13 اسفند 1393
شماره خبر: 138703

آنچه در سفر معاون اول رئیس جمهوری و وزرای کابینه دولت تدبیر و امید به البرز گذشت

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

آنچه در سفر معاون اول رئیس جمهوری و وزرای کابینه دولت تدبیر و امید به البرز گذشت


سفر معاون اول رئیس جمهوری و وزرای کابینه دولت تدبیر و امید به البرز با یک روز پر کار گذشت.
استان البرز برای دومین بار میزبان معاون اول رئیس جمهوری و تعدادی از وزرای کابینه دولت تدبیر و امید بود.
* افتتاح جدیدترین دستاوردهای شرکت صنعتی مپنا در کرج محور برنامه سفر معاون رئیس جمهوری و اعضای کابینه بود.
* برنامه سفر از ساعت 7:30 صبح آغاز شد؛ هر چندخبرنگاران از ساعت ها قبل خود را برای پوشش رسانه ای این سفر آماده ساخته بودند.
* ورودی ساختمان مکو حوالی نیروگاه منتظرقائم در فردیس از نخستین دقایق صبح محل رفت و آمد گروه تشریفات بود.
* حمید چیت چیان وزیر نیرو نخستین تن از مقامات ارشد کابینه دولت بود که وارد استان البرز شد.
* سید عباس علی آبادی مدیرعامل شرکت مپنا، مهدی مهرور فرماندار فردیس، وزیر نیرو و استاندار البرز را در بدو ورود همراهی کردند.
* صرف صبحانه کاری مشترک نخستین بخش از این بازدید را به خود اختصاص می داد و با تازه شدن دیدارهای مقامات ارشد دولت همراه بود.
* وزیر نیرو به همراه استاندار البرز در بدو امر از گروه صنعتی مکو و دستاوردهای شرکت مهندسی برق و کنترل مپنا بازدید بعمل آوردند. خط تولید بوردهای الکترونیکی سیستم اتوماسیون صنعتی در این بازدید افتتاح و سیستم اتوماسیون صنعتی و کنترل مپنا رونمایی شد.اتاق تمیز شرکت مکو و خط تولید بردهای FMT قابلیت مونتاژ بردهای دقیق در کاربردهای حساس و کلاس صنعتی در حوزه نیروگاهی، ریلی، نفت و گاز را دارند. این مجموعه توسط فیلترهای هپا از ورود هرگونه گرد و غبار به محیط جلوگیری کرده و در فضای کنترل شده از نظر رطوبت و حرارت بردهای الکترونیکی لازم را توسط خطوط تمام اتوماتیک تحت استانداردهای صنعتی تولید می کند.
* پس از افتتاح این مرکز، مسئولان در محوطه حیاط گروه مکو عازم استقبال از معاون اول رئیس جمهوری دولت تدبیر و امید شدند.
* محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز همراه معاون اول رئیس جمهوری بود.
* دو وزیر از کابینه دولت تدبیر و امید به همراه نماینده عالی دولت در استان البرز، با مشایعت هیئتی از مسئولان و رسانه ها بازدیدهای خود را ادامه دادند. افتتاح سالن توربو کمپرسور در شرکت توگا دومین مکانی بود که اعضای کابینه دولت در آنجا حضور یافتند.
* آلاینده های نیروگاه منتظر قائم بر فراز افق البرز خودنمایی می کردند.
* تعداد قابل توجهی از خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری های رسمی از استان البرز و تهران برای پوشش این رویداد آفیش شده بودند.
* علی آبادی مدیرعامل شرکت مپنا در هر بخش از افتتاحیه ها با تشریح ویژگی های طرح های صنعتی، از خودکفایی داخلی و بهره برداری از اولین های در شرایط اقتصاد مقاومتی سخن می گفت.
*بازدید از مراحل ساخت ژنراتور 25 مگاواتی ساخت داخلی، سازنده توربین های گازی و سیکل ترکیبی،در شرکت پرتو،محور چهارم مراسم افتتاحیه دستاوردهای جدید مپنا به خود اختصاص می داد. این ژنراتور با تکیه بر دانش متخصصان داخلی کشورمان ساخته شده است. در خاورمیانه ایران بعد از چین سازنده این نوع ژنراتورها است.
*جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری پشت اولین لوکوموتیو تونلی تولید شده در داخل کشور نشست و خط تولید کارخانه لوکوموتیو تونلی را کلید زد.
* در جریان این بازدید یکصدمین لوکوموتیو مسافربری ایران سفیر نیز تحویل داده شد. آیین اختتامیه در کارخانه لوکوموتیو سازی مپنا برگزار شد.
* این مراسم پس از قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی ، با پخش سرودی از دستاوردهای مپنا آغاز شد.
*علی آبادی مدیرعامل شرکت مپنا، چیت چیان وزیر نیرو، نعمت زاده معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و در پایان اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در این مراسم سخنرانی داشتند.
* در ابتدای مراسم وقتی علی آبادی برای معرفی دستاوردهای این شرکت پای میکروفن حاضر شد، پخش صدا دچار مشکل شد و وی نیز عنوان کرد که این میکروفن برخلاف تمامی تولیدات داخلی نیست و اگر دستور آن صادر شود در تولید میکروفن نیز ورود پیدا خواهد کرد.
*نقش تحریم ها در خوکفایی داخلی و زمینه سازی برای شکوفاشدن استعدادهای نیروی انسانی موجود در کشور مهمترین محور سخنان اعضای کابینه دولت را به خود اختصاص می داد.
*با سفر بیشترین اعضای کابینه دولت تدبیر و امید به البرز چهار ساله؛ در سال جدید باید در انتظار میزبانی«ریاست محترم جمهوری دکتر روحانی» به این استان باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود