25 مهر 1391
شماره خبر: 13340

صاحب نظران از کنج عزلت خارج شوند// اتاق فکر استانداری البرز با حضور نخبگان عملیاتی می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

صاحب نظران از کنج عزلت خارج شوند// اتاق فکر استانداری البرز با حضور نخبگان عملیاتی می شود

سپیدار آنلاین: استاندار البرز با تاکید بر اینکه شرایط امروز استان تازه تاسیس البرز ایجاب می کند صاحب نظران به حوزه های مختلف ورود کنند اظهار داشت: باید از فکر و اندیشه نخبگان و متخصصین و توان آنها استفاده کنیم در این راستا افراد دلسوز در این استان کم نداریم که به دنبال شناسایی این عزیزان هستیم.
اصغر عربیان با بیان این مطلب درنشست معاونین، مدیران کل و مشاورین استانداری افزود: البرز استان تازه تاسیسی است که نیازمند حضور نخبگان و صاحب نظران است بنابراین این افراد نباید در کنج عزلت بشینند و منتظر دعوت باشند بلکه باید برای پیشرفت این خاک داوطلب و پیشقدم شوند چرا که ما نیاز به تولید فکر و یک اتاق فکر در استان داریم. این مسئول با اشاره به تشکیل کمیته های مشورتی در استانداری البرز خاطر نشان کرد: به زودی کمیته های مشورتی تشکیل می شود که اعضای این کمیته ها بدون هیچ چشم داشتی ما را کمک خواهند کرد. وی یادآور شد: این کمیته ها به فراخور کار و حوزه عملکردی جلساتی تشکیل خواهند داد و از نخبگان هم که عضو کمیته نشدند دعوت می کنیم در جلسات حضور پیدا کرده و نظراتشان جمع بندی شده و نهایتا در یک شورای راهبردی در مجموع این شوراها و کمیته های مشورتی به عنوان اتاق فکر استان بررسی می کنیم. استاندار البرز در ادامه از آغاز فعالیت دو کمیته فرهنگی و امور روحانیون و کمیته مشورتی امور ایثارگران که در آینده ای نزدیک تشکیل جلسه خواهد داد، خبر داد.
هیچ ارباب رجوعی نباید ناراضی و ناامید از استانداری بیرون رود
دکتر عربیان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی علیه هتک حرمت به ساحت مقدس رسول اکرم(ص) گفت: وظیفه اصلی دولت و دستگاه های اجرایی خدمت رسانی به مردم است و برنامه ریزی هایی که انجام می شود برای خدمتگذاری به مردم است. وی افزود: در حال حاضر تحت فشار اقتصادی و تحریمها هستیم و شرایط ایجاب می کند که خدمت رسانی را دو چندان کنیم چرا که مردم ما با عشق و رغبت پای انقلابشان ایستادند و شهید دادند بنابراین وظیفه ما تلاش در جهت کاهش مشکلات مردم است که یکی از جلوه های حضور این مورد مواجهه صحیح با ارباب رجوع است. استاندار البرز تاکید کرد: مردم نباید ناراضی و ناامید از این دستگاه باشد البته نه به این معنی که پاسخگوی همه درخواستها باشیم چون همه درخواستها ارتباط موضوعی با حوزه وظایف استانداری ندارد اما می توانیم طبق وظیفه شرعی و قانونی، آنها را با صبوری راهنمایی کنیم تا سردرگم و ناامید نشوند. دکتر عربیان افزود: استانداری طبق ماده 4 و 5 قانون تنظیم نه می تواند پولی پرداخت کند و نه می تواند از کسی پولی دریافت نماید زیرا قوانین کاملا در این حوزه مشخص هستند و وظیفه اصلی استانداری نظارت بر عملکرد دیگر دستگاه ها و نیز حوزه استانداری است و اکثر ارباب رجوع ها درخواست وام یا مساعدت مالی دارند لذا ما طبق قانون میتوانیم آنها را به دستگاه های ذیربط همچون کمیته امداد و بانکها و موسسه های مالی ارجاع دهیم تا مشکلاتشان در حوزه مربوطه بررسی شود.
جابه جایی در مدیریت امری انکارناپذیر است
وی همچنین در خصوص جابجایی های صورت گرفته در استانداری گفت: این جابجایی ها در حوزه استانداری و دفتر بازرسی بنا به ضرورت و ارزیابی و شرایط زمانی و کاری صورت گرفته و لزوما جابجایی به معنی برتری فرد آتی نسبت به فرد سابق نیست و ضرورت جابجایی در مدیریت امری انکار ناپذیر است. گفتنی است در این جلسه کاظم احمدی به عنوان مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، افراسیاب شجاعی به عنوان مشاور و مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و امور حقوقی، حمید دیانی به عنوان سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل، حجت الاسلام والمسلمین جلالی حسینی به عنوان مشاور فرهنگی و امور روحانیون و علی حاج کاظم بعنوان مشاور و مسئول هماهنگی ایثارگران منصوب و احکام خود را از دست استاندار البرز دریافت نمودند. لازم به ذکر است در راستای تشکیل کمیته های مشورتی مورد نظر استاندار البرز، حجت الاسلام و المسلمین حسین زاده و حجت الاسلام و المسلمین مسعودی به عنوان اعضاء کمیته مشورتی امور فرهنگی و روحانیون و ابراهیم رضاپور و سردار اسلامی نیز به عنوان اعضاء کمیته مشورتی ایثارگران معرفی شدند.




منبع: رصدنیوز

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود