3 اسفند 1393
شماره خبر: 138058

گوشی ناله بیماران البرز رانمی شنود

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

گوشی ناله بیماران البرز رانمی شنود


نجواهای آرام فقر درمانی در کلانشهر کرج و استان البرز چندی است که به آوایی بلند تبدیل شده است اما گویا گوشی شنوای ناله بیماران نیست و عده ای برآنند حتی وضعیت موجود بیمارستانی البرز حفظ نشود.
اول مهر ماه سال جاری بود که دکتر حمید درفشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در دومین نشست خبری خود با اهالی رسانه استان از بسته شدن درب های بیمارستانی مجهز به نام کوثر در کرج خبر داد و گفت تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی برای خرید این مرکز و یا اجازه آن برای ارائه خدمات به مردم به جایی نرسیده است. درفشی در ادامه سخنان خود از اصحاب رسانه خواست با توجه به وضعیت نا مناسب استان در بخش درمان پیگیر این موضوع باشند. از آن پس گزارش هایی برای پیگیری وضعیت این بیمارستان که گویا تجهیزات مناسبی در بخش دیالیز و روانکاوی دارد از سوی رسانه های مختلف استان به خصوص خبرگزاری مهر منتشر و اخبار ضد و نقیضی در خصوص وضعیت آن به گوش می رسید. بیمارستان کوثر که در زمینی به وسعت 37 هکتار واقع شده است، متعلق به سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح بوده که در 29 فروردین ماه سال 90 با مشارکت گروه تخصصی پارسیان در زمینی به مساحت حدود 200 هزار مترمربع با زیربنای ساختمانی چهار هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال، جهت ارائه خدمات مختلف به بیماران نیروهای مسلح به ویژه بیماران سرطانی در استان البرز احداث و راه اندازی شده که متاسفانه پس از گذشت 6 ماه از افتتاح بنا به دلایلی نا معلوم درب آن بسته شد.
اعلام آمادگی سپاه برای تحویل مرکز تخصصی کوثر
دکتر عباس نمکی که در گذشته مسئولیت معاونت بهداشت و درمان سپاه امام حسن مجتبي (ع) استان البرز را بر عهده داشته است در خصوص وضعیت این بیمارستان و علت بسته شدن آن گفت: در سال 90 بیمارستان کوثر با عنوان بیمارستان تخصصی بیماران خاص به خصوص بیماران سرطانی با حضور مسئول وقت سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح افتتاح شد. وی با بیان اینکه مجوز فعالیت بیمارستان صادر نشده است، ادامه داد: متاسفانه حمایت لازم از شرکت متصدی انجام امور صورت نگرفت و به همین دلیل سازمانهای بیمه گر برای انجام امور طلب مجوز داشتند که این امر موجب تعطیلی این مرکز تخصصی شد. معاون اجرایی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز اظهار داشت: پس از یک و نیم سال تعطیلی این بیمارستان وزارت دفاع تصمیم به تغییر کاربری بخشی از این زمین به مرکز تفریحی گرفت. دکتر نمکی با تاکید بر اینکه سپاه اعلام آمادگی برای تحویل این مرکز تخصصی درمانی و انجام امورات درمانی کرده است، گفت: سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح که بیمارستان کوثر تحت نظر آنها ساخته شده است بنا به دلایل خاص با این امر موافقت نکرد و متاسفانه هنوز تصمیم قاطع برای استفاده از این مرکز مجهز گرفته نشده است. وی با اعلام اینکه این بیمارستان 25 تخت دیالیز، 10 تخت مراقبت های قلبی، 10 تخت بخش مغز و اعصاب، تجهیزات گران قیمت پزشکی هسته ای و بسیاری امکانات دیگر دارد، تصریح کرد: با ستاد کل سپاه مکاتبات و نامه نگاری هایی مبنی بر وضعیت درمانی استان و اعلام آمادگی برای تحویل این مرکز شده است. معاون اجرایی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در پایان اظهار داشت: نبود فضای درمانی برای ساکنان البرز بنا به دلایل مختلف از جمله افزایش جمعیت و مهاجرت، معین بودن برای استان تهران، قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی 13 استان کشور و .... بسیار مشکل آفرین خواهد بود و امید می رود با توجه به اعلام آمادگی دستگاه های مرتبط با این امر و تلاش های دانشگاه علوم پزشکی هرچه زودتر این مرکز برای ارائه خدمات به مردم مجددا راه اندازی شود.
فعالیت بیمارستان کوثر در بخش درمانی شتاب ایجاد می کند
همچنین دکتر حمید درفشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز نیزدر این خصوص اظهار داشت: این مرکز تخصصی مشکل مجوز ندارد و مجموعه علوم پزشکی با فعالیت آن به خصوص با وضعیت درمانی حاکم بر استان بسیار موافق است. وی ادامه داد: مرکز تخصصی کوثر سه سال گذشته با خرید تجهیزاتی همچون دیالیز، آی سی یو، تجیهزات درمان برای بیماران سرطانی شتاب دهنده ارائه خدمات به عنوان یکی از مجهزترین مراکز درمانی سرطان به خصوص برای نیروهای مسلح در کشور بود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز علت اصلی تغییر کاربری زمین این بیمارستان را به دست آوردن سود و نفع بیشتر عنوان کرد و گفت: از حدود 40 هکتار زمین موجود در این مجموعه تنها حدود یک هکتار متعلق به فضای بیمارستانی است که انتظار می رود تخریب این فضا آن هم در شرایط نامطلوب درمانی در البرز صورت نگیرد. درفشی تاکید کرد: پیگیری های زیادی در سطح وزیران، رئیس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و بسیاری از مسئولان مرتبط با این امر صورت گرفته است اما گویا گوش هیچ کس شنوا نیست. وی با گلایه از فروش تجهیزات پیشرفته این بیمارستان به دیگر استانها با وجود نیاز البرز به این امکانات، اظهار داشت: البرز نیازمند 200 تخت دیالیز، 300 تخت روانپزشکی و تخت های آی سی یو است که این مرکز با امکانات موجود در آن می تواند بخشی از نیاز استان را رفع کند.
و در پایان ...
بارها و بارها از زبان مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از وضعیت نا به سامان درمانی در استان جوان البرز سخن به میان آمده و از تریبون های مختلف این مشکلات بیان شده است اما سفر چند ماه گذشته وزیر بهداشت بر این سخنان صحه گذاشت آنجایی که دکتر قاضی زاده هاشمی البرز را نمودی از چهره واقعی بی عدالتی در درمان خواند، حال رسانه های استان نیز بنا به وظیفه و رسالت ذاتی خود به محض با خبر شدن از چنین مشکلی به خوبی برای پیگیری وضعیت بیمارستان کوثر ایفای نقش کرده اند و ما مجدد با پیگیری های خود منتظر ایفای نقش مسئولان و دغدغه مندان بخش بهداشت و درمان کشور برای بازگرداندن این بیمارستان به البرز هستیم.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود