10 خرداد 1393
شماره خبر: 122943

تغییر کاربری زمین و تَرک های دیوار حکایت تلخ دیگری را در کرج رقم زد

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

تغییر کاربری زمین و تَرک های دیوار حکایت تلخ دیگری را در کرج رقم زد


تغییر کاربری یک قطعه زمین از 15 سال پیش سرنوشت ساکنان مجتمع های "گلها" و "لادن" منطقه گوهردشت که به خیال خود سرپناه دار شده اند را به بازی گرفته و حکایتی تلخی را رقم زده است. حال با گذشت سالها تَرک های دیوار خواب راحت را از چشمانشان ربوده است و برای گرفتن حق خود در نهادهای دولتی مربوطه در حال آمد و شد هستند.
در ابتدای ورود تَرک دیوارها ادعای ساکنان مجتمع را مبنی بر اینکه خانه هایشان ایمنی ندارد و در حال ریزش است بر ما اثبات می کند تَرک ها به قدری عمیق است که در برخورد اول بذر ترس در دل بیننده می کارد. حکایت تلخ و خطرناک مجتمع های لادن، گلها و شقایق منطقه گوهردشت کرج به 15 سال پیش برمی گردد زمانی که زمین مجتمع های فعلی در اختیار یکی از نهادها قرار داشت، طبق بررسی ها و اسناد موجود قرار بر این بود که 15 سال پیش در این زمین که در حال حاضر مجتمع های مسکونی فاقد ایمنی ساخته شده است، مجتمع ورزشی ساخته شود یعنی به عبارتی کاربری زمین های مذکور غیر مسکونی بوده است ولی در چشم بر هم زدنی مسئولان به این نتیجه می رسند که کاربری را تغییر داده و مجتمع مسکونی بسازند. طبق شواهد موجود در آن سالها شهرداری کرج با تغییر کاربری و صدور مجوز ساخت برای مجتمع‌های مسکونی مخالفت کرده است ولی نهاد مذکور با رایزنی موفق به کسب مجوز برای تغییر کاربری زمین مذکور شده و سرانجام زمین مورد نظر به قطعات کوچک ‌تر تقسیم و در آن مجتمع مسکونی ساخته شده است.
گوش مسئولان بدهکار نیست و کسی صدایمان را نمی شنود
مجتمع‌های ساخته شده در حال حاضر در منطقه گوهردشت کرج در بلوار انقلاب و کوچه‌های گل گندم و شقایق واقع شده است و با صدور اسناد مالکیت به مردم واگذار شده است.
با توجه به عمق فاجعه بسیاری از ساکنان این واحدهای مسکونی دست به دامن رسانه ها شده اند مگر از این طریق بتوانند راه چاره ای بجویند. بانوی میانسال که خود را فاطمه مرادی معرفی می کند اظهار می دارد: 12 سال پیش یک واحد از مجتمع لادن را پیش خرید کردیم تا با پرداخت اقساط صاحب سرپناه شویم ولی با گذشت سالها سرپناهمان در حال خراب شدن است و هیچ کدام از مسئولین جوابگو نیستند. مرادی در ادامه تاکید می کند: بسیاری از ساکنان مجتمع با مراجعه به مسئولان خواستار رسیدگی به این وضعیت شده اند ولی گوشی بدهکار نیست و صدایمان به جایی نمی رسد. یکی دیگر از ساکنان مجتمع لادن که در محل حضور دارد می گوید: در فصل زمستان وضعیت بسیار خطرناک و نامطلوبی را سپری کرده ایم با وجود بارش ها و باران ها هر لحظه ممکن بود دیوارها خراب شود و برخی مواقع خانه را ترک می کردیم و در منزل اقوام میهمان می شدیم ولی این کار مثل خوردن قرص مسکن است که مقطعی درد را آرام می کند. مرادی همانطور که در حال صحبت است ما را به آشپزخانه خانه خود راهنمایی می کند تَرکی بزرگ روی دیوار وجود دارد و پریز برق نیز از جایش بیرون زده است.
در انتظار رای دادگاه هر شب

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود