تبیین شاخص های ارزیابی عملکرد سوادآموزی البرز
سپیدارآنلاین: گروه فرهنگی
به گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان البرز؛ شاخص های ارزیابی عملکرد سوادآموزی استان تبیین شد.
معاون سوادآموزی استان البرزدر این نشست به تشریح و تبیین اقدامات و برنامه های اولویت دار حوزه سوادآموزی پرداخت و پوشش حجم دوره های سواد آموزی، تقویت نظارت بر کلاس گذاری و فرایند آموزش را از فعالیت های مهم بر شمرد و خواستار تلاش مجموعه در راستای تحقق این اقدامات شد. " عسگر پور اظهار کرد: صحت و سلامت عمل و توجه به کیفیت را اولویت اول این حوزه عنوان کرد و با تاکید بر برگزاری جلسات گروه بهبود کیفیت و شورای پشتیبانی سواد آموزی بر اساس برنامه زمان بندی خواستار نظارت های حضوری و غیر حضوری بر فرایند کلاس گذاری و آموزش در سطح استان شد. وی یادآورشد: تیم نظارتی استان ضمن رصد فعالیت ها به خصوص صحت کلاس گذاری، با حضور در شهرستان ها و مناطق، عملکرد ادارات، ناظرین آموزشی و آموزش دهندگان را ارزیابی کنند.عسگرپور ضمن تاکید بر پیگیری فعالیت های مکمل سواد آموزی و ثبت سامانه ای آن از جمله مسابقات انشا نویسی و کتابخوانی سواد آموزان بر اساس برنامه زمان بندی ابلاغی عنوان کرد: شاخص های ارزیابی عملکرد ابلاغی از سوی سازمان باید الگو قرارداده شود و مستند سازی لازم صورت گیرد.
وی تبلیغ و ترویج، اطلاع رسانی توانمند سازی نیروی انسانی، کیفیت بخشی، نظارت و ارزشیابی تحقق اهداف کمی، کیفیت برنامه های در مراکز یادگیری و مشارکت بین بخشی را از مهمترین شاخص های مورد ارزیابی دانست و تاکید کرد: ارزشیابی برنامه های مورد انتظار هر شاخص، نقش موثری در فراهم آوردن کیفیت آموزشی دارد و در نتیجه خدمات کیفی تری ارائه می گردد.