1 دی 1390
شماره خبر: 3178

بسياري از چالشهاي هر سازمان مي تواند توسط روابط عمومي مرتفع شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

بسياري از چالشهاي هر سازمان مي تواند توسط روابط عمومي مرتفع شود

سپیدار آنلاین: محمود سوداگر گفت: بسياري از چالشهاي هر سازمان مي تواند توسط روابط عمومي مرتفع شده و يا به فرصت تبديل شود.
به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل استانداري، محمود سوداگر مشاور و مدير روابط عمومي و دبير سخنگوي شوراي اطلاع‌رساني استان در جلسه شوراي معاونين به ارائه گزارش عملكرد شش ماهه روابط عمومي پرداخت ، وي در اين جلسه به وظايف و نقش موثر و مهم روابط عمومي ها در استانداري اشاره كرد و گفت: بسياري از چالشهاي هر سازمان مي تواند توسط روابط عمومي مرتفع شده و يا به فرصت تبديل شود.
وي با تاكيد بر اهميت بالا بردن سطح كيفي و كمي روابط عمومي نهادها و ادارات استان اظهار داشت: بازديد مديران و كارشناسان روابط عمومي هاي دولتي از سازمانها و شركتهاي خصوصي كه در بحث روابط عمومي اقدامات موثر و ارزنده اي داشته اند مي تواند در رشد و تعالي هر چه بيشتر روابط عمومي ادارات دولتي موثر و سودمند باشد. مدير روابط عمومي و امور بين‌الملل استانداري ، روابط عمومي را به منزله مغز و رابط اصلي سازمان و ذي نفعان و مخاطبان بيرون از سازمان نام برد و افزود : روابط عمومي تنها ارگاني است كه براي مردم تشكيل شده و به صورت مداوم با مردم در ارتباط مستقيم و تنگاتنگ قرار دارد و داده ها و بازخوردها را گرفته و به استاندار انتقال مي دهد. وي با بيان اينكه تعاريف زيادي در جهان از روابط عمومي شده است افزود : در گذشته از روابط عمومي به عنوان گوش ، زبان و چشم هر سازمان نام برده مي شد اما امروزه از آن به عنوان مغز و پل ارتباطي اصلي بين سازمان و مخاطبان بيرون از سازمان نام برده مي شود. وي با اشاره به جايگاه ، نقش و اهميت روابط عمومي ها در هر سازمان افزود : براي برقراري ارتباط خوب و موثر با ارباب رجوع و دريافت داده ها و بررسي بازخورد داده ها ، هر سازمان نيازمند شكل گيري روابط عمومي فعال و پويا است. وي با اشاره به تهيه پيوستهاي فرهنگي در سالهاي اخير ، نقش روابط عمومي ها را براي اجرايي و عملياتي كردن اين پيوست ها غير قابل انكار دانست. محمود سوداگر با بيان اينكه توسعه يك جامعه نيازمند چهار فرايند است افزود : تغيير دانش و نگرش ، تغيير رفتار فردي و در نهايت تغيير رفتار جامعه از جمله فرآيندهايي است كه براي توسعه يك جامعه نيازمند است كه روابط عمومي در اين فرايند مي تواند نقش موثر و بسزايي را ايفا كند. وي با بيان ويژگيهاي مهم روابط عمومي ها اظهار داشت : روابط عمومي ها بايد داراي دقت و شفافيت لازم در ارائه اطلاعات بوده و اطلاعات را بي پرده و بدون هيچ گونه دخل و تصرف به مديران سازمان انتقال دهند. سوداگر ديگر ويژگي مهم يك روابط عمومي پويا و فعال را دارا بودن نقش سخنگويي هر سازمان دانست و افزود : مديران هر دستگاه با بها دادن و اعتماد به روابط عمومي ها ، اين نقش را به آنان واگذار كنند. وي به بيان وظايف و نقش روابط عمومي ها پرداخت و افزود : براي انجام هر كاري ابتدا بايد به بازخورد انجام آن كار و با در نظر گرفتن ميزان رضايتمندي و خوشنودي مخاطبان، آن كار را انجام داد. وي افزود : براي بهره مندي از نظامهاي كيفيت بايد به مباحثي همچون شايسته سالاري ، چابكسازي و كوچكسازي بها داد و آنرا در دستور كار خود قرار دهيم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود