22 دی 1390
شماره خبر: 3985

تسخیر دل مخاطب گوهری ترین شیوه بیان است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تسخیر دل مخاطب گوهری ترین شیوه بیان است

سپیدرا آنلاین: در همایشی فن بیان و گویندگی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز تشکیل شد، استاد فن بیان و گویندگی دانشکده خبر و صدا و سیما گفت: گوهری ترین شیوه و راه بیان ، تسخیر دل های مخاطبین است .
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز و به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر 'محمد حسین سروش' شامگاه سه شنبه در نخستین همایش کاربردی فن بیان و گویندگی در تالارسیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افزود: برای تاثیرگذاری مناسب بیان نیازمند تغییر آن از خستگی به شادابی و طراوت هستیم . وی مکتب اسلام را غنی ترین ادیان در ارایه بیان مناسب خواند و اظهار داشت: رسول اکرم (ص) به عنوان پرچمدار این مکتب دارای بالاترین و تاثیرگذارترین بیان بودند . سروش گفت: باتوجه به غنای فرهنگی ایران زمین باید از ورود خرده فرهنگ های مختلف وارداتی پیشگیری کنیم . استاد دانشکده خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی اضافه کرد: با وجود پنج هزار متن ادبی قوی در این سرزمین ، نیازی به تاسی گرفتن از فرهنگ های بیگانه نیست . سروش همچنین، گوش کردن را نوعی اعجاز خواند که این مهم در استحکام کانون خانواده، زندگی اجتماعی و حرفه جمع آوری خبر و اطلاعات کاربرد فراوانی دارد . وی در بخش دیگری عشق، مطالعه، سفر و کار را در رفتار همه انسانها تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: عشق و انگیزه، مطالعه مستمر، سفر پرمحتوا و کار هدفمند انسان را کامل خواهد کرد. دکتر سروش معتقد است که مطالعه مطالب مفید رازی در چهره انسان ایجاد می کند که با هیچ سرمایه دنیوی قابل مقایسه نیست.
فضای همایش با پرسش و پاسخ حاضرین، از اقشار و سنین مختلف به کارگاهی کاربردی تبدیل شد و از خردسال تا میانسال با حضور روی صحنه، بخشی از تست های استاد دکتر سروش را اجرا کردند.
حضور چشمگیر اهالی رسانه و مطبوعات، خبرنگاران، هنرمندان و عموم علاقمندان در این همایش، تبادل نظر و اطلاعات متفاوتی را باتوجه به فضایی که سخنران ایجاد کرده بود پدید آورد .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود