21 تیر 1393
شماره خبر: 125683

تقاطع غیر همسطح حافظ با صرف 10 میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

تقاطع غیر همسطح حافظ با صرف 10 میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد


تقاطع غیرهمسطح حافظ با صرف 10 میلیارد تومان اعتبار با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران، سید حمید طهایی استاندارالبرز، علی ترکشاوند شهردار کرج، اعضای شورای اسلامی شهر، حسین عطایی شهردار منطقه 11، پلیس راهور استان البرز و شهرستان کرج و جمعی از مسئولان استانی و شهری و مردم فهیم منطقه 11افتتاح شد.
در حاشیه آیین افتتاح تقاطع غیرهمسطح حافظ سید حمید طهایی استاندار البرز طی سخنانی گفت: با تعامل و همکاری همه مسئولان گام های بلند و موثری جهت حل بحران ترافیک در کلانشهر کرج برداشته شده است. سید حمید طهایی با اعلام اینکه رفع معضل ترافیک به همت همه دستگاه های متولی به ویژه وزارت راه و شهرسازی نیاز دارد افزود: حجم بالای ترافیک در کرج، هزینه های زیادی را بر عموم شهروندان حتی به کسانی که به استان البرز سفر می کنند، تحمیل می کند و می توان گفت مردم کرج هزینه بالای ترافیک را با صرف زمان طولانی در ترافیک سطح شهر می پردازند. وی با اشاره به اینکه نزدیک به یکسال از عمر دولت تدبیر و امید می گذرد و نقش دولت در مهار تورم ستودنی است اظهار داشت: تورم طی این دوره از 48 درصد به 14.5 درصد کاهش یافته که این مهم حاکی از اهتمام دولت برای شکوفایی و رونق کشور در عرصه های مختلف است و این کاهش در حالی رخ داده که کشور با بحران های اقتصادی که بخشی از آن متاثر از وجود تحریم ها و کاهش فروش نفت است، مواجه بوده است. استاندار البرز اعلام کرد: بزعم اینکه از عمر دولت یازدهم تنها 11 ماه می گذرد، اقدامات مثبتی جهت ارتقاء ساختارهای کشور در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، عمرانی صورت گرفته است . طهایی اظهارامیدواری کرد: تا پایان سال ضمن کاهش تورم، شاهد توسعه اقتصادی، رونق کسب و کار و تلاش مضاعف برای حل و فصل مشکلات مردم باشیم. شهردار کرج دیگر سخنران آیین افتتاح تقاطع غیرهمسطح حافظ گفت: مجموعه ای از پروژه های عمرانی که باید توسط دولت و وزارت شهرسازی اجرایی شوند تحت تاثیر شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه از جمله تحریم به مرحله اجرا نمی رسند از این رو در این شرایط شهرداری کرج با توجه به نیاز شهر و شهروندان و برغم داشتن مسئولیت، اجرای پروژه های دولتی را در شهر کرج برعهده گرفت. علی ترکاشوند با اشاره به ورود شهرداری به اجرای پروژه های دولتی افزود: در صورتیکه دولت خود عهده دار اجرای این پروژه ها می شد بی شک بهره برداری از این طرح های عمرانی که شامل پل حصارک، پل مهرشهر، پل سوم خرداد، زیرگذر حسین آباد است سال ها به طول می انجامید. شهردار کرج با اشاره به نقش تقاطعات غیرهمسطح در کاهش ترافیک شهری عنوان کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته 55 تقاطع غیرهمسطح در کرج احداث می شود که انجام مطالعات جامع حمل و نقل ترافیک پایه و مبنای آن است و براساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک در دستور کار متولیان اجرای طرح های عمرانی قرار گرفته است. شهردار کرج با اشاره به اینکه در اغلب کلانشهرهای کشور به منظور کاهش حجم ترافیکی جاده کمربندی وجود دارد، بیان کرد: برغم اینکه کرج در مسیر مواصلاتی 13 استان قرار گرفته است فاقد کمربندی است که با توجه به این مهم حتی در ایام تعطیل سال، شهر کرج و شهروندان این کلانشهر متحمل دغدغه های ناشی از حجم سنگین ترافیک شهری می شوند از این رو مجموعه شهرداری و شورای شهر کرج نیز اهتمام ویژه ای برای صیانت از حقوق شهروندی دارد و در دوره کنونی و با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، شهرداری با هدف رفع نیاز های شهر و شهروندان بسیاری از هزینه ها را در راستای اجرای طرح های عمرانی می پردازد. علی ترکاشوند در ادامه با یادآوری تخصیص تسهیلات بانکی به شهرداری کرج به منظور اجرای طرح های عمرانی با بیان اینکه تحقق این مهم حاکی از درایت اعضای شورای شهر همچنین اراده آنها در تامین رفاه شهروندی است، گفت: بر این اساس مقرر شد، شهرداری به هر میزان که بتواند پروژه های عمرانی را به اتمام برساند از تسهیلات بانکی بهره مند شود. وی دریافت این تسهیلات را زمینه ساز بهره برداری از پروژه های عمرانی زودتر از موعد مقرر دانست و افزود: شورای شهر با انجام این مهم نقش بسزایی در آبادانی و عمران شهری ایفا کرده است. رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیز در حاشیه این افتتاحیه گفت: طبق طرح جامع و تفصیلی احداث تقاطعات غیرهمسطح سوم خرداد، مهرشهر، حصارک، حافظ و زیرگذر حسین آباد بر عهده وزارت راه و شهرسازی است که برغم صراحت در شرح وظایف، این ارگان دولتی انجام این مهم را در کلانشهر کرج عهده دار نشد و از انجام مسئولیت خود سرباز زد. محمود دادگو افزود: اجرای پل مهرشهر، پل سوم خرداد، زیرگذر حسین آباد و پل حصارک هزینه ای بالغ بر 130 میلیارد تومان را به شهرداری تحمیل کرد در صورتیکه این هزینه ها باید از سوی دولت و وزارت راه و شهرسازی تامین می شد. وی در ادامه خواستار ایفای نقش بیشتر دولت در اجرای طرح های عمرانی شد و بیان کرد: مجموعه مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای شهر برغم داشتن مسئولیت مستقیم در قبال ساخت و احداث این تقاطعات غیرهمسطح، اجرای این سازه های عمرانی ترافیکی را بر عهده گرفت. دادگو با بیان اینکه هزینه اجرای طرح های عمرانی از عوارض کسب پروانه های ساختمانی تامین می شود اعلام کرد: درصورتی که دولت به وظایف و تعهدات خود به درستی عمل کند، مدیریت شهری نیز می تواند به نحو موثرتری به انجام امور شهری که در نهایت انتفاع، آبادانی و عمران شهری را به دنبال دارد، بپردازد. رییس شورای شهر کرج اظهار داشت: اراده مجموعه مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای شهر بر آن است که آنچه در شرح وظایف این دو نهاد مردمی در عرصه های عمرانی، ترافیکی و دیگر امور شهری است، به نحو موثری انجام شود تا با سیاست های شورا، تعامل و همکاری دولت همچنین مدیریت جهادی و عزم ملی بحران های موجود کاهش یابد. معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج در ادامه در آیین افتتاح تقاطع غیرهمسطح حافظ گفت: : با بهره برداری از این تقاطع که در محدوده منطقه 11 واقع شده است، یکی دیگر از گره های ترافیکی در ورودی شرقی شهر کرج به همت مدیریت شهری و کلیه متخصصین اعم از مشاور و پیمانکار منتخب برطرف شد. علی اصغر کمالی زاده افزود: پل حافظ از مجموعه 51 تقاطع غیر همسطح در قالب پروژه جامع مطالعات حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج بررسی و به تصویب شورا اسلامی شهر و شورای ترافیک رسید و به همت مدیریت شهری و معاونت فنی و عمرانی همچین سازمان عمران و نوسازی اجرایی شد. معاون فنی و عمرانی شهرداری با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیر همسطح حافظ در بهار سال 91 آغاز شد اعلام کرد: برغم وجود معارض متعدد و عمده مشکلات زیرساخت های آب، گاز، فیبر نوری همچنین تغییرات و اصلاحاتی که در طرح نسبت به زمان برگزاری مناقصه به منظور بهبود کارائی و هرچه بهتر شدن تردد وسایل نقلیه به وجود آمد، بهره برداری از پروژه در زمان مناسبی انجام شد. وی اظهارامیدواری کرد: با بهره برداری از فاز دوم طرح در محدوده بلوار مدرس که بهره برداری از پل مکمل حافظ و تعریض این بلوار و مجزا نمودن مسیر رفت و برگشت به سمت مرکز شهر است، ترافیک این محدوده روانتر شود. معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج در ادامه از افتتاح و بهره برداری پل حامی خبرداد و گفت: این پل تا پایان آبانماه سال جاری به بهره برداری می رسد و در راستای اجرای آن تعریض خیابان تهران نیز انجام و به تبع آن دروازه شرقی شهر نیز ساماندهی و بهسازی می شود. وی همچنین افزود: از دیگر اقدامات شهرداری و معاونت فنی و عمرانی در راستای اجرای طرح های عمرانی ترافیکی، اجرای پل شهدای دانش آموز تا پایان شهریور ماه امسال و بهره بردای پل شهدای ارتش در مهر ماه سال جاری می باشد. کمالی زاده اظهارامیدواری کرد: با احداث بزرگراه شمالی و جنوبی با استفاده از مشارکت و سرمایه گذاری، ترافیک در کرج کاهش چشمگیری می یابد. کمالی زاده با بیان اینکه همکاری اعضای شورا موجب تسریع در اجرای طرح های شهری است، افزود: پیگیری اعضای شورای شهر نقش بسزایی در اجرای طرح های عمرانی شهری دارد و همت و اراده مجموعه مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورا، اجرایی کردن طرح هایی است که به واسطه آن نیاز شهر و شهروندان در عرصه های مختلف شهری به ویژه عمرانی رفع شود. حسین عطایی شهردار منطقه 11 کلانشهر کرج میزبان این افتتاحیه در گفتگو با خبرنگار پیام سپیدار با ارزیابی مثبت از اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح حافظ گفت: بهره برداری از این تقاطع که در خلج آباد واقع شده است نقش بسزایی در گشایش گره ترافیکی در حوزه شرقی این کلانشهر دارد. وی بهره برداری از تقاطعات غیرهمسطح کرج را راهکار رفع مشکل ترافیکی دانست و افزود: کرج در این زمینه با تکیه بر اقدامات کارشناسی شده اجرای تقاطعات غیرهمسطح را از طریق مدیریت شهری در اولویت کاری خود قرار داده است. شهردار منطقه 11 کرج با اشاره به مختصات پل بیان داشت: تقاطع غیر همسطح حافظ 460 متر طول دارد که ترافیک عبوری از خط 4 حصار به بلوار خلج آباد و اتوبان تهران را هدایت می کند همچنین بر روی پل 300 تن کار فلزی، 12 هزار متر مربع بتن ریزی و یک هزار و 200 تن آرماتور بندی و هشت هزار متر مربع خاک ریزی انجام شده است. وی اظهار داشت: با غیر همسطح شدن مسیر اجرای طرح، ارتباط مسیر برون شهری با بلوار خلج آباد به سمت تهران همچنین ورودی شهر به سمت مرکز شهر، سهولت ترافیکی و ایمنی بیشتر میسر خواهد شد و بار ترافیکی را در مسیر عنوان شده به ویژه در ساعات پیک ترافیک کاهش می دهد. عطایی در خصوص اجرای پل حافظ با ارزیابی مثبت از این سازه ترافیکی بیان کرد: پروژه تقاطع غیر همسطح حافظ به لحاظ فنی و اقدامات کارشناسی بسیار مطلوب است و این امر جای قدردانی دارد.
سوتیتر: در صورتیکه دولت خود عهده دار اجرای این پروژه ها می شد بی شک بهره برداری از این طرح های عمرانی که شامل پل حصارک، پل مهرشهر، پل سوم خرداد، زیرگذر حسین آباد است سال ها به طول می انجامید

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود