حس مسئولیت پذیری نیروی انسانی با روشنگری اهداف و ماموریت های سازمانی تقویت می گردد
سپیدارآنلاین: گروه فرهنگی
عسگرپور معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز از برگزاری کارگاه توانمند سازی عوامل اجرایی برگزاری امتحانات سوادآموزی، مسئولین سوادآموزی و مدیران مراکز یادگیری محلی این استان خبر داد.
وی هدف از برگزاری این کارگاه را ایجاد هماهنگی و تبیین دستورالعمل ها دانست و گفت: حس مسئولیت پذیری نیروی انسانی با در جریان قرار گرفتن اهداف و ماموریت های سازمانی تقویت می گردد.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز پرهیز از اعمال سلیقه در تصحیح اوراق را از مهمترین اولویت ها در صحت روند ارزشیابی تحصیلی اعلام کرد و تصریح کرد: نظارت های مستقیم و غیر مستقیم و برگزاری جلسات توجیهی برای عوامل اجرایی منجر به صحت برگزاری آزمون ها مطابق با آیین نامه ها می شود.عسگرپور در ادامه اظهار داشت: نظارت به معنای در نظر گرفتن رفتار، کارها یا اطلاعات با هدف تأثیرگذاری، مدیریت و هدایتکردن آنها است و مسئولین سوادآموزی وظیفه هدایت، نظارت برنامهها و فعالیتهای سوادآموزی را تا مرحله آزمون پایانی برعهده دارند.وی افزود: هرمسئول سوادآموزی درطول سال وظیفه نظارت ۱۵۰ تا ۲۵۰ نفر سوادآموز در دورههای مختلف سوادآموزی را عهده دار است و بایستی نتایج و بازخورد بازدید ها را به اداره منعکس نماید.معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز بر بازدید از کلاس های سوادآموزی توسط همکاران واحد سوادآموزی و گروه بهبود کیفیت تاکید و بیان کرد: بایستی نظارت ها به گونه ای برنامه ریزی شود تا هر کلاس حداقل یکبار در ماه مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.گفتنی است در این کارگاه آیین نامه برگزاری آزمون های پایانی سوادآموزی، تصحیح اوراق و ضوابط و شرایط به کارگیری عوامل اجرایی برگزاری امتحانات و چگونگی تشکیل حوزه امتحانی تا ثبت نتایج و صدور کارنامه در سامانه جامع سوادآموزی تبیین شد.