج از البرز

بی مهری ها و بی توجهی ها به تیم بومی به جایی رسید که اواسط سال 98 مدیرعامل این باشگاه اعلام کرد با هزینه ای 24 میلیون تومانی برای تمرین در ورزشگاه انقلاب کرج، مجبور به تمرین در تهران بودند و با ادامه روند حاکم مجبور به انتقال تیم به پایتخت هستند هرچند که در همان روزها بود که هیئت فوتبال البرز در اقدامی غیرمنتظره برای تیم گل ریحان سرمربی و بازیکن انتخاب و اقدام به مدیریت تیم توسط هیئت فوتبال کرده اما درنهایت با رسانه ای شدنِ موضوع در تلاش بودند به گونه ای وانمود کنند که همواره از تیم حمایت می کنند و دقیقا این موضوع برخلاف اخذ مبلغ مطرح شده برای زمین تمرین این تیم که حتی آن هم تکذیب شد، بود.
وعده ای انتخاباتی، آسیبی ورزشی

پس از خروج سایپا از البرز در چند سال اخیر فوتبال در البرز رنگ و بوی تازه ای به خود گرفت و تیم لیگ یکی را در شهر خود دید باحضور تیم اکسین و بعد تغییر نام گل ریحان در لیگ ۱ کشوری، محبوبیت این تیم خوش نام فرا استانی شد به طوری که گل ریحان این بار نه در البرز بلکه در هر جای ایران و خارج ایران توجه هر کرجی را به خود جلب کرد ولی بازهم استادیوم انقلاب در هر بازی که گل ریحان میزبان بود شاهد حضور هواداران کرجی نبود اما نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی شروعی بود برای وعده های انتخاباتی اما این بار وعده ها وارد حوزه ورزش شده بودند و انتقال تیم فوتبالی که تمامی اموراتش در تهران می گذشت در راس افکار عمومی قرار گرفت تا جایی که بسیاری از مسئولین با نادیده گرفتن عواقب آن در گیر و دار حمایت از این تصمیم قرار گرفته بودند اما این درحالی بود که وعده ها تنها در البرز جاری و دربین باشگاه و تیم فوتبال سایپا جایی نداشت و حتی در گفت و گویی رسانه ای نسبت به بی اطلاعی از موضوع، اذعان کرده بودند و محمد نصرتی، سرمربی سابق تیم گل ریحان نیز با شنیدن اخبار تاکید کرد که از وعده های سیاسی در ورزش باید جلوگیری کرد.اگرچه انتقال تیم سایپا به البرز می توانست فقط و فقط در جذب تماشاچی به استادیوم ها موفق عمل کند اما گذر از انتخابات و شکست آقای نماینده اسبق و کاندید انتخابات کافی بود تا باری دیگر بحث انتقال تیم سایپا و تازه شدن داغ دل تیم بومی و عدم حمایت از آن ها در سکوت فرو رود.
دورهمی سرنوشت ساز ورزشی

متاسفانه علی‌رغم تلاش های مستمر در برابر چالش های پیش روی گل ریحانی ها اما روند کنونی مسابقات و نتایج به دست آمده توسط تیم فوتبال لیگ یکی گل ریحان باعث نگرانی اهالی دلسوز فوتبال البرز شده است تا جایی که علی قیچی وند، مربی فوتبال البرزی می گوید: استان البرز با توجه به شرایط آب و هوایی، اقلیمی و تاریخی همیشه سرآمد فوتبال بوده و این مهم نیز در تاریخ ایران ثبت شده است. لذا نباید دستخوش تغییرات و سلیقه‌های متفاوت باشگاه‌داری شود. مربیان سختی کشیده فوتبال البرز در چند سال گذشته تمام همت خود را برای فوتبال و حقانیت فوتبالیست‌های البرزی به‌کار گرفته و از هر تلاشی در این راستا دریغ نکرده اند که نمونه آن نیز توسط محمد نصرتی در زمان حضور در تیم گل ریحان با پیشرفتی که داشتند ثابت شد.وی ادامه می دهد: برگزاری جلسات متعدد و به‌خصوص جلسه مدیریت باشگاه با مدیرکل ورزش و جوانان استان، هیئت فوتبال، پیشکسوتان استان و مسئولین استانی در خصوص بحث تبادل نظر پیرامون مشکلات و قول مساعد و پیگیری درباره رفع مشکلات موجود، کمک شایانی به این تیم خواهد کرد که متاسفانه این نشست تابه امروز صورت نگرفته است.
پیشینه فوتبال البرز نمایانگر ضعف کنونی

اگرچه کسب نتایج ضعیف در نیم فصل دوم، شایسته تیم گل ریحان نبوده و موجب پریشانی و نگرانی فوتبالی های تلاشگر البرز شده اما طبق گفته کارشناسان ورزشی باید به جای تغییر شبانه سرمربی جوان و بومی استان، دلایل افت تیم گل ریحان مورد بررسی فوری قرار بگیرد چراکه باوجود چالش هایی که به جای همدلی جامعه فوتبالی استان حاکم بوده است گل ریحان این پتانسیل را دارد که با بازیکنان جوان و با انگیزه خود حتی در رده‌های بالای لیگ قرار بگیرد.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود