21 تیر 1393
شماره خبر: 125673

مدیریت جهادی مصداق اصلی تحول درعرصه خدمات رسانی شهرداری ها

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

مدیریت جهادی مصداق اصلی تحول درعرصه خدمات رسانی شهرداری ها


مدیریت جهادی در شهرداریها را میتوان مصداق عینی تحول در عرصه خدمت رسانی به مردم دانست. مدیریت جهادی در شهرداری یعنی انقلابی عمل کردن در ارائه خدمات ، یعنی عدم توجه به محدودیت ها و حرکت شتابنده به سمت اهداف ، یعنی حرکت با برنامه و عبور ار رویه های سخت و دست و پا گیر و نماندن در لایه های پنهان و آشکار بوروکراسی اداری...
در سالهای گذشته و بر اساس تجربیاتی که در دوران جنگ تحمیلی و سازندگی کشور برای اغلب مدیران در سطوح میانی و عالی بدست آمد عناصر مختلفی به تئوری های مدیریت در ایران افزود بعضی این عناصر جدید را با ترکیب در تئوریهای کلاسیک مدیریت بعنوان یک شیوه و راهکار برای پیشبرد اهداف سازمان خود بکار بردند. در این میان حرکت جهادی که بنوعی حرکتی با شور و اشتیاق و علاقه بود بعنوان یک عنصر تاثیر گذار بر تئوریهای مدیریتی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران در عرصه های مختلف آزمایش شد. کلمه جهاد به علت سابقه آن در ادبیات دینی به سرعت در مکالمات روزمره مردم نیز جای خود را باز کرد و اولین نماد آن ایجاد و تولد جهاد سازندگی در بین سازمانهای مردم نهاد بود که توانست پس از مدت کوتاهی وظایف محوله خود را در کشور بخوبی انجام دهد. از خدمات جهادگران در جبهه های جنگ تا خدمات رسانی به روستائیان در کشور همه در دو سوی طیفی از وظایف بودند که جهاد سازندگی در آنها موفق عمل کرد. امروزه پس از گذشته سالیان و بدست آمدن تجربیات فراوان ، مقام معظم رهبری با درایت فضای موجود را شناسایی و لزوم بهره گیری از مدیریت جهادی را برای همگان در سال جدید یادآوری کردند. مدیریتی که لازمه آن قرار گرفتن در فضای سخت موجود است فضایی بر گرفته از تحریم ها و تلاش فراوان برای دور شدن از وابستگی و اثر پذیر بودن از تحولات خواسته و ناخواسته ای که در دنیا شکل می گیرد. در سال جدید و بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری نیاز به مدیریت جهادی لازمه تغییر در شرایط فعلی است. مدیریت جهادی در شهرداریها را میتوان مصداق عینی تحول در عرصه خدمت رسانی به مردم دانست. مدیریت جهادی در شهرداری یعنی انقلابی عمل کردن در ارائه خدمات ، یعنی عدم توجه به محدودیت ها و حرکت شتابنده به سمت اهداف ، یعنی حرکت با برنامه و عبور ار رویه های سخت و دست و پا گیر و نماندن در لایه های پنهان و آشکار بوروکراسی اداری... در هر سبکی از مدیریت داشتن برنامه اولین قدم برای شروع است در مدیریت جهادی تلاش را میتوان موتور محرک آن دانست تلاشی که بر گرفته از علاقه و ایثار و عشق به خدمت رسانی است. مدیریت جهادی در شهرداریهای یعنی مدیریت هزینه های غیر ضروری و رسیدن به یک الگویی که سرعت دهنده افزایش شاخص های بهره وری در سازمان است.
روان سازی فعالیت ها در شهرداری با رویکرد مدیریت جهادی
شهردار کرج در این خصوص اظهار داشت: توجه به تسهیل امور، روان سازی فعالیت ها در شهرداری با رویکرد مدیریت جهادی یکی از مهم ترین وظایف این نهاد است. علی ترکاشوند نگاه کارشناسانه و بهره گيری از توانايی صاحب نظران در عرصه خطير سيما و منظر شهری، تأکيد بر رعايت دقيق قوانين و مقررات، در نظر گرفتن اصول فني در مقاوم سازی اماکن عمومي و منازل مسکونی همچنین توجه ويژه به مسائل ترافيكي و توسعه حمل و نقل عمومي و فضاهای سبز شهری را نیز از ضروریات عملکرد جهادی در شهرداری ها دانست.
مدیریت جهادی سرلوحه کار شورای شهر خواهد بود
رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه مدیریت جهادی سرلوحه کار مدیریت شهری خواهد بود، اظهار داشت: مدیریت شهری کرج سعی دارد با عزم ملی و همکاری مردم و مسئولان و مشارکت در عرصه های مختلف گام های موثری در راستای اقتصاد مقاومتی بردارد. محمود دادگو با اشاره به نامگذاری سال از جانب مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» بر کار جهادی کارکنان و مدیران شهرداری و شورای شهر کرج تأکید کرد. وی با بیان اینکه فرامین مقام معظم رهبری باید مورد توجه تمامی دستگاه‌های اجرایی و مسئولان و مدیران قرار گیرد، بیان کرد: شعار سال سرلوحه تمامی امور شورا و شهرداری در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و مدیریت و کار جهادی خواهد بود. رئیس شورای اسلامی شهر کرج افزود: رهبر معظم انقلاب با نام گذاری سال، اصل سیاست های کلان نظام و مسیر انقلاب اسلامی را مشخص کرده که مفاهیم قرآنی و اندیشه اسلامی ابعاد این نامگذاری است. دادگو، خواستار محوریت برنامه‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری بر اساس کار جهادی و تلاش در این راستا شد و افزود: محور برنامه‌های مدیریت شهری کرج باید براساس کار جهادی باشد و مدیران موظفند رهنمودهای راهبردی رهبر معظم انقلاب را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده و به فرمایشات و دستورات رهبر معظم انقلاب لبیک بگویند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود