7 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 6561

ایجاد جذابیت در کتاب های کودکانه بر تعداد خوانندگان ثابت می افزاید

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

ایجاد جذابیت در کتاب های کودکانه بر تعداد خوانندگان ثابت می افزاید

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تاکید بر لزوم ایجاد جذابیت در کتاب کودک ونوجوان گفت: با ایجاد جذابیت در کتاب های این قشر سنی و فراهم کردن فضایی متفاوت در کتابخانه ها می توان بر تعداد خوانندگان ثابت افزود.
صفی الله رمضان خانی در خصوص ترغیب کودکان به کتابخوانی و ایجاد فرهنگ مطالعه از سنین کودکی اظهارداشت: باید بستری فراهم شود و با ایجاد جذابیت در کتاب ها و کتابخانه ها کودکان را به کتابخوانی ترغیب کنیم. وی افزود: ایجاد راهکاری اساسی که بتوان خوانندگان را به عنوان اعضای ثابت و پایدار در کتابخانه ها مبدل ساخت امری ضروری است و مسئولان امر باید تدبیری در این حوزه داشته باشند.
رایانه ها جایگزین کتابخانه ها می شوند
رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه با اشاره ورود رایانه ها به عنوان جایگزین کتاب افزود: امروزه رایانه ها بخش اعظمی از زمان کودکان و نوجوانان را به خود اختصاص می دهند، از این رو خانواده ها نباید از فرزندان خود غفلت کنند. رمضان خانی گفت: کودکان امروز از هوش بالایی برخوردارند و به مسائلی که ممکن است بزرگسالان به آن دقت نکنند، اشراف کافی دارند از این رو نباید در این حوزه کوتاهی صورت گیرد؛ و ضمن آنکه نظارت صحیحی بر نحوه استفاده آنها از رایانه صورت گیرد، با آموزش صحیح به فرزندان از جایگزین شدن رایانه ها به جای کتابخانه ها جلوگیری کرد.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود