تحقق عدالت آموزشی با اولویت مدارس دولتی و مهارت آموزی
سپیدارآنلاین: گروه فرهنگی
آذرکیش در همایش استانی مدیران مدارس متوسطه استان البرزگفت: نگاه وزارتخانه به تامین و گسترش عدالت آموزشی با اولویت مدارس دولتی و مهارت آموزی است لذا باید به ماموریت های آموزش و پرورش اشراف کامل داشت تا بتوان زمینه رشد کیفیت بخشی در مدارس را هموارتر ساخت.
سیدمصطفی آذرکیش معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در همایش استانی مدیران مدارس متوسطه استان البرز گفت: امروز عزمی ملی در حوزه آموزش و پرورش درحال شکلگیری است که تحول در این حوزه به همراهی عوامل سهیم در نظام تعلیم و تربیت دارد.
وی بیان کرد: نگاه وزارتخانه به تامین و گسترش عدالت آموزشی با اولویت مدارس دولتی و مهارت آموزی است لذا باید به ماموریت های آموزش و پرورش اشراف کامل داشت تا بتوان زمینه رشد کیفیت بخشی در مدارس را هموارتر ساخت.عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدرسه باید به کانون تربیت و پیشرفت محله تبدیل شود، خاطرنشان کرد: این دیدگاه رئیسجمهور مستلزم استفاده از همه ظرفیتهای مردمی و مشارکت جامعه در فرآیند آموزش است.وی ادامه داد: تحول در کلاس درس و در مدیریت آموزشی دنبال میشود که در بخش کلاس درس، شبکه ملی یادگیری معلمان( شمیم)، جشنواره نوآوری و دورههای آموزشی تخصصی نقش محوری دارند و همچنین در بخش مدیریت نیز الگوی مدرسه تراز و صنعت تحول مدیریتی در دست اجرا است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: معلمان با استفاده از روشهای نوین تدریس و مشارکت در یادگیری به بهبود کیفیت آموزش کمک میکنند که به این موضوع مهم در سال تحصیلی جدید باید نگاه ویژهای صورت گیرد.وی با بیان اینکه اهداف اصلی طرح تحول شامل تنوعبخشی به محیط یادگیری، ایجاد فضای شاداب در مدارس، تقویت یادگیری مشارکتی و سازماندهی فیزیکی فضاهای آموزشی می شود، افزود: الگوی مفهومی این تحول بر اساس شورای معلمان، جشنوارههای آموزشی، نظارت مستمر و استفاده از منابع یادگیری طراحی شده است.
آذرکیش در پایان تاکید کرد: اجرای دقیق و کامل این طرحها نیاز به همکاری همه دستگاهها در کشور دارد، تنها با عزم ملی و مشارکت همه جانبه میتوان به اهداف متعالی نظام آموزشی دست یافت.
در حاشیه همایش استانی مدیران متوسطه استان البرز، نمایشگاهی از آثار دستسازههای دانشآموزان مدارس متوسطه و هنرستانهای استان البرز نیز دایر شده بود.