16 مهر 1392
شماره خبر: 107578

حمایت از نهادهای مدنی در دولت تدبیر و امید

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

حمایت از نهادهای مدنی در دولت تدبیر و امید


شماری زیادی از اعضای تشکلهای مردمی و نهادهای مدنی فعال در حوزه محیط زیست استان البرز به دعوت اداره کل حفاظت محیط زیست در کرج گرد هم آمدند. نشستی که طی آن معاون رئیس جمهور از اصلاح و تغییر رویکرد دولت یازدهم در حوزه فعالیت نهادهای مدنی خبرهای خوبی داد.
معصومه ابتکار در جریان سفر یک روزه خود به استان البرز که نخستین سفر وی پس از تصدی ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور محسوب می شد، به همراه استاد اسماعیل کهرم پیشکسوت محیط زیست کشور در نشستی صمیمانه با شمار زیادی از تشکلهای مردم نهاد البرز شامگاه دوشنبه در سالن شهدای دولت استانداری البرز حضور یافت. در این نشست نمایندگان برخی تشکلها ضمن بیان حوزه فعالیت خود خواستار حمایت و توجه دولت به فعالیت این سازمانها و اثرگذاری آنها در کشور شدند. این افراد به مشکلاتی که در این عرصه با آن دست و پنجه نرم می کنند اشاره کردند و به دلیل کمبود وقت قرار شد تعداد دیگر از نمایندگانی که خواستار طرح مشکلاتشان بودند اما فرصت طرح مشکل نیافتند از طریق پرتال سازمان حفاظت محیط زیست اقدام کنند.
پس از اتمام سخنان نمایندگان تشکلهای مردمی استان، پیشکسوت و مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور که در هیئت همراه ابتکار حضور داشت، ادامه جلسه را بر عهده گرفت. وی در معرفی خود اظهار داشت: اسماعیل کهرم هستم شکاربان قدیمی شما. وی پس از معرفی خود گفت: 39 سال پیش برای شرکت در کنفرانسی عازم بلغارستان شدم. در آن کنفرانس ردیف پشت سر نمایندگان کشورها عبارت "NGO" نوشته شده بود. در وقت استراحت کنفرانس از نماینده یکی از کشورها پرسیدم ان جی او یعنی چی؟ پاسخ داد: ما سازمانهای مردمی هستیم و سپس به انگلیسی جمله شعر مانندی گفت که معنی دقیق اش یعنی ما خودمان یاد می گیریم و بعد آموزش می دهیم ولی موعظه نمی کنیم.
تشکلهای مردمی به دانش مجهز شوند

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود