5 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 140909

هدف ما افزایش تولید و رقابت در صنعت جهانی نساجی است

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

هدف ما افزایش تولید و رقابت در صنعت جهانی نساجی است


رعنا فرید- خبرنگار پیام سپیدار: کارخانجات مقدم در سال 1337 توسط مرحوم عبدالله مقدم و با همراهی مرحوم توکلیان و مرحوم حاج احمد مقدم تاسیس شد.
میرزا عبدالله مقدم از بازرگانان سرشناس و خوشنام ایران بود که به دلیل علاقه به رشد صنعت کشور، علی رغم فعالیت های سودزای واردات اجناس خارجی در آن زمان، اقدام به کار تولیدی و ایجاد اشتغال در منطقه ی نظرآباد کرد و تلاش داشت تا بهترین ماشین آلات در تولید پارچه استفاده و محصول با کیفیتی وارد بازار شود. نتیجه همین حساسیت ها در بهترین بودن، موجب مورد توجه قرار گرفتن پارچه ی مقدم دربین مردم شد و حتی شهرت مقدم از مرزهای ایران هم گذشت و محصولاتش به اروپا هم صادر گردید. بعد از فوت عبدالله مقدم تلاش شد تا کارخانه با همان قوت و قدرت کارش را پی بگیرد منتها فراز و نشیب های اقتصادی پیش آمده و در برخی برهه ها عدم دلسوزی مدیران کارخانه، مشکلاتی را برای کارخانجات مقدم پدید آورد و کارخانه از روزهای اوج خود فاصله گرفت، اما کماکان کیفیت محصولش را حفظ کرده و علی رغم مشکلات متعدد پیش رو از مسیر اصلی ابتدایی اش، که تولید محصول مرغوب و در شأن مصرف کننده ی ایرانی است، دور نشده است. هم اکنون کارخانجات مقدم با مدیریت جدید جانی دوباره گرفته و تمام تلاش نیروهای جذب شده، بر احیای پتانسیل های موجود و اصلاح مشکلات گذشته است. مدیریت جدید برای حفظ این واحد تولیدی کشورمان عزم جزم نموده و به امید ادامه ی کارآفرینی برای بیش از صد و پنجاه کارگر این مجموعه می کوشد تا چرخ تولید کارخانجات با قوت بچرخد و این برند محبوب کشورمان بر عزت و افتخار جامعه ی تولیدکنندگان نساجی ایران بیفزاید. در همین راستا به بهانه بازدید سید حمید طهایی استاندار البرز به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از خط تولید کارخانه پارچه مقدم مصاحبه ای را با محمدعلی مقدم مدیرعامل کارخانجات مقدم انجام داده ایم که به سمع و نظر شما می رسانیم.
محمدعلی مقدم مدیرعامل کارخانجات پارچه فاستونی مقدم در خصوص این کارخانه گفت: مرحوم عبدالله مقدم بنیان گذار کارخانجات مقدم علاوه بر احداث کارخانه مقدم به کارهای اجتماعی و فرهنگی در شهر نظرآباد می پرداخته و می توان گفت یکی از دلایل ماندگاری نام ایشان نگاه صرف به تولید نبوده بلکه انجام کارهای فرهنگی بوده است. رسیدگی به وضع اجتماعی، آموزش و پرورش، ورزش و... از جمله مسائلی بودند که مرحوم مقدم به آن پرداخته و در واقع می توان گفت کارخانه مقدم مجموعه تولیدی- ورزشی بوده است.
مدیرعامل کارخانجات پارچه فاستونی مقدم در خصوص فعالیت های کارخانه گفت: شرکت کارخانجات مقدم با گذشت بیش از نیم قرن از عرضه محصولاتش در بازار و توسعه واحدهای تولیدی خود توانسته است سهم عمده ای از بازار پارچه فاستونی کشور را به خود اختصاص دهد. در حال حاضر در کارخانجات مقدم تمامی مراحل ریسندگی، بافندگی و تکمیل پارچه صورت می گیرد و این مجموعه علاوه بر تولید انواع پارچه فاستونی به تولید انواع محصولات متنوع از جمله کت و شلوار، پتوی مسافرتی و همچنین ارائه خدمات در زمینه های فوق به دیگر شرکت ها اقدام می کند. این مجموعه همواره مأموریت خود را تولید محصولات مشتری پسند مطابق با استانداردهای روز برای عرضه در بازارهای داخلی و خارجی می داند و همچنین رشد و بهبود فضای کار و نیروی انسانی را به وسیله روش های جدید مدیریتی و توجه به ارزش های انسانی و ملی در سرلوحه فعالیت خود قرار داده است.
مقدم اظهار داشت: متاسفانه در گذشته به خاطر سوء مدیریت و شرایط اقتصادی حاکم در کشور کارخانه مقدم با مشکلاتی مواجه شده بود که در همین راستا مدیریت جدید با افزایش تولید سعی در رفع این مشکلات دارد از این رو مجموعه کارخانجات مقدم با شرکت در طرح نوسازی و بازسازی صنایع نساجی، واحد ریسندگی این مجموعه را راه اندازی و به فعالیت پرداخته است. ما در سال 93 با همت و تلاش پرسنل مجموعه، تولید پتوی مسافرتی را داشتیم و در سال 94 شروع به دوخت کت و شلوار کردیم. همچنین خط تولید نخ ظریف فرش ماشینی راه اندازی و به فعالیت در این عرصه پرداخته ایم.
وی با بیان اینکه کارخانه مقدم یکی از 100 برند برتر کشور انتخاب شده است و در صنعت نساجی به عنوان برند برتر معرفی گردیده، بیان داشت: شعار کارخانه مقدم " فاستونی ایرانی، شهرت جهانی" است به دو دلیل: 1- اعتقاد به محصول داخلی و ایرانی 2- کیفیت بالا، تنوع و به روز بودن محصولات.
مدیرعامل کارخانه افزود: متاسفانه نسل اول و دوم مجموعه کارخانجات مقدم فوت کرده اند و نسل سوم این مجموعه با هدف افزایش تولید ، تمام توان خود را برای حضور و رقابت در صنعت نساجی به کار بسته اند و در مدت فعالیت 4 ماهه خود توانسته اند فعالیت های چشمگیری در این عرصه داشته باشند از همین رو امیدواریم بتوانیم از ظرفیت های کارخانجات مقدم در حل مشکلات گذشته استفاده کنیم و با تمام توان به سمت جلو حرکت کنیم.
مقدم در خصوص مشکلات موجود در صنعت نساجی اظهار داشت: مهمترین مشکلی که گریبان گیر صنعت نساجی و کارخانه مقدم است ورود پارچه قاچاق به کشور می باشد. مصرف حدود 50 میلیون متر مصرف سالانه پارچه فاستونی کشور است که 5 کارخانه فعال کشور در این زمینه 15 میلیون متر آن را تولید و 35 میلون متر به صورت قاچاق وارد کشور می شود. وی افزود: ما کارخانجات داخلی توان عرضه و تامین تقاضای بازار را می توانیم برآورده کنیم به شرطی که مسوولان ما را در امر تامین مواد اولیه و مبارزه با قاچاق یاری کنند و همیار ما در این صنعت باشند تا شاهد توسعه و شکوفایی این صنعت در کشور و سطح بین المللی باشیم.
این گزارش حاکی است سید حمید طهایی استاندار البرز نیز در بازدید از خط تولید کارخانه تولید پارچه مقدم که بهترین نوع فاستونی و نخ را در کشور تولید می‌کند، گفت: این شرکت 50 سال قدمت داشته که افق طرح‌های جدیدی را دنبال می‌کند.وی افزود: در واقع می توان گفت که نسل سوم خانواده مقدم با طرح های جدید برگشتند و می توانند افق طرح های جدیدی را دنبال نمایند و امیدوارم بتوانیم با حمایت از این کارخانه شاهد توسعه این مجموعه موفق در سطح کشور باشیم.
هدف ما افزایش تولید و رقابت در صنعت جهانی نساجی است


ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود