1 دی 1390
شماره خبر: 3158

شهرستانهای هشتگرد و طالقان سینما دار می شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

شهرستانهای هشتگرد و طالقان سینما دار می شوند

معاون امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: در شش ماه نخست سال جاری تعداد تماشاچیان فیلم های اکران شده در سینماهای استان با افزایش 30 درصدی همراه بوده است.
ابراهیم گله دارزاده با اعلام این خبر افزود: در شش ماه نخست امسال در شش سینمای فعال استان با دو هزار و 292 صندلی، شش هزار و 373 سانس فیلم اکران شده و300 هزار قطعه بلیط فروخته شده است.
وی عنوان کرد: با فروش این تعداد بلیط در این مدت گیشه های سینماهای استان درآمدی بیش از 700 میلیون تومان داشته اند. گله دارزاده در ادامه از فیلم اخراجی های 3 به عنوان پربیننده ترین فیلم ابتدای سال تاکنون نام برد و گفت: طی این مدت فیلم های کمدی بیشترین مخاطب را در میان فیلم های اکران شده داشته اند و در این میان فیلم های معناگرا مثل جدایی نادر از سیمین در رتبه های پایین تر جا گرفته اند. وی با اشاره به فقدان سینما در شهرستان های استان البرز گفت: متأسفانه در حال حاضر علاقه مندان به سینما در شهرستانهای البرز مجبورند با طی مسافت زیاد به مرکز شهر آمده و فیلم مورد علاقه را ببیند که این امر کاهش تعداد تماشاچیان استان را به دنبال داشته است. وی از احداث دو سینما در شهر هشتگرد و طالقان خبر داد و گفت: کار ساخت سینمای شهر هشتگرد آغاز شده و روند احداث سینمای شهرستان طالقان نیز در مرحله انتخاب زمین قرار گرفته است. وی در پایان احداث سینما در کلیه شهرستان های استان را عاملی برای رونق هرچه بیشتر صنعت سینمای کشور و درآمدزایی در این حوزه دانست و بر تسریع روند اجرایی شدن آن تأکید کرد.



منبع: کرج نیوز

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود