29 آبان 1403
شماره خبر: 314426

مدارس غیردولتی کمکی برای گسترش عدالت آموزشی هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی



؛محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی کشور در سفر خود به استان البرز ضمن حضور در گردهمایی موسسان مدارس غیردولتی استان با گرامیداشت یاد و خاطره امام شهدا و شهدای عرصه تعلیم و تربیت بیان کرد: ما تا حدی که امکان‌پذیر باشد مدارس و مراکز غیردولتی را مورد حمایت قرار می‌دهیم چراکه مدارس و مراکز غیردولتی در کنار اینکه بخشی از وظایف و ماموریت‌های اساسی آموزش‌وپرورش را برعهده دارند،کمکی برای گسترش عدالت آموزشی و تربیتی هستند.
وی افزود: اگر تعریف عدالت آموزشی این است که فضای تحصیل در اختیار همه دانش آموزان کشور قرار بگیرد،یا تمامی دانش آموزان از داشتن معلم برخوردار باشند و یا بحث امکانات، تجهیزات و فرآیندهای یادگیری شامل همه دانش آموزان این مرز و بوم شود، بخشی از این توسط موسسان مدارس و مراکز غیردولتی شکل‌ می‌گیرد.محمودزاده گفت: مفاهیم بنیادی تعلیم و تربیت و روش‌های مدرسه‌داری در جهان در حال تغییر است، اتفاقاتی در سال های اخیر در آموزش‌ و‌ پرورش دنیا به جهت موضوعات آموزشی و علمی،حوزه‌های کنشگری و حوزه‌ی فرهنگی صورت می‌گیرد،می‌بایست کارهایی که قابل ارجاع به مدرسه هستن را انجام بدهیم.معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی کشور اظهار کرد:اتفاقاتی که درون مدرسه صورت می‌گیرد در ما مدرسه را به عنوان تجلی بخش کارآمدی و توانمندی می‌شناسیم و پایه‌های سرنوشت آینده را بر اساس یک طراحی و معماری خوب و برمبنای آموزش و پرورش صحیح بر آن سرمایه‌گذاری می‌نماییم و کلید آن را در دستان مدیران،موسسان و معلمان مدارس می‌دانیم و به همین دلیل در سال‌های اخیر تاکید بر مدرسه محوری و حضور در مدرسه است.محمودزاده بیان کرد:نوع برنامه‌ریزی آموزشی، پرورشی، ارتباط و برخورد با موضوعات گوناگونی که در پیرامون مدرسه می‌گذرد و شیوه انتقال پیام به دانش‌آموزان و اولیا باید طوری برنامه‌ریزی شود که دانش‌آموز در مسیر تحول و در تراز سند تحول بنیادین و انقلاب اسلامی تحقق یابد.وی ادامه داد:در بحث برنامه‌های آموزشی و پرورشی با انعطافی که در مدارس غیردولتی وجود دارد باید به شکلی هفکری،هم‌اندیشی و همگرایی شکل بپذیرد که بیشترین اثرگذاری را در مدرسه برای دانش‌آموزان داشته باشد.معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی کشور تصریح کرد:در کنار اینکه حکمرانی دولتی و سیاست‌های اجرایی و برنامه‌های راهبردی و نظارتی را برای مدارس غیردولتی تدوین کرده‌ایم،آنچه را که در قانون هست باید اجرا شود و در ماده ۱۹ مدارس غیردولتی مبنی براین است که این مدارس در برخورداری از کلیه تخفیفات، ترجیحات و معافیت‌های مالیاتی و عوارض در حکم مدارس دولتی هستند و این قوانین باید در تمامی استان‌ها در رابطه با مدارس غیردولتی صورت بگیرد.محمودزاده در پایان بیان کرد:در کنار اینکه مسائل آموزشی باید استمرار داشته باشند، به مسائل تربیتی و فرهنگی نیز باید توجه ویژه‌ای شود و خواهشمند هستم که مراسم‌های فرهنگی و مذهبی را جهت تداوم مسائل تربیتی و فرهنگی در مدرسه اجرا کنید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود