16 مرداد 1393
شماره خبر: 126975

ورزش کمالشهر و گپ و گفت با مسوولان

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

ورزش کمالشهر و گپ و گفت با مسوولان


جایگاه ورزش در دنیای معاصر کاربرد چند وجهی و چند لایه دارد و در واقع عناصر زندگی زیستی در عرصه های مختلف اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و ... شامل می شود.
ورزش از لفظ خارج شده و معنی و مفهوم گسترده ای را در ابعاد مختلف به خود گرفته است بنابراین حضور در جایگاه تصمیم گیری و مدیریت بر منابع موجود سخت افزاری و نرم افزاری ورزش توانمندی های خاص خود را می طلبد . یک پدیده کلی وجود دارد که هر چه از مرکز ثقل تصمیم سازی و تصمیم گیری های کلان هر عرصه ای دور می شویم و به حلقه های مراتب پیرامونی نزدیک می شویم اثر آن تصمیم سازی و تصیمم گیری ها کم رنگ تر می شود و البته نا گفته نماند که این یک قاعده کلی است و مخصوصا در کشورهای در حال توسعه به جهت حرکت تند و یا کند در مسیر توسعه کمی و کیفی بیشتر نمود و عینیت دارد! که آن هم دلایل متعدد خود را دارد اما اگر خارج از بحث آکادمیک شویم آنچه که واضح و مبرهن است و تبدیل به یک واقعیت اجتماعی شده است اینکه ورزش به یک پدیده فراگیر اجتماعی و فرهنگی در ساختار ذهنی آحاد جامعه در هر سطح و طبقه ای که قرار داشته باشند رسوخ کرده است و همین مسئله سطح توقعات مردم از مسوولان مرتبط با این حوزه را زیاد نموده است . با توجه به بافت اقلیمی و جغرافیایی و همچنین مراکز صنعتی قابل ارایه در کمالشهر و ساختار فرهنگی گوناگون منابع انسانی این خطه ، ورزش هم جایگاه متفاوتی دارد و در واقع ذائقه مردم این منطقه سطوح مختلفی پیدا کرده که رفع این عطش احتیاج به ایجاد کارگروه های تخصصی و همچنین تعامل دو سویه همه تصمیم سازان و تصمیم گیران مسول این منطقه را دارد. خوشبختانه وجود شخصیتی چون طاهری به عنوان مدیر ورزش و جوانان شهر کماشهر و ارتباط تنگاتنگ ایشان یا شورای شهر و شهرداری کمالشهر نیروی هم افزایی ایجاد کرده است و در واقع با توجه به آسیب شناسی محیطی ، اجتماعی و فرهنگی کاملا اشراف به این نکته پیدا کرده اند که باید در حوزه ورزشی فعالیت چشمگیری داشت و بتوان در قالب پروسه آموزش و پیشگیری در فضای سلامت شهری حرکت معقولی به ثمر نشاند.
عملکرد و نتایجی قابل قبول در ورزش کمالشهر به منصه ظهور رسیده است
ورزش کمالشهر و گپ و گفت با مسوولان


مهندس ایرج طاهری رییس اداره ورزش و جوانان کمالشهر در گفت وگو با روزنامه سپیدار گفت: خوشبختانه کمبودهای منابع سخت افزاری نمی تواند ما را از ادامه مسیر دلسرد سازد و با وجود نبود استانداردهای لازم توسعه ورزش اما عملکرد و نتایجی قابل قبول به منصه ظهور رسیده است . با توجه به وجود سلایق مختلف زندگی زیستی شهرستان کمالشهر که از قومیت ها و فرهنگ های متفاوتی هستند امکان نادیده گرفتن این سلایق مختلف وجود ندارد . موظف هستیم در کنار حرکت درمسیراستاندارد توسعه کمی و کیفی ، نگاهی مجزا نیز به ورزش های قومی و منطقه ای داشته باشیم و در این خصوص در حال برنامه ریزی هستیم که بتوانیم همه ساله در قالب یک همایش یک یا دو روزه با مسابقات ورزشی اقلیمی مناطق مختلف کشور که مدل کوچک تر این قومیت ها در کمالشهروجود دارد برگزار کنیم.البته ناگفته نماند که اداره کل ورزش و جوانان استان البرز در این مسیر پشتیبان و همراه است چرا که اعتقاد دارند با ایجاد فضای سالم شهری می توان به یک درک همگانی برای خواست و آرزوی شهروندان رسید یعنی اینکه مردم آرزوی خود را در قبال اهداف شهری قابل دسترس بدانند و مهم تر اینکه بدانند آرزوی همگانی خود در قبال محدوده زندگی خودشان چیست.
ما در قبال توسعه ورزش بی تفاوت نیستیم
ورزش کمالشهر و گپ و گفت با مسوولان


مهندس حسین قهرمانی رییس شورای شهر کمالشهر نیز در گفت وگو با روزنامه سپیدار گفت: ما در قبال توسعه ورزش بی تفاوت نیستیم و نخواهیم بود چرا که اعتقاد داریم در شهرسازی مدرن همه مقررات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی باید مورد توجه و مطالعه قرار بگیرد حتی مهم تر این که در قبال حوزه سلامت عمومی جامعه هم مسوول هستیم. خوشبختانه شورای شهر کمالشهر با آسیب شناسی کارشناسی شده در همه حوزه های مدیریت جامع شهری نقاط قوت و ضعف توسعه و گسترش شهر کمالشهر را بررسی نموده و به صورت هدفمند و روش مند حرکت نقطه به نقطه را آغاز نموده ایم و بر همین اساس مانیفیستی در قالب مسیر حرکت آینده شهر را طراحی و تدوین نموده ایم که حرکت در مسیر توسعه در یک فضای عقلانی و سیستماتیک باشد یعنی هر مدیری بداند که طبق یک متد و روش علمی باید حرکت داشته باشد و سلایق شخصی نمی تواند گره گشا باشد ! البته ناگفته نماند که حوزه سلامت ارتباط مستقیمی با بهداشت و درمان و همچنین ورزش دارد که من ورزش را در اولویت می بینم چرا که دو عنصر آموزش ، پیشگیری در حوزه ورزش تعریف قابل تاملی دارد . مردم اگر آموزش ببینند و به ماهیت عقل سالم در بدن سالم پی ببرند بسیاری از آسیب ها در حوزه سلامت جسمی و روحی رفع خواهد شد . البته باید دقت داشت که حوزه ورزش نیز سطوحی دارد که در شرایط اکنون بیشتر در حوزه همگانی آن دقت نظر و حساسیت دارم چرا که باید ابتدا ورزش را در ساختار ذهنی منابع انسانی جامعه در هر قشر و طبقه ای که هستند به یک اصل لازم و ضروری رساند و سپس در مقوله مباحث قهرمانی و ... به مطالعه پرداخت . البته با توجه به بافت اقلیمی ،جغرافیایی و اقتصادی ،کمالشهر می تواند در جهت سخت افزاری و ایجاد امکانات ورزشی و رفاهی مطلوب بهتر از این عملکرد داشته باشد که قطعا در این حوزه تصمیماتی را خواهیم داشت . در پایان از زحمات کلیه اعضاء شورا ی شهر و طاهری رییس اداره ورزش و جوانان شهر که با سخت کوشی در جهت توسعه کمی و کیفی ورزش کمالشهر همت دارند تقدیر و تشکر دارم ، همچنین از برادران فراغت که نسبت به موضوعات اجتماعی و ورزشی مشاوران خوبی هستند نیز تشکر می کنم.
ورزش نشاط عمومی دارد
ورزش کمالشهر و گپ و گفت با مسوولان


دکتر میثم یوسفی عضو شورای شهر کمالشهر در گفت وگو با روزنامه سپیدار گفت: ورزش نشاط عمومی دارد و اگر به این سوال پاسخ دهیم که چرا مردم بخاطر هر پیروزی ورزشی در صحنه بین المللی دچار غرور ملی می شوند می تواند اهمیت این حوزه را بیش از پیش به مطالعه گذاشت. اگر به این مسئله اعتقاد داشته باشیم که هم جزییات کل را می سازد و هم کل ، جزییات را تحت تاثیر قرار می دهد بنابراین ورزش را باید در یک سطح دامنه دار چند وجهی دید ، یعنی این که همه چیز در یک طیف وسیع باید قابل اندازه گیری باشد بنابراین کارکرد و ماهیت ورزش از لحاظ اندازه گیری کیفی در تهران و کمالشهر یک گونه است! خوشبختانه ورزش کمالشهر با حضور آقای طاهری و همچنین تعامل مطلوب ایشان با شورای شهر و دیگر بخش ها حرکت معقولی دارد و این حرکت معقول به گواه شاهدان ورزش مورد تایید است چرا که انتظارها برای برآورده کردن توقع مردم بسیار بیشتر از واقعیت امروز است اما از آنجایی که باید همیشه شاکر خداوند باشیم واقعیت موجود نیز پذیرفتنی و جای شکر دارد اما همانگونه که مستحضرید یکی از موضوعات مهم مدیریت شهری کمالشهر در راستای حوزه ارتقاء سلامت شهری حرکت دارد چرا که اعتقاد داریم اگر در این موضوع ما به یک استاندارد لازم برسیم بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی به خودی خود از بین خواهند رفت . یوسفی ادامه داد: باید آرمان گرایی همراه با واقعیت باشد آنچه که ما با آن مواجه هستیم واقعیت ملموس است و اگر در مسیر واقعیت مطالعه شده گام برداریم آن گاه آرمان ها نیز محقق خواهد شد و ما نباید به خاطر وجود کاستی ها تحت تاثیر نا امیدی قرار بگیریم بلکه همواره باید با نیروی امید ، نا امیدی را فراری دهیم و بر همین اساس این سه بیت شعر پروین اعتصامی که در وادی امیدواری است را تقدیم همه مردم می نمایم .
مرا در هر دلی خوش جایگاهیست / به سوی هر ره تاریک راهیست - دهم آزادگان را مومیایی / شوم در تیرگی ها روشنایی – عروس وقت را آرایش از ماست / بنای عشق را پیدایش از ماست تعدادی از فعالیت ها و عناوین کسب شده اداره ورش و جوانان شهرستان کمالشهر در سال 93 : برگزاری رقابتهای کشتی در سطح استان – برگزاری رقابتهای پومسه بانوان – تقدیر از ورزشکاران و قهرمانان تکواندو کمالشهر در رقابتهای قهرمانی کشور در رده آقایان و بانوان – برگزاری رقابتهای دو ومیدانی بانوان به مناسبت روز مادر – حضور در راهپیمایی روز قدس با حضور هیات های ورزشی شهرستان کمالشهر- تعیین خزانه دار برای هیات های ورزشی کمالشهر – تقدیر از قهرمانان بدمینتون کمالشهر – بازسازی محیط بیرونی و داخلی سالن ولایت کمالشهر- همکاری با آکادمی والیبال کمالشهر و راه اندازی تیم – کسب 20 مدال توسط هیات بدنسازی و پرورش اندام کمالشهر – کسب یک مقام قهرمانی کشور در رشته کشتی - کسب یک مدال طلا و دو مدال برنز در رشته تکواندو – راه اندازی و مستقر کردن نمایندگی بیمه ورزشی در محل اداره ورزش و جوانان کمالشهر-

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود