21 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 6919

اولین نشست هیات مدیره خانه مطبوعات استان البرز برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

اولین نشست هیات مدیره خانه مطبوعات استان البرز برگزار شد

سپیدار آنلاین: اولین نشست هیات مدیره خانه مطبوعات استان با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، در این نشست کریمایی،رئیس خانه مطبوعات استان ضمن اشاره به برخی مشکلات موجود به ارائه گزارش عملکرد 5 ماهه هیئت مدیره این خانه پرداخت. سپس فرزانه مدیر عامل خانه مطبوعات با اشاره به افق آینده خانه بر لزوم توجه و حمایت بیشتر سئولیت فرهنگی استان برای رفع این مشکلات تاکید کرد. در بخش دیگری از این نشست غلام ابوالفضل خزانه دار هیئت مدیره نیزدر خصوص عدم حمایت مسئولین در استان از اهالی رسانه گله کرده و خواستار تعامل هر چه بیشتر این دو گروه برای ارتقای فرهنگ البرز شد. مرادی سخنگوی خانه مطبوعات در ادامه از عدم رعایت قوانین در قانون گذاری و اجرا در زمان حیات خانه یاد کرد و افزود:با توجه به معضلات یاد شده می طلبد که ارشاد با سرلوحه قرار دادن قوانین و حکمیت ضوابط بر روابط نسبت به کاهش تنش ها و برطرف کردن مشکلات قانونی اقدام نماید.
رسانه بی نقد سازنده معنا ندارد
در ادامه این نشست مجتبی ابراهیمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ضمن اشاره و تاکید بر رعایت قوانین و مقررات از سوی رسانه ها افزود رسانه بی نقد سازنده معنا ندارد چرا که بدون نقد برخی مدیران دچار فساد مالی ٰو مدیریتی خواهند شد. وی خاطر نشان کرد: شرایط موجود می طلبد تا اهالی رسانه با عمل به رسالت خود که همان شفاف سازی و بیان واقعیات بدور از تخریب است در جهت ایجادی فضای پویا در جامعه گام بردارند. وی ادامه داد:با توجه به این مدتی در حوزه رسانه فعالیت داشته از دغدغه ها و مشکلات اهالی مطبوعات آگاه هستم بنابراین تمام تلاش خود را در راستای رفع محدودیت ها و مشکلات رسانه استان انجام خواهم داد. وی با تقدیر و تشکر از مدیر کل قبلی ارشاد البرز تصریح کرد: هرچند قادر آشنا یکی از خادمان فعال عرصه فرهنگ کشور است که در زمان مسئولیتش در استان البرز ازتمامی امکانات موجود برای ارتقای فرهنگ این استان استفاده کرد اما با واگذاری سمت ایشان به من رسالت فرهنگ استان همچنان به قوت خود باقی است و همچون گذشته اهداف این اداره کل پیگیری خواهد شد.
سیاست فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز حمایت از خانه مطبوعات است
ابراهیمی دربخش دیگری از صحبت های خود اضافه کرد:اهالی رسانه بخشی از پیکره ی ارشاد هستند بنابراین با همسوسازی فعالیت های رسانه ها با ارشاد می توان گام های موثری برای اعتلای فرهنگ و هنر استان برداشت. وی با اشاره به اینکه کرج سالیانی در سایه تهران به سر می برده است افزود:متاسفانه برخی از مسئولین فرهنگی استان هنوز به وظایف اصلی خود واقف نیستند و این امر معضل بزرگی است. وی در پایان مهمترین اصلی که رسانه ها به هیچ عنوان نباید از آن دورشوند را رسالت حرفه ای آنها در انعکاس عادلانه اخبار دانست و افزود: رسانه ها باید با همدلی به توسعه جریان فرهنگی و هنری استان کمک کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود