18 مرداد 1394
شماره خبر: 147012

حاشیه های اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

حاشیه های اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات البرز


آیین اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات استان البرز و بزرگداشت روز خبرنگار در کرج با حاشیه هایی همراه بود.
آیین اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات البرز با حدود یک ساعت تاخیر و با تلاوت آیاتی از قرآن آغاز شد. سپس سرود جمهوری اسلامی ایران نواخته شد.
* اجرای این جشنواره با افشین سخایی هنرمند و خبرنگار البرزی بود.
* استاندار البرز یکی از میهمانان ویژه جشنواره مطبوعات بود که تا پایان اختتامیه در سالن حضور داشت.
*از نمایندگان مردم کرج، اشتهارد، فردیس و آسارا در مجلس شورای اسلامی که سال گذشته در اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات حضور داشتند، خبری نبود.
* تشویق بی جان خبرنگارانی که از صبح تا لحظات آغازین برنامه اختتامیه برای پوشش خبری در برنامه های مختلف حضور داشتند در چند نوبت صدای مجری برنامه را به مزاح درآورد.
کنایه مجری به خبرنگاران و به رخ کشیدن انرژی تئاتری‌ها
* سخایی که خود از اهالی هنر و تئاتر البرز است، اهل رسانه هم هست؛ وقتی با تشویق های قدری بی رمق خبرنگاران مواجه می شد به کنایه، شور و حرارت حاکم بر تشویق های رفقای هنرمندش در تئاتر را به رخ خبرنگاران می کشید و با این کار خبرنگاران را به تشویق بیشتر و جاندار تر ترغیب می کرد.
* گرچه وعده تماشای رایگان نمایش کرگدن که قرار است از چهارم شهریور در کرج به روی صحنه برود، هم خیلی خبرنگاران را سرذوق نیاورد و مجری انتظار داشت خبرنگاران دست کم پس از شنیدن برخی خبرها، دستان خود را به نشانه تشویق حرکت دهند یا گرم تر تشویق کنند.
* گروه دف نوازان به سرپرستی افشین خلج نیز برای دقایقی خبرنگاران را مهمان نوای سازهای خویش کردند.
* مجری در میانه های برنامه تولد نشریه اجتماعی "دیوان" که نخستین شماره اش همزمان با روز خبرنگار بین اهالی خبر استان توزیع شد را تبریک گفت.
* در این مراسم به درخواست سخایی، حاضران به نشانه ادای احترام و به یاد خبرنگاران فقید و درگذشته البرز مرحومه شیما خاکدامن، مرحوم احمد آرمون، مهدی انصاری نسب و هنرمند سعید جهانیان یک دقیقه سکوت و قیام کردند.
* مهدی جابری نفر اول بخش مصاحبه جایزه خود را به ملیکا دختر ۲ ساله نظرآبادی که مبتلا به بیماری "ایکتیوز" است، تقدیم کرد.
* داوری دومین جشنواره را محمد سلطانی فر، دکتر احمد میر عابدینی، محمود مختاری، علی اکبر قاضی زاده، فریدون صدیقی، احسان پوری،علیرضا کتابدار و گیتا علی آبادی بر عهده داشتند.
* کارگاه آموزشی گرافیک مطبوعاتی و کارگاه اخلاق و اقتصاد رسانه ویژه خبرنگاران از ساعت ۱۱ تا ۱۶ در محل اداره کل فرهنگ و رشاد استان پیش از برگزاری جشنواره برگزار شد.
* برگزاری نمایشگاه کتاب از دیگر بخش های جنبی جشنواره دوم مطبوعات البرز بود

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود