سه محور مهم اجلاس سراسری در دستور کار آموزش و پرورش البرز قرار گرفت
سپیدارآنلاین: گروه فرهنگی
مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: سه محور مهم کیفیت بخشی، عدالت آموزشی و تربیتی در دستور کار آموزش و پرورش این استان قرار گرفت.
" فرزاد شعبانی " شب گذشته در اختتامیه سی و هشتمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش و پرورش، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این اجلاس، اظهار کرد: لازم است کیفیت و عدالت آموزشی و تربیتی در اولویت کاری و برنامه ریزی مدیران آموزش و پرورش استان قرار گیرد.وی بیان کرد: در این نشست ۲ روزه به نکات کلیدی مهمی در حوزه های مختلف کاری آموزش و پرورش اشاره شد که انتظار می رود همه مدیران نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش استان برای تحقق هر چه بیشتربرنامه ها در سه محور مهمی که در اجلاس سراسری برآن تاکید شده است، اقدامات لازم را انجام دهند.وی یادآورشد: با تشکیل جلسات ستادی برای دستیابی به اهداف ترسیم شده در سه محور " کیفیت بخشی، عدالت آموزشی و تربیتی " می بایست به گونه ای عمل کنیم که اجرای آن برنامه ها با بکار گیری راهکارهای مناسب در کف مدارس توسط مدیران دیده شود.شعبانی با اشاره به اینکه در این اجلاس به بیان چالشها، نیازها، مشکلات و مطالبات در تمامی بخشهای آموزشی و تربیتی پرداخته شد، خاطرنشان کرد: لازم است مدیران حوزه ستادی و آموزش و پرورش استان ، راهکارهای ارائه شده در این اجلاس را مد نظر و مورد پیگیری قرار دهند.وی ادامه داد: در این اجلاس به شاخص های حوزه آموزش و پرورش تاکید شد که برای تحقق این شاخص ها در سال تحصیلی آینده از هم کنون باید برنامه ریزی جامع کرد زیرا مسئولیت سنگینی را در مقابل دانش آموزان ، معلمان و والدین بر دوش داریم.مدیرکل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: برای شروع توجه کردن به سه محور" کیفیت بخشی، عدالت آموزشی و تربیتی " باید از موضوع مهم ثبت نام دانش آموزان در مدارس کلید بزنیم تا برنامه های پیش بینی شده برای سال تحصیلی جدید با دقت ، نظارت و برنامه ریزی انجام شده، عملیاتی شود.شعبانی افزود: اجلاس سراسری با حضور مقامات کشوری و لشکری بویژه رئیس جمهوری برگزارشد که نتایج برگزاری این نشست در آستانه سال تحصیلی جدید می تواند برای ما راهگشا باشد.وی تاکید کرد: مدیران آموزش و پرورش تفاهم نامه های سال تحصیلی آینده را باید بر اساس محور شعاراجلاس سراسری که همان " کیفیت و عدالت آموزشی و تربیتی برای ایران، برای مدرسه" تنظیم کنند تا در مسیر توسعه کیفیت و عدالت آموزشی گام های بلندی برداشته شود.