5 مهر 1402
شماره خبر: 292729

پیام تبریک مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز به مناسبت آغاز هفته گردشگری

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی



دکتر رحیم خاکی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی البرز طی پیامی فرا رسیدن روز جهانی گردشگری مصادف با 27 سپتامبر را تبریک گفت. در پیام مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی البرز آمده است: سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) شعار سال 2023 روز جهانی گردشگری برابر با 5 مهر 1402 را به عنوان «گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز» نامگذاری کرده و بر سرمایه‌گذاری هدفمندتر بر افراد، کره زمین و رفاه تأکید داشته است.
آنچه امروز به عنوان صنعت گردشگری در دنیا رواج دارد یکی از مهمترین شاخصه‌های توسعه و رونق اقتصادی در کشورهای پیشرفته است که به عنوان صنعتی پیشرو در جهان شناخته می‌شود. حال آنکه امروزه رویکرد و رویه نسبت به این صنعت با تحولاتی در زمینه توجه بیشتر به محیط زیست و پایداری کره زمین معطوف شده است. این موضوع با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های گردشگری با سرمایه گذاری سبز در این صنعت در دنیا مورد توجه قرار گرفته است.انتخاب شعار ملی هفته گردشگری به عنوان «سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه گذاری سبز» در واقع ریل‌گذاری مسیر سرمایه گذاری گردشگری در کشور را همگام با تحولات جهانی پیش می‌برد و گامی مثبت برای حرکت در جهت پایدارسازی گردشگری و توسعه متوازن آن با رویکردهای محیط زیست است. پررنگ ترین ظرفیت‌های گردشگری البرز را می‌توان روستاهای بکر و طبیعی در شهرستان‌های این استان دانست. با توجه به رویکردجهانی در عرصه گردشگری و سرمایه گذاری سبز، این حوزه به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است و مورد تأکید مقام عالی وزارت و استان بر ایجاد گردشگری پایدار در روستاها با توانمندسازی و ایجاد اشتغال در جوامع محلی روستایی است. در این راستا ایجاد تأسیسات گردشگری اقامتی مانند بومگردی به صورت سازگار با محیط مد نظر قرار دارد.
بر خود فرض می‌دانم ضمن تبریک روز جهانی گردشگری و هفته گردشگری از تمامی زحمتکشان و متخصصان این حوزه در اداره کل میراث فرهنگی البرز و سایر ادارات، انجمن‌ها، دوستداران این حوزه و همچنین فعالان بخش خصوصی که به حقیقت با عشق و علاقه ای وصف ناشدنی به فعالیت در این حوزه می‌پردازند مراتب قدردانی خود را اعلام نمایم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود