27 دی 1391
شماره خبر: 18587

تئاتر با ضعف در متون نمایشی و فقدان آموزش مواجه است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تئاتر با ضعف در متون نمایشی و فقدان آموزش مواجه است


سپیدارآنلاین: رئیس انجمن نمایش استان البرز ضمن آسیب شناسی تئاتر و بررسی نحوه اجراها در دوره های پیشین جشنواره دو مولفه آموزش و ضعف در متون نمایشی را مورد تاکید قرار داد.
داود فتحعلی بیگی در مراسم آغاز سی ویکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر(استانی) با اشاره به تجربه دوساله البرز در میزبانی جشنواره بخش بین الملل درباره ترکیب گروه های نمایشی امسال گفت: دراین دور از جشنواره ترکیب گروه ها با بیشترین حضور از هنرمندان تئاتر البرز همراه است. وی در تشریح گروه های نمایشی افزود: در جشنواره امسال یک گروه از هشتگرد و 2 گروه نمایشی از شهرستان کرج انتخاب شده اند. رئیس انجمن نمایش استان تصریح کرد: توانمندی های هنرمندان تئاتر البرز موجب شده تا این گروه ها به بخش بین الملل راه پیدا کنند و نمایش های آنها در استان نیز به اجرا درآید.
آموزش در تئاتر مغفول مانده است
داود فتحعلی بیگی در ادامه آیین افتتاحیه سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاترفجر، آموزش را از جمله کاستی های قلمرو هنر نمایش دانست و اظهار داشت: در تئاتر به مقوله آموزش و به ویژه نمایشنامه نویسی و انواع گونه های نمایشی کمتر پرداخته شده و این خلاء ها در اجراها بروز و ظهور می یابد. وی افزود: از این رو یکی از اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری انجمن نمایش استان برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه اهالی تئاتر استان است. رئیس انجمن تئاتر البرز ادامه داد: دراین راستا جلسات نمایشنامه خوانی، آموزش نمایشنامه نویسی و.. به تقویت آثار کمک شایانی خواهد داشت.
ضعف متون نمایشی در جشنواره های تئاتر
فتحعلی بیگی همچنین با آسیب شناسی از متون نمایشی در دو دوره جشنواره پیشین تصریح کرد: آثارنمایشی که طی دوره های قبلی جشنواره بین المللی

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود