29 اردیبهشت 1393
شماره خبر: 122217

گفتگو با سیدرضا عرب معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدشهر

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو

گفتگو با سیدرضا عرب معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدشهر


سیدرضا عرب معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدشهر: نقش رسانه ها در عصر ارتباطات، بي شک در همه عرصه ها انکارناپذير است.
سیدرضا عرب معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدشهر در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر نقش مطبوعات در توسعه فرهنگی گفت:امروزه جامعه اي توسعه يافته تلقي مي شود که بتواند در کنار شاخص هاي اقتصادي مانند درآمد سرانه ، توزيع ناخالص ملي و نرخ مرگ و مير بر معيار آموزش و اطلاعات و در حقيقت عنصر دانايي اجتماعي تاکيد کند.
در چنين جامعه اي ، مطبوعات با توليد و توزيع مطلوب اطلاعات ، نقش زيادي در بالا بردن آگاهي هاي گوناگون و ضروري به عهده مي گيرند و جامعه را در نيل به تعالي و ترقي همه جانبه ياري مي کنند. مطبوعات در زمينه توسعه فرهنگي مي توانند عامل آميختگي ، توازن و پيوند دادن به باورهاي اصيل اعتقادي و سنتهاي بارور جامعه باشند و باعث پويايي افکار شوند. وی افزود: کارکرد رسانه ها در عصر ارتباطات ، بي شک در همه عرصه ها انکارناپذير است. جرايد بخصوص روزنامه ها سودمندترين ، فراوان ترين و ارزان ترين وسيله براي بالا بردن سطح آگاهي افراد جامعه و مبارزه با جهل و بي خبري به شمار مي آيند. با پذيرش اين موضوع که توسعه ، فرآيندي چندبعدي است و توسعه اقتصادي در اين ميان از برجستگي خاصي برخوردار است ، تا جايي که اين توسعه به عبارت دقيق تر صنعتي شدن به عنوان محور اصلي و موتور حرکت هر گونه توسعه قلمداد شده ، پژوهش هاي انديشمندان نشان مي دهد توسعه اقتصادي به پيش شرط اهرمهاي کمکي عوامل فرهنگي نيازمند است. این مسئول با اشاره به اینکه نقش مطبوعات در اطلاع رسانی شفاف و دقیق حائز اهمیت است افزود: واقعيت اين است که توسعه اقتصادي و فرهنگي به آموزش و آگاه سازي و آماده کردن افکار عمومي براي بهره برداري از امکانات مادي و معنوي نياز دارد. در اين ميان نقش مطبوعات به عنوان يکي از پارامترهاي مهم توسعه فرهنگي آشکار مي شود. عرب با تاکید بر این نکته که ملاک سنجش یک نشریه صرفا به تعداد آن

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود