17 دی 1390
شماره خبر: 3750

بصیرت افزایی دانش آموزان از اهداف مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

بصیرت افزایی دانش آموزان از اهداف مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج، افزایش بصیرت دینی و اعتقادی دانش آموزان را از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد.
احمد علی هراتی در کارگاه آموزشی، فرهنگی بصیرت، گفت: یکی از مباحث و فعالیتهای مهم آموزش و پرورش در عرصه تعلیم و تربیت، تربیت دانش آموزان با باورهای دینی و اعتقادی براساس آموزه های دینی و قرآنی و همچنین سیره عملی پیامبر اسلام (ص) است. وی، مهمترین هدف برگزاری کارگاه آموزشی، فرهنگی بصیرت با حضور دبیران دین و زندگی را رویکرد جدید بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت دینی عنوان کرد و گفت: افزایش بصیرت دینی و اعتقادی دانش آموزان از اهداف و رویکردهای مهم سند تحول بنیادین بوده و افزایش اعتقادات و باورهای دینی دانش آموزان و تبیین جایگاه و اثرات آموزه های دینی در زندگی اجتماعی دانش آموزان در دستور کار دبیران قرار دارد. وی، افزایش حس مسئولیت پذیری دانش آموزان در قبال اجتماع و میزان پایبندی آنها به ارزشهای دینی، افزایش رغبت و انس با قرآن کریم، افزایش مودت و تاسی به رسول گرامی اسلام و رهبر کبیر انقلاب را از دیگر مهمات برگزاری این کارگاه دانست و اظهار داشت: در باور اسلامی ما، ائمه معصومین انسان های نمونه، اسوه و کامل در حوزه معارف دینی بوده و تاسی از آنها بی شک بصیرت، دانایی و آگاهی برای دانش آموزان که آینده سازان میهن عزیزمان هستند را در عرصه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اسلامی به همراه خواهد داشت. هراتی، ترویج فرهنگ عاشورا و تاثیر آن در بصیرت افزائی جامعه را از دیگر موارد مورد بحث و کارشناسی در این کارگاه عنوان کر و گفت: بی شک تاثیر فرهنگ عاشورا در بطن جامعه موجب حماسه 9 دی بوده و در این روز، بصیرت و دانائی همه اقشار جامعه در سنین مختلف در دفاع از ولایت و متاثر از فرهنگ عاشورا را شاهد بودیم. ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت در بین دانش آموزان از دیگر رویکردهای این کارگاه آموزشی بود که هراتی به آن اشاره کرد و گفت: فرهنگ مهدویت و انتظار باید به دست توانمند دبیران بصیر دین و زندگی در میان دانش آموزان ترویج یابد.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود