15 مرداد 1394
شماره خبر: 146895

آنچه در دیدار ۴ ساعته استاندار البرز با خبرنگاران گذشت

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

آنچه در دیدار ۴ ساعته استاندار البرز با خبرنگاران گذشت


[b]استاندار البرز در نشستی خبری که بیش از چهار ساعت به طو انجامید پای واگویه های خبرنگاران استان نشست.[/b]
نشست خبری استاندار البرز با اصحاب رسانه در سالن شهدای البرز برگزار شد و در آن سید حمید طهایی در دیدار با خبرنگاران استان ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، به سئوالات آنان پاسخ گفت، این نشست خبری از ساعت ۹ صبح امروز شروع شد بیش از چهار ساعت به طول انجامید. محورهای اصلی این نشست رسیدگی به مطالبات اهالی رسانه، مروری بر حوادث اخیر استان، پیگیری برنامه های استان در شرایط پسا تحریم بود. طهایی در ابتدا به موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای اشاره کرد و گفت: مذاکرات سختی پیش روی تیم مذاکره کننده بود که با تلاش های انجام شده توانستیم حقانیت و ماهیت صلح طلب بودن کشور را به دنیا ثابت کنیم. وی در ادامه با اشاره به اینکه ما بدنبال تولید سلاح جمعی نیستیم، افزود: بدنبال توافق تاریخی ایران با ۱+۵ دیوار تحریم شکسته می شودو این پیروزی شکوفایی اقتصادی را در پی خواهد داشت. به گفته استاندار البرز توافق حاصل شده باعث افزایش مراودات ایران با دنیا، رونق اقتصادی و توسعه ارتباط سیاسی کشور می شود.
[b]تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز حریم رودخانه کرج از جمله مصوبات شورای عالی امنیت است[/b]
طهایی در ادامه به حادثه سیل اخیر در استان هم اشاره کرد و گفت: سیل اخیر خسارات زیادی به استان تحمیل کرد در این میان هشت نفر از اهالی روستای سیجان و سرزیارت جان خود را از دست دادند. طهایی اجرای فعالیت های عمرانی در مناطق سیل زده را مهم برشمرد و گفت: ساماندهی و بازسازی مناطق سیل زده در اولویت کاری دستگاه های اجرایی است. استاندار البرز بخش قابل توجهی از توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه را بر عهده خبرنگاران دانست و گفت: خبرنگاران باید برای آگاهی بخشی، ارتقای فکری و فرهنگی جامعه در ابعاد مختلف قدم بردارند.
یکی از دغدغه های اهالی رسانه در البرز وجود ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه کرج است، ساخت و سازهای که جان بسیاری از اهالی محور کرج – چالوس را تهدید می کند طهایی در این زمینه به خبرنگاران گفت: تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در دستور کار قرار دارد. وی در ادامه ارزش افزوده اراضی استان البرز را بالا دانست و گفت: همین امر سبب شده است بسیاری با اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز درآمدهای بالایی کسب کنند. طهایی گفت: تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه کرج از جمله مصوبات شورای عالی امنیت است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حفظ منافع مردم و جامعه اشاره کرد و وظیفه خبرنگاران را در این حوزه سنگین توصیف کرد و گفت: همه باید برای تحقق منافع کشور قدم برداریم و با همدلی و همزبانی از بروز اختلافات جلوگیری کنیم. استاندار به انتخابات سال جاری هم اشاره کرد و گفت: کاندیداهای انتخابات باید در چارچوب قوانین گام بردارند. وی به ظرفیت های صنعتی استان اشاره کرد و گفت: برای توسعه صنعت و همچنین اقتصاد استان اتاق بازرگانی باید تلاش کند تا ارتباط اقتصادی استان البرز با کشورهای خارجی بیشتر شود.
[bتجلیل از رسانه ها و خبرنگاران[/b]

طهایی در پاسخ به این پرسش که تاریخ سفر رییس جمهور به استان البرز مشخص شده است؟ گفت: طبق اعلام دفتر پیگیری سفر رئیس جمهور، هیئت دولت در سال جاری به استان البرز سفر می‌کند و مقدمات سفر رییس جمهور در حال فراهم شدن است. در ادامه این نشست سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل اداره کل ارشاد اسلامی البرز به مطالبات اهالی رسانه اشاره کرد و گفت: مطالبات خبرنگاران به طور جدی در حال پیگیری می‌شود. حسینی کاشانی توجه ویژه به توزیع آگهی که چرخ اقتصاد بسیاری از رسانه را می چرخاند را ضروری دانست و افزود: دولت برای تقویت رسانه‌ها بر اساس قوانین موجود برنامه‌ریزی‌های خوبی کرده است که به طور قطع این برنامه‌ها در استان نیز اجرا خواهد شد. مدیرکل اداره کل ارشاد اسلامی البرز در ادامه عملیاتی شدن قوانین موجود در مطبوعات را خواستار شد و گفت: متاسفانه در حوزه توزیع آگهی‌ها دچار مشکل هستیم دولت برای رفع این مشکل برنامه‌ دارد. وی در پایان با اشاره به اینکه باید ۷۰ درصد از آگهی‌های دولتی به نشریات محلی و ۳۰ درصد دیگر به نشریات سراسری ارائه شود، گفت: ۴۰ درصد از آگهی‌های دولتی توسط برخی ادارات البرز و بدون نظارت ارشاد استان به نشریات مورد نظر ارائه می‌شود.
در پایان این مراسم از برخی از رسانه ها تجلیل به عمل آمد. خبرگزاری مهر نیز یکی از رسانه هایی بود که مورد تقدیر استاندار قرار گرفت.


منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود