مدیران توانمند برای مدارس البرز انتخاب شوند
سپیدارآنلاین: گروه فرهنگی
مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: برای مدیریت مدارس استان در سال تحصیلی جدید،لازم است ازبین متقاضیان نیروهای توانمند و بدون استرس انتخاب شوند.
" فرزاد شعبانی " در نشست کمیته برنامه ریزی و ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش این استان، افزود: مدیران با روحیه همکاری فضای رشد و پیشرفت را در مدارس فراهم می کنند.وی با اشاره به اینکه ۴۰۰ نفر از معلمان البرز در آزمون انتصاب و انتخاب مدیران مدارس استان شرکت کردند، اظهار کرد: مدیر مدرسه ای که خود آرامش داشته باشد بهتر می تواند امور اجرایی و اداری مدرسه را کنترل ، نظارت و مدیریت کند.وی بیان کرد: عنصر مرکزی یک مدرسه روح همکاری است و مدیران مدارس می بایست به این مهم دقت کنند تا تیم کاری خوبی را در مدرسه تشکیل دهند.
شعبانی یادآورشد: اگر مدرسهای دارای مشکل است دلایل آن به مدیر مدرسه مربوط میشود و اگر سطح کیفیت آموزش در یک مدرسه بالا است، بازهم مدیر مدرسه نقش دارد.
وی با بیان اینکه مدیرمدرسه است که تلاش میکند، معلم باکیفیت را با روشهای مختلف جذب کند تا کیفیت آموزش را در آن مدرسه بالا برود، افزود: با مشاهده و رصد موفقیت دانشآموزان متوجه میشویم که موفقیت در مدارسی بالاتر است که مدیر موفقی دارند.مدیرکل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: بهبود شرایط کار یکی از وظایف مدیر است، او میتواند محیط مدرسه را برای دانشآموزان ایمن کند و با برخورد مناسب زمینه افزایش رضایتمندی را در بین والدین و معلمان ارتقاء دهد.وی گفت: هماهنگ کردن امکانات و وظایف در مدرسه از وظایف مدیران است و شاید هماهنگ کردن عوامل اجرایی، نیروهای خدماتی و معلمان بخش زیادی از انرژی مدیران را بگیرد اما پیشنهاد میکنم مدیران یکبار برای همیشه وقت بگذارند و این موضوع را تنظیم کنند تا در مسیر مشخص حرکت کنند.
شعبانی با اشاره به اینکه آییننامه اجرایی مدارس، نسخه عملیاتی سند تحول بنیادین در مدرسه است، اظهارکرد: آئین نامه اجرایی مدارس، منشور مدیریت مدارس است که تمام نیازهای یک مدیر برای اداره مدرسه در آن پیش بینی شده است.مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تاکید کرد: مدیران مدارس به عنوان رهبران آموزشی، نقش مهمی در تحول نظام آموزش و پرورش دارند و میتوانند با ایجاد محیطی مثبت و پویا در مدارس، زمینهساز تحول بنیادین در آموزش باشند.